GSX 750 E/ES/EF

Hoi allemaal.
Heb een gsx1100e met een vreemd probleem, soms als ik hem start lijkt het alsof alles in het blok rammelt, ook loopt hij dan zo slecht dat er niet mee valt te rijden (komt niet op toeren). Start ik hem een uur later weer loopt hij wel goed zonder veel bijgeluiden (hoor wel de nokkenas ketting). Iemand een idee waar ik moet zoeken?
Groeten Hans.
 
Hoi allemaal.
Heb een gsx1100e met een vreemd probleem, soms als ik hem start lijkt het alsof alles in het blok rammelt, ook loopt hij dan zo slecht dat er niet mee valt te rijden (komt niet op toeren). Start ik hem een uur later weer loopt hij wel goed zonder veel bijgeluiden (hoor wel de nokkenas ketting). Iemand een idee waar ik moet zoeken?
Groeten Hans.


:? :? :? :?
Dit is moeilijk om zo te beoordelen, het eerste wat in me opkwam is dat er w.s. iets niet goed/los zit bij de onsteking. Maar ik heb dus eigenlijk geen idee.
 
Ik heb ook altijd een uurtje nodig om op te starten :z



Wat je als eerste omschrijft kan een bobine probleem zijn. Maar waarom hij na een uurtje wel wil? Maar ben het met Alva GTV eens dat het op ontsteking lijkt.
 
Ontsteking nakijken dus, zag net dat de bougiekabels vol haarscheurtjes zitten. Ben nu bezig om de bedrading netjes te maken. Kom overal loshangende stekkers tegen, hoop eigenlijk dat dit er iets mee te maken heeft.
 
Vraagje ivm remkracht vooraan bij de GSX 750 ES(D) ...

Vooraan heb ik amper remkracht. Ik moet de hendel helemaal indrukken alvorens de klauwen grijpen, en dat doen ze met mondjesmaat. Er staat blijkbaar te weinig druk o pde leidingen. Tijdens een nazicht wist de garagist mij te vertellen dat er geen originele rempomp op zit, omdat de originele remhendel er niet op past. (Deze was opnieuw besteld). Achteraan heb ik wel genoeg om het voorwiel te doen blokkeren.

Hoe zit het met jullie remmen vooraan, want de mijne doen het amper.
 
Na montage van stalen remleidingen remde ze véééél beter. :Y De oude leidingen waren nog de originele uit '83 en zat dus veel rek in.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een gsx750es uit 1983 en nu moet ik mijn uitlaat (een 4-in-1) opnieuw doen want hij lekt, denk ik, er komt tenminste bij starten rook uit een plaats waar het niet vandaan hoort te komen :). Ik denk dat het aan de pakking ligt maar heb ook gezien dat er een aantal bouten uit zijn bij de aansluiting richting cilinders.

zijn die pakkingen eigenlijk makkelijk te krijgen? en nou ik toch bezig ben. Ik heb gezien dat er ook een combi van 2-in-1 en dan aan elke kant 1 pijp te krijgen zijn. Maken die meer herrie dan wat ik nu heb (een lekkende 4-in-1)??? En heeft dit nog vermogens voor/na delen?

btw had vandeweek de luchtfilter in mijn handen en die is dus ook oud en verrot, kun je ook gewoon ergens een stukje schuimrubber ergens uitknippen of moeten die dingen uit de winkel komen en zijn ze nog leverbaar voor een 27 jaar ouwe motor (kweenie of het een standaard ding is)
 
Luchtfilter kun je nog gewoon kopen, ong. €15,--
Origineel heeft ze twee uitlaten, maar je ziet ze bijna altijd met 'n Marshall 4 in 1.
Marshall is dé jaren tachtig brulpijp, dus ik denk dat het origineel stiller is maar:
Lawaai maken doen ze.
Dat hoort er gewoon bij
 
Deeptone is altijd goed.

Bij mijn brix zit er een of andere jama 4 in 1 onder. Klinkt niet beroerd. Wordt waarschijnlijk beter als hij iets wordt in gekort })
 
Deeptone is altijd goed.

Bij mijn brix zit er een of andere jama 4 in 1 onder. Klinkt niet beroerd. Wordt waarschijnlijk beter als hij iets wordt in gekort })

Is Jama en Marshal niet vanuit dezelfde fabriek?

:-)
 
Geef flauw idee.
Als je heel snel kijkt, met 1 oog en die dan half dicht doet heeft het wel iets weg van een deeptone marshal....

Zo kijk ik altijd naar mijn motoren, anders zie veel te veel narigheid :+
 
Het leuke is dat wanneer je met 2 ogen en heel erg geconcentreerd in de showroom van een motor zaak gaat kijken toch ook bijna alles op elkaar lijkt.....
 
Yep ik rijd ook met een Laser/Yama 4 in 1. Perfect geluidje en grotere bochten diameter als de standaard. Kan dus makkelijker z'n gassen kwijt. Of het nou echt nog wat vermogen oplevert is niet direct merkbaar. Hij loopt wel mooier en regelmatiger.Maar hij reed met de oude ook wel aardig.

Ik ga binnekort de dynamo en spanningswisselaar vervangen. Ik ben nog op zoek naar een nieuwe pakking.

Iemand een idee waar ik een losse pakking zou kunnen kopen voor de linker zijdeksel??

en anders zal het misschien ook op te lossen zijn met vloeibare pakking maarja...liever een echte toch!?
 
Yep ik rijd ook met een Laser/Yama 4 in 1. Perfect geluidje en grotere bochten diameter als de standaard. Kan dus makkelijker z'n gassen kwijt. Of het nou echt nog wat vermogen oplevert is niet direct merkbaar. Hij loopt wel mooier en regelmatiger.Maar hij reed met de oude ook wel aardig.

Ik ga binnekort de dynamo en spanningswisselaar vervangen. Ik ben nog op zoek naar een nieuwe pakking.

Iemand een idee waar ik een losse pakking zou kunnen kopen voor de linker zijdeksel??

en anders zal het misschien ook op te lossen zijn met vloeibare pakking maarja...liever een echte toch!?

Hey Foxxxxx,

Zo een pakking kun je wel via internet bestellen gok ik. Of even bij je lokale motorzaak vragen. Een losse pakking moet altijd wel lukken. Zelf doe ik er deze keer wel even een vloeibare op.
Niet netjes, dat weet ik....
 
In m'n brommertijd gebruikten we pakkingpapier. Dat zal wel geen gewoon papier zijn en het is ondertussen bijna 35 jaar geleden dus ik heb geen flauw idee of het nog verkrijgbaar is. Was een kwestie van aftekenen, uitknippen en gebruiken.

Marshall uitlaten zijn nieuw te koop, voor mijn GSX effe meer als €300,-- Fabrikant is Laser
 
Laatst bewerkt:
Hey Foxxxxx,

Zo een pakking kun je wel via internet bestellen gok ik. Of even bij je lokale motorzaak vragen. Een losse pakking moet altijd wel lukken. Zelf doe ik er deze keer wel even een vloeibare op.
Niet netjes, dat weet ik....

Volgens mij zijn het ringetjes van een zacht materiaal.
Koper of aluminium.
Deze kan je 1 keer gebruiken, daarna zijn ze vervormd en uitgehard.
Ringetjes kosten maar een paar euro, en iedere suzuki dealer moet ze wel hebben liggen.
Ik zou zeker alle bouten van de uitlaat ringen bij je blok vast zetten en de kapotte vervangen.
 
Laatst bewerkt:
De pakkingen voor de uitlaat zijn idd ringen. Deze kun je gewoon nog een keer gebruiken hoor ze persen zich in vorm in de sponning waar de bocht in geplaatst word en mits je ze maar niet er uit haalt of onderling verwisselt omdraait ofzo dicht ie na demonteren en weer monteren wel weer af.

De pakking voor de linkerdeksel blok is naar mijn weten een flexibele pakking.

Ik ga morgen is ff rondbellen Zurp. Heb jij je dynamo ondertussen al vervangen??
 
De pakkingen voor de uitlaat zijn idd ringen. Deze kun je gewoon nog een keer gebruiken hoor ze persen zich in vorm in de sponning waar de bocht in geplaatst word en mits je ze maar niet er uit haalt of onderling verwisselt omdraait ofzo dicht ie na demonteren en weer monteren wel weer af.

De pakking voor de linkerdeksel blok is naar mijn weten een flexibele pakking.

Ik ga morgen is ff rondbellen Zurp. Heb jij je dynamo ondertussen al vervangen??

Dit is een papieren pakking, ongeveer een jaar geleden heb ik deze via internet gekocht, voor 7,50 euro :9

Het vervangen is niet veel werk, wel even de motor schuin laten staan, anders kan de olie eruit lopen

ik moet al een jaar m'n voorvorkkering vervangen, maar heb er geen zin in, kan een klote klus zijn. Dus heb ik er maar een doekje met plakband eromheen :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan