Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

Het project ligt voorlopig stil.
Misschien voor de volgende seizoen ga ik een "agressiever" uitlaat set kopen, maar ik weet nog niet welke; ik ben aan het zoeken.
Mijn Raptor heeft alleen (ongelofelijk maar waar) 11.000 km gereden en ik heb alle originele onderdelen goed bewaard zodat, als ik wil, kan ik de Cagiva in een paar uren in origineel staat terugbouwen.
Om dit "reptiel" werk te doen heb ik een extra benzinetank, benzinepomp, spatbord en zadel gekocht.
[afbeelding]

kijk eens bij Nieuws en acties die kunnen ook op maat maken! heb zelf interesse in een 2-in-1 uitlaat... kunnen zij ook
 
Mensen, ik ben inmiddels in het bezit van de Raptor 650 van gewaardeerd lid Lemmy! Lemmy heeft destijds zijn kapotte GPR uitlaat tot zelfbouw gemaakt. Omdat ik de standaard uitlaten fijner vind voor lange afstanden zijn de andere uitlaten te koop. Geen keurmerk. Linkpijp is meen ik van een GPR. Heeft wel wat liefde nodig maar werkt gewoon goed. Omdat ik ga verhuizen moet ik er voor begin december vanaf zijn. Tegen elk aannemelijk bod (hoef er niet veel voor te hebben)

http://imgur.com/a/ffiKa

http://sendvid.com/hu8n4xte
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van het weekend bezig geweest met de Cagiva Raptor 650 van 2006 van mijn broer, alle 4 zijn knipperlichten doen het niet meer. Heel soms doen ze het even, maar daarna reageren ze niet op de knipperlicht schakelaar of de alarmlicht schakelaar.
Ik heb onder het zadel gekeken en daar zitten 3 grote relais naast elkaar bij de accu, maar geen van die is voor de knipperlichten. Wat ik er van begreep is 1 van de startmotor, 1 van de brandstofpomp en 1 van de koplamp.

Weet iemand hier waar ik het knipperlicht relais zou kunnen vinden?
 
Mooie motoren, had eigenlijk nog nooit van het merk gehoord tot ik dit topic zag. Zijn er ook nederlandse dealers van Cagiva motoren?
 
@ bart_wijchen: ik zal van het weekend ff een foto maken.
Heb de mijn knipper relais recentelijk vervangen ivm andere knipperlichten
 
Bij het opruimen van de garage kwam ik m'n 2-in-1 demperset tegen voor Raptor 1000. Beetje poetsen en knallen maar!

Op te halen voor 125eu in Scheveningen, bel/sms/app 06 54drie52201

full
 
@ Bart Wijchen, het relais zit onder het zadel tenminste bij mijn 1000. inderdaad er zitten er drie waarvan 1 de juiste is :)
 
Hallo Raptor rijders! :W

Gisteren een Cagiva Raptor 1000 opgehaald met de aanhanger. (550 kilometer gereden)
Er is een klein defect waar ik nog niet naar gekeken heb, rijdend weggezet en niet meer aan willen slaan.
Maar dit zou wel eens heel erg mee kunnen vallen. (accu)





Vanavond @droog weer even proberen of ze loopt.
Het startrelais maakte de bekende klik geluiden, en ze hadden hem zelf al lopend aan de auto.
(En toch dachten ze de startmotor... :+ )

Dus ik heb er wel goede hoop op. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik was gisteravond pas tegen half negen thuis.
Het weerbericht voor vandaag was té mager, anders had ik de motor gelijk rijklaar gemaakt.
Vanavond nieuwe poging, de dagen dat er geen druppel staat wil ik rijden! :Y

full
 
Over dat niet starten.. Als hij al even stilstaat.

Batterij? Pool gecorrodeerd?

Edit: never mind, zo ver was je ook al.
 
Laatst bewerkt:
Over dat niet starten.. Als hij al even stilstaat.

Batterij? Pool gecorrodeerd?

Edit: never mind, zo ver was je ook al.
Het display werkt, alleen het relais ratelt dus lekker.
Gisteravond gelijk de oplader erop, vier uur later was hij nog aan het laden.
Vanochtend was het lampje uit..

Maar of de accu nog meer of minder dan één startpoging overleeft weet ik nog niet.
Voordat ik een groot stuk ga rijden doe ik wel even vier, vijf pogingen met de startonderbreker aan. ;)

Ik heb nog een goede GSX750F staan, misschien heeft deze dezelfde accu / aansluiting kopse kant.
Of er staat in de kledingkast nog een li-ion accu voor de RSV4 klaar, maar deze is liggend gemonteerd.
Ik weet niet of die ook aansluitingen bovenop heeft.

Inmiddels druk @werk :+ , even een weekplanning gemaakt in Excel.
Dat wordt de hele week rijden. *O*



Check dat percentage zon! _O- -O- ;)
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend wat vroeger opgestaan, de Optimate afgekoppeld, netjes twee groene lampjes. :t

De tuin en de steeg uitgeduwd, om te testen wil je geen BOS uitlaat en een twee cilinder tussen twee muurtjes.. :+

Startknop in, bij het afleveren van de stroom zat duidelijk een deuk in de spanning, maar ik hielde startknop in.
En de startmotor bleef blijkbaar toch rondgaan .. en.. de Cagiva sloeg aan!

wat een mooi laag toerental met de 'choke' en ze liep goed rond, en bleef lopen. *O*
Direct naar de pomp gereden, want het lampje brande toch al. (weer te laat @werk)

Daar met een extra sleutel de tankdop geopend, blok laten lopen @tanken.. O-)
Toen naar de bandenpomp geduwd, maar kreeg de nippel er niet op voor en achter.
Of er zat in het donker al genoeg lucht in om hem niet aan te laten slaan. :P

Vanavond thuis even de losse meter erop..

Rij ik van het pompstation af, laat ik hem afslaan! _O- _O-

Maar startte gelukkig soepel. :t

het volgende stoplicht na de bocht twintig auto's voor me, toch maar vooraan gaan staan..
Laat ik hem weer afslaan :+ want teveel gas met die dempers wilde ik ook niet geven met wachten. :')

Anyway, soepel :} via een 180 graden bocht de snelweg opgedraaid, bleek ik nog in vijf te hangen, nog een versnelling over. :t

De Cagiva rijdt zo bruut als het maar kan, gas is aan of uit, maar wat een power he! *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Vlak bij het werk kreeg ik nog wel de tip van een automobilist, het achterlicht doet het niet.
Remlicht gelukkig wel.. op de zaak even het zadel eraf, draadje zit los, straks even solderen. :P

En gelijk de koppeling bijgesteld, er was amper slag.
Verder alleen de remvloeistof nog bijvullen en doorspoelen.
Daar zit ook maar 3 mm niveau in. :P

De eerste 25 kilometer ben ik superblij! *O*
Wat een lekkere motor, blok en sturen is top! :]
 
Laatst bewerkt:
De Cagiva rijdt zo bruut als het maar kan, gas is aan of uit, maar wat een power he! *O* *O*

Ja hè? ;)

Gefeliciteerd met je mooie rooie dino. Ik weet zeker dat je straks als het mooier en warmer weer gaat worden, je heeel erg veel gaat genieten. Naast die verslavende V twin power is het ook een erg goed sturende fiets.
 
Ja hè? ;)

Gefeliciteerd met je mooie rooie dino. Ik weet zeker dat je straks als het mooier en warmer weer gaat worden, je heeel erg veel gaat genieten. Naast die verslavende V twin power is het ook een erg goed sturende fiets.
Tnx, ik had het al gemerkt in de drukke ochtendspits. Beetje hooligan stijl van baan verwisselen. :$
En overal twintig kilometer te hard :X het rijden voelt best wel langzaam.. kijk je op de teller.. oeps. :+ ;)

Mijn dagelijkse pekelbike is een GSX750F, en die maakt veel en veel meer toeren. (naar mijn idee gearingsfout bij Suzuki)



Piccie van gisteravond @sportschool.
 
Laatst bewerkt:
Achterlicht gesoldeerd, had twee draadjes los, maar die zijn van de buitenste lampjes.
Het nut moet ik nog zien, vanavond even met het kapje los wat testen.
Is er nog niet van gekomen..

Het achterlicht brand nu weer, maar dat komt meer doordat de twee polige lamp er nu anders in zit.
Even voor de rit gisteravond omgewisseld met het remlicht daardoor. (1x gloeidraad defect)
Vrijdag pas weer op de motor, dus ik heb nog even..
 
Ik heb ook wel eens gehad dat de koperen pootjes die achterop de 2 polen van het bolletje gedrukt worden een beetje verbogen waren en dus soms geen contact maakten. Even terug buigen helpt vaak wel, soms maar even helaas.
 
Ik heb ook wel eens gehad dat de koperen pootjes die achterop de 2 polen van het bolletje gedrukt worden een beetje verbogen waren en dus soms geen contact maakten. Even terug buigen helpt vaak wel, soms maar even helaas.
Ik heb alles schoongemaakt met een glasfiber pen, is weer als nieuw.
Maar dat helpt uiteraard niet tegen een kapot lampje.

Er was al vaker gerommeld aan het achterlicht, de pakking mist en de draden waren al eens erop gebakken.

Al met al een uur overgewerkt.
Dat staat weer goed op mijn 'tag' met uitloggen op het werk. _O-
 
Laatst bewerkt:
Iemand al eens een 190 achterband er op geknalt?
Ik heb een RSV4 met bijna nagelnieuwe Michelins Pilot Power.
Maar daarvoor liggen er Diablo Rosso's klaar.

Wel mooi als het op de Cagiva past.
Het ziet er -zo ven snel- wat krap uit achter. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan