Motorrijles: kletsen over lessen: 'je bent er bijna!'

Goeie tip Top Du Grond! Vandaag weer AVB ik weet niet wat ik heb opeens dat halve draai is drama, 8 ging 2 x goed maar goed ik denk dat rijschool nu inziet dat dit gewoon mijn zwakke punt is en zal blijven..Alle oefeningen gaan gewoon goed. Dus we gaan voor AVB examen dacht mischien volgende week maar ik ga vragen voor uitstel ivm het weer..Zie het gewoon niet zitten dat het weer glad is en sneeuw enzo..Verder zei mijn rij instructeur dat als ik gewoon rijd op de weg op snelweg of gewone wegen dat ik wel perfect rijd en ook hoe ik de bochten neem..Waar ik dan moeite mee heb met de oefening ziet hij niet terug als ik gewoon op de weg rijd. Hij zegt ik raak gewoon op slot met mijn heupen tijdens de oefening haha tja zal best wel......Blijf die AVB shit vinden.. :( B| _O- _O- _O-
Maar ben ook wel blij dat ik teminste iets positiefs hoor .... *O* :}
 
Ps vraagje die handverwarmingen kun je die makkelijk laten plaatsen op een motor die het niet heeft? Alvast vraagje voor wanneer ik mijn motor aanschaf...
 
Ps vraagje die handverwarmingen kun je die makkelijk laten plaatsen op een motor die het niet heeft? Alvast vraagje voor wanneer ik mijn motor aanschaf...
Ja, erg gemakkelijk zelfs. Veel mensen gebruiken die van Oxford. Ik ga binnenkort de Oxford premium touring plaatsen. Het is gewoon een setje handvatten die je oude vervangen en aan je accu moeten.
 
Laatst bewerkt:
Aah ok klinkt simpel! Zal het alleen niet zelf plaatsen, strax schieten die handvatten los tijdens het rijden..zal echt iets voor mij zjin lol. _O- _O- _O- _O-
 
Hahahhaha, Lisalady!
Succes met je AVB! Kun jij op elk willekeurig moment afrijden? Wordt dat niet een tijd van te voren aangevraagd?
 
Toevallig zat ik gister naar handvatverwarming te kijken en kwam ook uit op de Oxford :D

Wordt wel afwachten wat het weer doet, daarnet regende het nog best hard en nu sneeuwt het :-/ bah ik heb echt niks met de winter. Moet zeggen dat ze vorige week het examenterrein goed schoon hadden gemaakt voor de AVB, was anders een schaatsbaan geweest. En nu zit je weer met een skipiste bleh.... nja ik moet iig nog even blokken voor m'n theorie, lekker bij de verwarming :)
 
Voor zover ik me herinner (op basis van beperkt onderzoek) zijn veel handvatverwarmingen voorzien van 'meebewegende kabels', waardoor je met het gasgeven nog weleens in de knel kan komen met bijvoorbeeld je remvloeistofreservoir of remleiding.

Er bestaan ook goedkope Chinese verwarmingen (12 euro oid) die dat probleem niet hebben. Ik heb er zo een en bevalt prima. MAar is iets meer werk om te installeren, omdat je je gaskabels over moet zetten. Kostte mij een uurtje werk.
 
Voor zover ik me herinner (op basis van beperkt onderzoek) zijn veel handvatverwarmingen voorzien van 'meebewegende kabels', waardoor je met het gasgeven nog weleens in de knel kan komen met bijvoorbeeld je remvloeistofreservoir of remleiding.

Er bestaan ook goedkope Chinese verwarmingen (12 euro oid) die dat probleem niet hebben. Ik heb er zo een en bevalt prima. MAar is iets meer werk om te installeren, omdat je je gaskabels over moet zetten. Kostte mij een uurtje werk.

Meebewegende kabels zitten er bij Oxford inderdaad op, mijn Transalp is er recent ook van voorzien. Bij het rechterhandvat gewoon een beetje speling op de kabel laten en daarna vastzetten aan een andere kabel of het stuur, werkt prima! Nooit mee in de knoop gezeten.

Installatie is zo gepiept, het lastigste is nog de oude eraf halen. Beetje scotchbrite eroverheen en vastlijmen maar.
 
Vanmorgen helaas weer geen les, had zo hard gehageld hier, was helemaal glad. Morgenmiddag in de herkansing.
 
Ja hoor, ik kan 7 dagen per week lessen. Ben benieuwd of het vandaag wel doorgaat. Weer wit hier in de wijk.
 
Les is weer niet doorgegaan. Woensdag weer proberen.

Hoe is het met jou? Alles nog heel?
 
In April...ik hoop dat ik mijn roze papiertje heb gehaald dan ! haha! Morgen is het weer code geel heb eigenlijk mijn AVB morgen..Maar denk niet dat het door gaat. Mijn instructeur heeft blijkbaar examen uren opgekocht die hij zo maar in kan vullen dus kan ook makkelijk iemand anders gaan geloof ik..Zo doet hij het denk ik of hij bepaalt weer ander datum...Hoe dan ook blijkbaar zit ik er niet meteen 100% aan vast ofzo. Jammer van het weer he? Ene kant wel mooi die sneeuw enzo maar niet als je zo bezig bent met motor lessen..........
 
Ja, ik baal, zaterdag niet, zondag niet. En ondertussen tikken de dagen door naar het examen. Heb al tegen mijn collega's gezegd dat ik straks een week vrij moet nemen om al die lessen in te halen voor het examen, haha!
 
ik zag vandaag een leerling van mijn motorrijschool rijden. maar zonder instructeur. dat was dus een examenritje. het kàn dus wel met dit weer.

en dat code-geelverhaal...daar moeten ANWB en/of KNMI eens mee ophouden. vandeweek was het ook code geel, maar ik heb tijdens mijn werk welgeteld 2 buitjes gehad.
 
Laatst bewerkt:
ik zag vandaag een leerling van mijn motorrijschool rijden. maar zonder instructeur. dat was dus een examenritje. het kàn dus wel met dit weer.

en dat code-geelverhaal...daar moeten ANWB en/of KNMI eens mee ophouden. vandeweek was het ook code geel, maar ik heb tijdens mijn werk welgeteld 2 buitjes gehad.

ja. zag dat ze bij mijn oude rijschool het plein aan het schoonmaken waren voor de examens van woensdag
 
Net bericht gekregen mijn AVB is gecancelled...Vanaf volgende week wordt het toch beter weer dus hopelijk binnen kort alsnog...Ach heb geen haast ik ben er gewoon klaar voor! Ik denk dat ik nu op zo een 50 a 60 lessen zit nu....(tja wel met overstap van andere rijschool ) voordeel is ik hoef niet eens meer na te denken bij welke oefening ik wat moet doen..Gaat automatisch behalve die stomme halve draaie en de 8 haha! Ach als ik de rest goed doe....is er nog kans.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan