SXV Topic 7!

Deze denk ik:
http://www.2dehands.be/motoren/moto...xv-550-15kw-151586992.html?qq=sxv&pc_id=&afd=

Met deze meneer heb ik ook contact gehad, maar ik moet het ding importeren. Dus eerst een end rijden, kieken en ophalen. Daarna nog een kenteken regelen en BPM aftikken. Allemaal net even wat minder interessant.

Ik zou 3.500 bieden en gaan kijken. Je vindt elkaar waarschijnlijk ergens in het midden. Onlangs heeft hij zijn minimum bod verlaagd naar 3.800. Dat was eerst 4.000.

Precies ja deze! Had ik gedaan gelijk je zei maar hij had een bod ontvangen al voor 4000 die deze woensdag kwam kijken.. Ga er momenteel dan toch maar voor passen, is toch erg standaard en moet ik er weer wat euro's inpompen voor m naar mijn smaak te krijgen.. Bovendien blijft een fiets uit 2006 waarbij het model al niet zo gewild is in de markt naar mijn mening -O-
 
van die foto te zien lijkt het echt een plastic oliefilterdop.
Kweenie. Hij heeft mij ook die EF faktuur gemaild. Zag er wel logisch uit. Wel een klap meer dan van jou.

Persoonlijk vind ik zo'n stock SXV nog het mooist. Maar nogmaals, ik heb even geen zin in al dat gedoe er omheen.

Die andere SXV zakt nu ook behoorlijk in vraagprijs, die was eerst een hele tijd 5.000. Twee weken terug 4.500 en nu 4.400. Is ook gereviseerd, zegt ie. Bij ene Strooker in Kortrijk.
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/aprilia/sxv-550-152878682.html?qq=sxv&pc_id=&afd=
 
Kweenie. Hij heeft mij ook die EF faktuur gemaild. Zag er wel logisch uit. Wel een klap meer dan van jou.

Persoonlijk vind ik zo'n stock SXV nog het mooist. Maar nogmaals, ik heb even geen zin in al dat gedoe er omheen.

Die andere SXV zakt nu ook behoorlijk in vraagprijs, die was eerst een hele tijd 5.000. Twee weken terug 4.500 en nu 4.400. Is ook gereviseerd, zegt ie. Bij ene Strooker in Kortrijk.
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/aprilia/sxv-550-152878682.html?qq=sxv&pc_id=&afd=
Haha ja! Heb ik ook contact mee gehad, mooi van die Silmoto uitlaat wel..
Alleen ja, het is niet gereviseerd door EF -O-
 
vrijwel allemaal stock motoren. niks extras en als het niet bij cal of ef is gedaan zou ik er niet aan beginnen. of je moet het voor een prikkie kunnen kopen en laten reviseren.
 
Laatst bewerkt:
de mijne was bij reviesie niet vernieuwd en toch niet eruit geknalt
heb is op de wel de oliesensor 2x vernieuwt vanwege olielekage lanngs de sensor
zit nu een autosensor in, alleen heb ik de lampjes niet meer op de motor
circuitmotort toch, als het fout gaat gaat het fout

we zien wel
sxv is op de besparingslijst
volgende is de aan uit reactie eruit te halen en een nieuwe startermotor van 30 eurie :Y
 
Ik hoop hier eerlijk advies te kunnen krijgen over de SXV. Ik rijd nu op een KTM Superduke en wil overstappen op een SM. Een KTM 690 SMC bijvoorbeeld, maar een SXV spreekt me ook heel erg aan. Ik zal er alleen mee op de openbare weg mee rijden, is een SXV dan wat, of is deze eigenlijk puur gemaakt voor het circuit en hoe zit het met de oliewissels als je er geen circuit mee rijdt? Moet je dan ook elke 1000 km olie verversen?
 
Ik hoop hier eerlijk advies te kunnen krijgen over de SXV. Ik rijd nu op een KTM Superduke en wil overstappen op een SM. Een KTM 690 SMC bijvoorbeeld, maar een SXV spreekt me ook heel erg aan. Ik zal er alleen mee op de openbare weg mee rijden, is een SXV dan wat, of is deze eigenlijk puur gemaakt voor het circuit en hoe zit het met de oliewissels als je er geen circuit mee rijdt? Moet je dan ook elke 1000 km olie verversen?
als je em alleen voor straatgebruikt zou ik voor de smc 690 gaan
ga je er mee het circuit op is de sxv je motor
al kan ik me wat lichters voorstellen als een smr450
 
Ik hoop hier eerlijk advies te kunnen krijgen over de SXV. Ik rijd nu op een KTM Superduke en wil overstappen op een SM. Een KTM 690 SMC bijvoorbeeld, maar een SXV spreekt me ook heel erg aan. Ik zal er alleen mee op de openbare weg mee rijden, is een SXV dan wat, of is deze eigenlijk puur gemaakt voor het circuit en hoe zit het met de oliewissels als je er geen circuit mee rijdt? Moet je dan ook elke 1000 km olie verversen?
welja,

hoe rij je normaliter? hooligan-style of braaf woon-werk?
ga je voor de thrill of voor het gewone?

eigenlijk kun je met een SXV alle kanten uit. je kan er hooligan-style mee rijden, maar ook rustig cruisen van thuis naar je werk.

trek je het gas vol open dan heb je een beest van een motor onder je kont *D

er valt prima mee te rijden op de openbare weg. snelwegen wil je niet komen voor de langere stukken (40 km+) dan breekt het je doodgewoon helemaal op.

de oliewissels kunnen prima 1500 tot 2000 km distantiëren van elkander. voor het veilige kun je de 1250 tot 1500 km het beste aanhouden..

er gaat een ruime 1,5 liter in tesamen met om de 2 wissels een oliefiltertje.. dit betekent dus een investering van zo'n 50 euro per 2 oliewissels.. in een ruime 2500 tot 3000 km.

deze kilometeraantallen heb ik altijd aangehouden en de motor heeft mij in principe nooit laten staan langs de zijde van de weg.

wél heb ik af en toe wat kinderziektes gehad zoals losse vliegwielboutjes, sludge in de radiateurs en schroefdraad dat was weggeschraapt van de aftapplug..

ook de symptomen van een doorgebrandde startmotor heb ik gehad, maar dit bleek later terug te traceren naar een starter clutch die de geest gegeven had.

dit zijn zo ongeveer dé 'zwakke' punten van de SXV.. maar ondanks deze 'tegenslagen' heb ik altijd in de 15000 km die ik erop gereden heb echt altijd met een big big big smile onder mijn helm rond gereden. wát een power! enorme funbike!

maar ik gebruikte hem ook om stukken van 50 km over de snelweg te cruisen.. waarbij na 40 km mijn achterste toch wel bloedarmoede begon te vertonen :') daarom was het echte langere stukken snelweg niet geheel aan te raden..

maar al met al, ben jij, gezien de punten wat jij ermee wil gaan doen, prima af met een SXV, zowel als een KTM 690 SMC.

let hierbij wel dat een SXV meer funfactor heeft vanwege zijn 'circuitaspiraties' dan een KTM 690 SMC.

de 690 SMC is meer de tussen stap tussen een lange afstands supermotard (lees: comfortabeler, grotere tankinhoud etc.) en de hardcore supermoto zoals de SXV..

beiden hebben wat. dus ik zou zeggen, ga op beiden proefrijden en kijk wat je ervan vindt.
 
Ik houd wel van doorrijden, maar hooligan-style wil ik het niet noemen.

Ik wil een motor hebben waardoor ik geen heimwee zal krijgen naar mijn huidige Superduke. Deels is mijn motor voor de fun en deels noodzakelijk vervoer. Ik heb twee werklocaties een 10km van huis, de ander 20km. De kortste afstand doe ik vrijwel altijd met de fiets, de 20 km in een kwart van de gevallen. Verder hebben we ook nig een auto voor de deur en ijn vrouw gaat altojd met het OV naar haar werk. Maaar er zijn momentn dat zij de auto nodig heeft en ik niet op de fiets wil, dan is mijn motor dus mijn enige vervoersmiddel.

Ik weet sinds kort ongeveer hoe een SMC-R rijdt (heb gereden op een enduro-r) en zal kijken waar ik op een SXV kan rijden.
 
de genoemde afstanden zijn overigens prima te rijden met een SXV ;)

in het begin zul je nog weleens last hebben van het aan/uit karakter van de SXV, maar eenmaal gewend rijdt er niets fijner dan zo'n SXV ;)
 
Het enige nadeel dat me te binnen schiet is dat je niet meer zomaar een weekendje met de motor weg kan en dan doel ik niet op de tankinhoud of de zeer beperkte bagage mogelijkheden, maar de korte onderhoud intervallen, je zit met 3 a 4 dagen rijden al op het punt dat je olie moet wisselen. Niet dat ik vaak weekenden weg ga met de motor, maar die optie (max 2 keer per jaar) wil ik wel behouden en dat is denk ik met een SXV niet meer een optie of zijn en SXV rijders die dat gewoon doen?
 
heb trouwens nog een startmotor verbrand op kroningsdagt
heb er nu 1tje besteld die pasgemaakt moet worden
maar wel stukken goedkoper is
ik houd jullie op de hoogte
 
Voor als je tanklamp niet meer werkt check je groene en blauwe draad, 1 van deze zal dan gebroken zijn. Even solderen en werkt weer als een tiet.
null_zpsd43a9608.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan