Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een QS die door de ECU aangestuurd wordt verdient altijd de voorkeur boven een losse schakeling, zelfde met een powercommander versus het direct mappen van de ECU.
Hangt er wel vanaf met hoeveel parameters deze rekening houd. Tegenwoordig zit dat wel snor. Voor optimale werking heb je ongeveer een ontsteking mapping nodig aan waardes (belasting, toerental, temperatuur etc) om de ideale onderbreking af te regelen.
Een stand alone shifter die dit soort info via een data lijn haalt zou al een stuk concurerender kunnen zijn kwa werking. Wat ook nog realistisch haalbaar is.
Met beetje hobbyen kan je hem er gewoon tussen solderen of stekkers er aan maken. Maar beter is even contact op te nemen met Healtech met een fotootje van je bobine stekkers. Ze hebben vast wel eentje met connectors welk passen of makkelijker is aan te passen.
Alleen de ontsteking wordt onderbroken.
Effe wat vraagjes van een onwetende....
Hij onderbreekt dus even de ontsteking zodat je kunt schakellen zonder koppeling.
Als je echter rustig met het verkeer mee rijd en zelf koppelt doet hij dat ook, is dat niet lastig ?
Kun je de tijd dat hij de boel onderbreekt ook op 0 zetten..
Bijvoorbeeld tot 8000 op 0 en alleen daarboven als je gaat gassen laten onderbreken.
Als je rustig met het verkeer mee sukkelt heb je hem namelijk niet nodig..
Of ben ik dan raaaar ?
okee, van de week gewoon bestellen en proberen dus..
Even de topic bumpen omdat ik een probleem heb met m'n R6 2004 circuitmoto.
Ik heb de quickshifter zelf geplaatst, maar na het spelen met alle settings krijg ik het niet goed.
Van 2 naar 3 durft hij terug uit vitesse springen.
Hij verlegt mooi, het vermogen komt erop en dan schiet hij er terug uit naar z'n 2.
Vooral bij hoge toeren (>10k) en volgas. Bij lagere toeren of minder gas gaat het steeds perfect.
Heb dan uiteindelijk de rest van de circuitdag zonder QS gereden.
De technische dienst op circuit zei dat het normaal gezien de koppeling is. (blok heeft 35.000km)
Bij schakelvorken zou hij het hebben in andere vitessen ook en vooral van 1 naar 2.
De tandwielen zelf kunnen nog niet afgesleten zijn met die kilometerstand.
Verhaal kan misschien wel kloppen, want de vorige eigenaar zei dat bij heel warm weer in Almeria de koppeling durfde slippen. Ik heb het zelf nog niet echt ondervonden.
Aan de andere kant is het wel aannemelijk, er komt heel wat vermogen héél snel terug op die koppeling natuurlijk.
Wat denken jullie?
Dus eigenlijk dit probleem dan vanop de foto in die thread?
Popping out of gear under power
Dan veronderstel ik dat het blok ervan onder moet?
Zijn er zaken die je dan best van de eerste keer mee vervangt?
Is zo'n werkje zelf te doen, of toch eerder specialisten werk?
Hoe snel kan het gaan. Module vervangen en deze reageert wel duidelijk op de testbutton.
Superservice van revuschop.eu /martijnskledongshop. .