Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja, haha toen ik het schreef vroeg ik mij gelijk al af waarom ik zo weinig met de motor ga
meer dan een jaar geleden toen ik nog op school zat ging ik altijd met de motor, puur omdat het 1 sneller ging en 2 stukken leuker was :D
Ik zat toevallig even te kijken naar wat circuit training dagen, maar kwam erachter dat bij de meeste het maximale db bij 87db ligt. De Shiver maakt standaard al meer lawaai, in mijn geval 97db (volgens kenteken) alleen heb ik er geen standaard uitlaten onder zitten dus kan dit hoger zijn.
Weet iemand toevallig of er ergens geen db limiet is?
Bans eventueel?
Wat voor circuit training dag wil je doen? Ik ben vorig jaar met de Shiver naar het Midland circuit geweest (op Koningsdag weer) via 2 The Experience en dat was geen probleem. Ik had wel standaard uitlaten, maar m'n broer heeft een VTR SP1 met Laser uitlaten met DB-killers en die heeft geen problemen gehad.
Zo'n training is echt heel erg leuk en leerzaam overigens!
Ik zat toevallig even te kijken naar wat circuit training dagen, maar kwam erachter dat bij de meeste het maximale db bij 87db ligt. De Shiver maakt standaard al meer lawaai, in mijn geval 97db (volgens kenteken) alleen heb ik er geen standaard uitlaten onder zitten dus kan dit hoger zijn.
Weet iemand toevallig of er ergens geen db limiet is?
Bans eventueel?
Was de olie van vorig jaar ook een W50 dan?
Met W40 of W30 schakelt de Shiver een stuk lastiger
Ik ben toevallig vandaag een dag op circuit de peel geweest met motor circuit trainingen (mct). Ik heb akra dempers en geen katelysator meer. Vandaag welk er db killers gereden en eigenlijk geen probleem gehad. Terwijl dit met db killers zelfs niet de stilste setup is!
Super leerzame dag, en de shiver heeft behoorlijk wat potentie, zeker op krappe baan was dit feest vandaag!
Gister ook nog even de olie, olie filter en bougies vervangen. Dit keer voor castrol power RS 15w50 gegaan en ik moet zeggen dat die heel erg goed bevalt, schakelt veel soepeler dan de Motul die ik had vorig jaar!
Oke bedankt.
Op de site van hun staat dat er een inspectie aan vooraf gaat op de dag zelf en dat ze gaan kijken naar de technische staat en dat je motor niet boven de 87db uit komt, maar dit is dus niet het geval?
Je had er trouwens wel fantastisch weer voor :D
Circuit gereden zonder katalysator wel MET db killers.
- Assen 18 april aanstaande (ik verwacht geen problemen)
- Lelystad geen probleem (11 juni 2017 weer met een klein groepje, 1 van de beste circuits om het te leren!!)
- Zolder geen probleem
- Mettet geen probleem
- Alcarras ZONDER db killers..... hoeveel db weet ik niet want ik was lang niet de luidste.
2 cilinders zijn lager in db dan de 4 cilinders. Vaak maakt het open luchtfilter ook nog eens het meeste geluid daarvan.
Olie 15W50 half-syntetisch
Rem & koppleing DOT 4.1 of 5.1 maakt niet zoveel uit. Ga je circuit rijden dan 5.1 (hoger kookpunt!!)
Succes!!!
Beste mede Shiver rijders,
Ik heb 3 weken terug een Aprilia Shiver uit 2007gekocht als eerste motor en ik ben nog bezig met mijn rijbewijs. Een vriend van mij heeft hem 1,5uur naar huis toe gereden en daarna nog een paar kleine rondjes door de buurt, Nou heeft de motor een paar dagen stil gestaan en wil hij niet meer aanslaan. Hij gaat wel vlot rond en geeft wel een plofje af en toe maar daar blijft het bij. Heeft er iemand tips of suggesties wat ik kan proberen? Ik heb al nieuwe bougies besteld die ga ik morgen monteren. Hij stinkt wel naar brandstof dus ik vermoed dat het in de ontsteking zit? Alvast bedankt voor de hulp!
Nog benzine in de tank?Welkom
Klote dat ie niet meer start.
Ik heb zo snel geen antwoord wat het kan zijn helaas
Beste mensen, de koppeling van mijn shiver begint lichtjes te slippen, tijd om te vervangen dus !
Nu heb ik wat informatie opgevraagd bij Goedhart motoren betreft de onderdelen, hun hebben mij volgend lijstje gegeven.
9x gevoerde koppelingsplaat art. nr.873724 a ’ € 26,01. per stuk .
1x kit centrale koppelingsschijf art.nr 860329 a ‘ € 66,.96.
8x stalen koppelingsplaat art.nr. 873723 a ‘€ 7,30 . per stuk .
6x koppelingsveer art.nr. 880442 a ‘€’7,85 . per stuk.
1x koppelingsdeksel pakking a’ € 7,50 .
Als ik dit bij elkaar optel, kom ik ruim boven de 400 euro aan onderdelen en komen de arbeitsuren er nog bij. Ik moet zeggen dat ik dit toch vrij duur vind.
Hebben jullie ervaring met het vervangen van de koppeling, zo ja, waar hebben jullie dit laten doen en wat hebben jullie laten vervangen ? En wat waren jullie hiervoor kwijt ?
Het is bij mij nog echt in de begin fase, dus een complete nieuwe koppelingset erin lijkt mij wat overdreven.
Wellicht alleen de platen en veren vervangen ?
Ben benieuwd, laat maar horen wat jullie er van vinden.
er zit net 400km nieuwe olie in, daarna is de koppeling pas gaan starten met slippen.
er zit net 400km nieuwe olie in, daarna is de koppeling pas gaan starten met slippen.