Fazerrijders - Hangplek - deel 15

En daar ben ik weer!
Ondertussen motor nagekeken, bezig met fysiotherapie ( moet je een keer doen, dry needling....erg pijnlijk) en de fysiotherapeut gelijk eens naar mijn zithouding op de motor laten kijken. Hij gaf aan dat het beter is als het stuur iets hoger komt te staan en iets meer naar mij toe. Dus ik het internet op voor bar risers en kwam de volgende twee tegen;
Bar Riser for ideal sitting position, by SW-MOTECH.
En deze;
Barback for ideal sitting position, by SW-MOTECH.

Mijn voorkeur gaat uit naar naar de bar risers, aangezien het stuur anders wel heel dichtbij komt te staan. ( of zoals een kennis van mij zei; dan kun je sturen met je tepels)
Waar ik alleen geen zin in heb is om alle kabels etc. te gaan verlengen. Het stuur heb ik al losgehaald en er zit wel wat ruimte om die risers erin te zetten. Wie van jullie heeft ervaring met het plaatsen van die dingen?


Ik heb deze op mijn motor gezet: Yamaha FZ6 FAZER HANDLEBAR BAR RISERS | eBay

Goedkoop, snelle verzending en ziet er goed uit. Hij heeft meer motoren.

Het valt opzich wel mee hoeveel het naar je toe komt, het zorgt er alleen wel voor dat ik nu rechtop op de motor zit in plaats van dat ik op het stuur leun. Je houding veranderd, het is niet zo dat doordat het stuur naar je toe komt je met je tepels kan sturen.

Je geeft jezelf meer ruimte om minder geforceerd te zitten.

Qua ruimte op de kabels ging het bij mij net aan, de remleiding is voor mij de meest limiterende factor, die kan echt niet meer verder maar dat komt ook omdat ik een aanpassinf aan mijn koplamp heb waardoor daar ook al wat extra ruimte nodig is.
 
Laatst bewerkt:
Mijn fz6 uit 2005 heeft bijna 40.000 gelopen. Volgens het boekje moeten dan de kleppen gesteld worden. Hoe nauw komt deze km stand en is het stellen zelf ook te doen?
 
Wie woont er in omgeving Delft, heeft fzs600 uit 2001 en wil aankomende week of morgen een vergelijkingsritje doen?
Ik wil kijken of er een groot verschil is tussen hoe mijn motor presteert en hoe een fazer presteert die niet net allemaal klachten heeft gehad.
 
Laatst bewerkt:
Mijn fz6 uit 2005 heeft bijna 40.000 gelopen. Volgens het boekje moeten dan de kleppen gesteld worden. Hoe nauw komt deze km stand en is het stellen zelf ook te doen?
Als het voor een Fz6 hetzelfde is als voor een Fz1, is een kleine marge, zeg 500 - 1000 km niet het einde van de wereld, aangezien je teller meer km registreert dan werkelijk gereden (tenzij je een speedohealer hebt gemonteerd).

Je kunt het prima zelf doen, al is het verstandig om eerst de speling te meten. vaak valt het reuze mee. Met een wph is het niet zo moeilijk. Zie ook hier, al is dat voor een fzs600.
 
@Jasper; dank je voor je reactie. Ik heb bij mijn fz1 gekeken en het wordt allemaal wat krap. Ik ben bang dat mijn remleiding en gaskabels zo strak komen te staan, dat het gevaarlijk wordt.
Van mijn fysio kreeg ik de tip om na 5 tot 10 minuten op de motor even te gaan verzitten en te letten op de monnikskapspieren.Daar zit bij mij het probleem namelijk. Ook nog wat oefeningen meegekregen om te kijken of dat wat meer rust biedt.
 
Vandaag met de motor naar het werk gereden, vanmorgen was het heerlijk. Vanmiddag zweten......
 
Laatst bewerkt:
Wie woont er in omgeving Delft, heeft fzs600 uit 2001 en wil aankomende week of morgen een vergelijkingsritje doen?
Ik wil kijken of er een groot verschil is tussen hoe mijn motor presteert en hoe een fazer presteert die niet net allemaal klachten heeft gehad.
Ik woon in de omgeving van Delft maar ben nu op vakantie dus kan niet op korte termijn.
Maar welk verschil ben je naar op zoek? Als de motor goed oppakt en door zijn hele toerenbereik heen blaast moet het prima zijn.
 
Ja een verschil in acceleratie. En ik vraag me af of er rare geluiden uit t blok komen of dat t wel goed is. Hij rijdt in ieder geval heerlijk.
 
Me hier ook ff laten zien :p

Ik ben sinds zaterdag ook een FZ1 owner, had hiervoor een Tiger 1050 (die overigens te koop staat)




Mods die er al opzaten toen ik hem kocht:

- Led pinkers
- Windschermpje
- 16t Tandwiel voor

Mods die ik nog wil doen:

- Normale spiegels
- Leovince LV one EVO demper
- Stalen Remleiding vooraan
- Smoked LED achterlicht
 
gefeliciteerd!!! zal je geen spijt van krijgen.
ik heb sinds december een fz1 en ben er super tevreden over *O*
wat een heerlijke motor
 
Mijn mooie Fazer komt over een paar weken waarschijnlijk in de verkoop :X Heb lang zitten twijfelen maar wil toch zwaarder gaan rijden (fzs1000 of cb900).

Heeft pas 18.xxx km gelopen, alle slijtage onderdelen in perfecte staat en onlangs nieuwe olie, oliefilter en luchtfilter. Eventueel een verlagingssets erbij voor degene met korte beentjes.

full


Advertentie volgt ergens de komende weken.
 
Me hier ook ff laten zien :p

Ik ben sinds zaterdag ook een FZ1 owner, had hiervoor een Tiger 1050 (die overigens te koop staat)
[~[url="https://preview.ibb.co/gHYCfe/20180804_143733.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/nKR9RK/20180804_143740.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/guidLe/20180804_143747.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/jk0Q0e/20180804_143754.jpg"]afbeelding~][/url]
Mods die er al opzaten toen ik hem kocht:

- Led pinkers
- Windschermpje
- 16t Tandwiel voor

Mods die ik nog wil doen:

- Normale spiegels
- Leovince LV one EVO demper
- Stalen Remleiding vooraan
- Smoked LED achterlicht

Mooie motor hoor!
 
Me hier ook ff laten zien :p

Ik ben sinds zaterdag ook een FZ1 owner, had hiervoor een Tiger 1050 (die overigens te koop staat)
[~[url="https://preview.ibb.co/gHYCfe/20180804_143733.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/nKR9RK/20180804_143740.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/guidLe/20180804_143747.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/jk0Q0e/20180804_143754.jpg"]afbeelding~][/url]
Mods die er al opzaten toen ik hem kocht:

- Led pinkers
- Windschermpje
- 16t Tandwiel voor

Mods die ik nog wil doen:

- Normale spiegels
- Leovince LV one EVO demper
- Stalen Remleiding vooraan
- Smoked LED achterlicht


Mooie brommert. Maar is geen fazer. ;)
 
Net terug van een weekje Sauerland op mijn fzs 1000, wat is dat genieten zeg! Heerlijk gereden, echt niet te vergelijken met Nederland. Geweldige ervaring. Motor heeft het ook super gedaan, goede zithouding en toch lekker sportief rijden en bochten pakken.

Wel tegen het volgende aangelopen: Mijn olielampje begon wat te knipperen. Koud stond het peil gewoon tussen de marges in het kijkglaasje, maar toch wat er bij gegooid (Steeds een beetje, totaal 250ml). Ik heb op verschillende momenten gepeild na het rijden, toen leek er steeds voldoende in te zitten. Maar mijn lampje bleef af en toe aan gaan.

De laatste 150 km bleef mijn olielampje branden. Als ik net na het rijden (15 min later) keek stond mijn oliepeil niet tussen de marges, maar lager. Ik peil op de middenbok en volgens mij op een recht stuk. Als ik de motor van de middenbok haal en een beetje beweeg zie ik het wel gewoon verschijnen.

Ik heb er nu net nog 250 ml (Dus 500ml totaal) bij gegooid, nu is het wel tussen de marges als ik peil op de middenbok. Hopelijk zit er nu niet teveel in en heb ik geen schade veroorzaakt door met te weinig olie te rijden de laatste km's. Ik ben een motorhypochonder :P Morgen maar eens kijken of het lampje nog brandt.

Hoe peilen jullie je olie bij de Fazer? Warm/koud? Op de middenbok? Moet ik me zorgen maken?
 
Laatst bewerkt:
Net terug van een weekje Sauerland op mijn fzs 1000, wat is dat genieten zeg! Heerlijk gereden, echt niet te vergelijken met Nederland. Geweldige ervaring. Motor heeft het ook super gedaan, goede zithouding en toch lekker sportief rijden en bochten pakken.

Wel tegen het volgende aangelopen: Mijn olielampje begon wat te knipperen. Koud stond het peil gewoon tussen de marges in het kijkglaasje, maar toch wat er bij gegooid (Steeds een beetje, totaal 250ml). Ik heb op verschillende momenten gepeild na het rijden, toen leek er steeds voldoende in te zitten. Maar mijn lampje bleef af en toe aan gaan.

De laatste 150 km bleef mijn olielampje branden. Als ik net na het rijden (15 min later) keek stond mijn oliepeil niet tussen de marges, maar lager. Ik peil op de middenbok en volgens mij op een recht stuk. Als ik de motor van de middenbok haal en een beetje beweeg zie ik het wel gewoon verschijnen.

Ik heb er nu net nog 250 ml (Dus 500ml totaal) bij gegooid, nu is het wel tussen de marges als ik peil op de middenbok. Hopelijk zit er nu niet teveel in en heb ik geen schade veroorzaakt door met te weinig olie te rijden de laatste km's. Ik ben een motorhypochonder :P Morgen maar eens kijken of het lampje nog brandt.

Hoe peilen jullie je olie bij de Fazer? Warm/koud? Op de middenbok? Moet ik me zorgen maken?

Bij de fzs 600 moet je op de middenbok peilen. De motor een paar minuten laten draaien, dan uitzetten en 5 minuten wachten en peilen.
 
Net terug van een weekje Sauerland op mijn fzs 1000, wat is dat genieten zeg! Heerlijk gereden, echt niet te vergelijken met Nederland. Geweldige ervaring. Motor heeft het ook super gedaan, goede zithouding en toch lekker sportief rijden en bochten pakken.

Wel tegen het volgende aangelopen: Mijn olielampje begon wat te knipperen. Koud stond het peil gewoon tussen de marges in het kijkglaasje, maar toch wat er bij gegooid (Steeds een beetje, totaal 250ml). Ik heb op verschillende momenten gepeild na het rijden, toen leek er steeds voldoende in te zitten. Maar mijn lampje bleef af en toe aan gaan.

De laatste 150 km bleef mijn olielampje branden. Als ik net na het rijden (15 min later) keek stond mijn oliepeil niet tussen de marges, maar lager. Ik peil op de middenbok en volgens mij op een recht stuk. Als ik de motor van de middenbok haal en een beetje beweeg zie ik het wel gewoon verschijnen.




Ik heb er nu net nog 250 ml (Dus 500ml totaal) bij gegooid, nu is het wel tussen de marges als ik peil op de middenbok. Hopelijk zit er nu niet teveel in en heb ik geen schade veroorzaakt door met te weinig olie te rijden de laatste km's. Ik ben een motorhypochonder :P Morgen maar eens kijken of het lampje nog brandt.

Hoe peilen jullie je olie bij de Fazer? Warm/koud? Op de middenbok? Moet ik me zorgen maken?






Meten met beide wielen op de grond, vullen 2 a 3 mm boven het maximum!

Heb je ook geen last van knipperende olielampje/niveaumeter.

:]
 
Laatst bewerkt:
Waar lees jij beide wielen aan de grond?


PERIODIC MAINTENANCE AND MINOR REPAIR
1. Oil level check window
2. Maximum level mark
3. Minimum level mark
Engine oil
Oil level inspection
6
1. Place the motorcycle on the cen-
terstand. Warm up the engine for
several minutes.
NOTE:
@
Be sure the motorcycle is positioned
straight up when checking the oil level.
A slight tilt toward the side can result in
false readings


Licht overhellen kan verkeerde lezing geven..

Motor op de middenbok kun je moeilijk scheef houden ;)

En daarbij is dit zeer ongebruikelijk oliepijl meten op de middenbok, immers niet elk motor heeft een bok..

:t
 
PERIODIC MAINTENANCE AND MINOR REPAIR
1. Oil level check window
2. Maximum level mark
3. Minimum level mark
Engine oil
Oil level inspection
6
1. Place the motorcycle on the cen-
terstand. Warm up the engine for
several minutes.
NOTE:
@
Be sure the motorcycle is positioned
straight up when checking the oil level.
A slight tilt toward the side can result in
false readings


Licht overhellen kan verkeerde lezing geven..

Motor op de middenbok kun je moeilijk scheef houden ;)

En daarbij is dit zeer ongebruikelijk oliepijl meten op de middenbok, immers niet elk motor heeft een bok..

:t

Daar mee bedoelen ze dat je hem niet op een schuine ondergrond op de middenbok moet zetten. Er wordt nergens nadrukkelijker gesproken dat hij terug op de wielen moet. Ik zeg, checken op de middenbok. Wat is anders het nut van het op de middenbok zetten? Kun je hem ook even starten op de zijstandaard of rechtop als je erop zit.

'A slight tilt toward the side can result in
false readings'

Hier hebben ze het duidelijk over een zijwaartse helling, niet een voorwaartse zoals op de bok.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk zal het overigens weinig verschil geven of je hem op de middenbok zet of op de wielen. Het oliepeil glaasje zit redelijk dicht hij het draaipunt (middenbok dus) en zal dus weinig veranderen.

Zijwaarts daarentegen is een ander verhaal, het glaasje zit rechts en niet in het midden van het blok. Bij een kleine hellingshoek naar links (op de zijstandaard bijvoorbeeld of een ongelijke ondergrond) geeft het snel te weinig aan terwijl dit niet zo is.
 
Bedankt voor de reacties! Ik heb hem nu tot aan het bovenste stipje gevuld. Lampje brandt nu niet meer. 450ml is er in gegaan alles bij elkaar. Ik zal de komende tijd even goed kijken of hij olie verbruikt.

Op de middenbok of zelf vast houden lijkt inderdaad niet heel veel te schelen.
 
Laatst bewerkt:
Beetje laat,

Maar toen ik mijn motor in Mei ging ophalen bij De Valkenier. Vertelde Mike me dat ik met de motor op de wielen het oliepeil moest controleren.

Groet Paul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan