Nick Name
MF veteraan
- 12 apr 2002
- 18.708
- 801
Vanmorgen wat vreemds op de Diversion 900. Zal proberen het zo duidelijk mogelijk te omschrijven.
Na een kleine kilometer op weg te zijn merk ik dat de motor niet meer gelijkmatig zijn vermogen opbouwd, maar met horten en stoten optrekt, vooral in 1 en 2.
Rond de 3000 toeren begint het vermogen in te zakken en begint de motor "donkerder" te klinken, gesmoord haast, ander woord kan ik er niet voor vinden. Daarnaast voel ik een vibratie opbouwen in het blok.
Door wat vroeger te schakelen en wat laagtoerig te rijden heb ik met max 50 kilometer per uur mijn werk kunnen bereiken.
In zijn vrij kan de motor probleemloos toeren maken, dus het lijkt ergens in de koppeling/versnellingsbak te gebeuren.
Olie is bij mij altijd een uitdaging, vanwege de relatief korte afstanden die ik rijd. Mijn olielampje an sich doet het nog, maar gevoelsmatig twijfel ik erg aan de sensor.
Peil controleren bij het glaasje is erg lastig ivm de mayo die zich daar verzameld.
3 weken terug had ik in zijn 3, rond de 3000 toeren ook een soort dood punt. Door de olie een beetje bij te vullen was het op dat moment (toeval?) verholpen, of in ieder geval verdwenen.
Enig idee in welke richting ik dit moet zoeken?
Na een kleine kilometer op weg te zijn merk ik dat de motor niet meer gelijkmatig zijn vermogen opbouwd, maar met horten en stoten optrekt, vooral in 1 en 2.
Rond de 3000 toeren begint het vermogen in te zakken en begint de motor "donkerder" te klinken, gesmoord haast, ander woord kan ik er niet voor vinden. Daarnaast voel ik een vibratie opbouwen in het blok.
Door wat vroeger te schakelen en wat laagtoerig te rijden heb ik met max 50 kilometer per uur mijn werk kunnen bereiken.
In zijn vrij kan de motor probleemloos toeren maken, dus het lijkt ergens in de koppeling/versnellingsbak te gebeuren.
Olie is bij mij altijd een uitdaging, vanwege de relatief korte afstanden die ik rijd. Mijn olielampje an sich doet het nog, maar gevoelsmatig twijfel ik erg aan de sensor.
Peil controleren bij het glaasje is erg lastig ivm de mayo die zich daar verzameld.
3 weken terug had ik in zijn 3, rond de 3000 toeren ook een soort dood punt. Door de olie een beetje bij te vullen was het op dat moment (toeval?) verholpen, of in ieder geval verdwenen.
Enig idee in welke richting ik dit moet zoeken?