Acculader

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.627
10.725
Andere kant van de evenaar
Heren,

Ik zo'n acculader als op de foto, als ik hem op een autoaccu aansluit gaat het groene lampje uit, en gaat weer aan als de accu vol is.

acculader_zpsu74nrtif.jpg


Nu was de accu van mijn motor aardig op, heeft het toch bijna 6 jaar volgehouden, nou niet bepaald goed voor geweest.
Als ik daar de acculader op aansloot ging het groene lichtje niet uit, maar ging zwak branden, je kon de accu er lang aan hangen, maar het groene lampje ging nooit op volle sterkte branden, mijn conclusie is dan dat een indicatie is dat de acuu kapot is.

Nou heb ik laatst een nieuwe accu gekocht, ding aan de lader, groene lampje ging uit, en ging aan als de accu weer vol was.

Ik ben met mijn motor bezig en start hem af en toe even en laat hem wat draaien, nooit lang genoeg om de accu volledig op te laden.

Vandaag daarom de accu maar even aan de lader, en ik zag dat als ik de lader aansluit het groene lampje niet volledig uit ging, ook ging na een tijd het groene lampje niet op volle sterkte branden, brandde wel feller dan als toen ik hem net aansloot.

Mijn vragen, klopt het dat je via dat groene lampje een indicatie krijgt over de conditie van de accu? Kan mijn nieuwe accu nu al kapot zijn?

Dank u.
 
Wat voor accu zat en zit er in je motor en is deze lader daarvoor een geschikte lader?
Want die Arlec compact 2500 = Output 12 volt 2.5 amp continuous, suitable for charging typically small automotive lead-acid batteries (approx 10 to 60 amp hour).
Hoe sluit je hem aan op de motoraccu? Direct door de accu los te koppelen of ?
 
Laatst bewerkt:
Wat voor accu zat en zit er in je motor en is deze lader daarvoor een geschikte lader?
Want die Arlec compact 2500 = Output 12 volt 2.5 amp continuous, suitable for charging typically small automotive lead-acid batteries (approx 10 to 60 amp hour).
Hoe sluit je hem aan op de motoraccu? Direct door de accu los te koppelen of ?

Er zat een Yuasa in,zit nu een Voltz in, komt wel bij een Suzuki dealer weg, de dealer was niet zo tevreden over de kwaliteit van de nieuwere Yuasa's..
 
Laatst bewerkt:
Hij levert eigenlijk een veel te hoge laadstroom. Dat betekent niet dat de hele motor elk moment gaat ontploffen, maar 2.5 ampère is zeg maar 1.8 te veel voor een gemiddelde moto accu..
 
Hij levert eigenlijk een veel te hoge laadstroom. Dat betekent niet dat de hele motor elk moment gaat ontploffen, maar 2.5 ampère is zeg maar 1.8 te veel voor een gemiddelde moto accu..
Leg dat je laadcircuit van je motor maar eens uit.
Als je accu ver leeg is loopt er bij 14,5 volt laadspanning ook meer dan 3 A
 
Er zat een Yuasa in,zit nu een Voltz in, komt wel bij een Suzuki dealer weg, de dealer was niet zo tevreden over de kwaliteit van de nieuwere Yuasa's..

Ik vraag niet naar het merk, maar naar het type. Lood, AGM, Gel, enzovoort.
Daarnaast zou ik een echte lader voor motoraccu's nemen, ipv een acculader voor auto's.
 
Dat zo nu en dan de motor starten en even laten draaien is de dood voor elke accu.

Verder is deze acculader bedoeld om in korte tijd een accu vol te krijgen., ook een motoraccu. Eerder wordt al (in het engels) gezegd sat deze acculader geschikt is voor accu's van 10 tot 60 Ah.
 
Dat zo nu en dan de motor starten en even laten draaien is de dood voor elke accu.

Verder is deze acculader bedoeld om in korte tijd een accu vol te krijgen., ook een motoraccu. Eerder wordt al (in het engels) gezegd sat deze acculader geschikt is voor accu's van 10 tot 60 Ah.

10Ah is mijn accu als het goed is wel.

Het gaat me niet of ik wel de juiste acculader heb, ik wil graag weten waarom het groene lampje niet helemaal uit gaat tijdens het laden.
Is dat een teken dat mn accu niet goed is?
 
10Ah is mijn accu als het goed is wel.

Het gaat me niet of ik wel de juiste acculader heb, ik wil graag weten waarom het groene lampje niet helemaal uit gaat tijdens het laden.
Is dat een teken dat mn accu niet goed is?
Het kan zijn dat de lampjes niet precies doen wat ze moeten doen, als er een accu aan wordt gehangen die net buiten de waardes valt.
Daarom vroeg ik het :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan