Silly Season 2019

Voel jij je wel helemaal jofel?
Pedrosa chagerijnig? |(
Serieus, dat is hij wel. Maar chagerijnig heb ik hem (vrijwel) nooit gezien.
Sterker nog, ik denk dat de meeste andere rijders een voorbeeld aan hem mogen nemen.

:^
Voorbeeld voor allen, inclusief Rossi!

Hij is net zo "chagrijnig" als dat Verstappen is en daar loopt heel Nederland mee weg. :Y
 
Verstappen is ook groot MotoGP fan,weet eigenlijk niet wie nou zijn favoriete coureur is.
 
https://sport.sky.it/motogp/2018/06/07/motogp-andrea-iannone-aprilia.html

Sky heeft gister al gemeld dat Iannone bij Aprilia heeft getekend en dat alleen de officiele bevestiging op zich laat wachten.

"Nu is het klaar: Andrea Iannone verlaat Suzuki om volgend jaar van Aprilia af te gaan, alleen de aankondiging van het Italiaanse team ontbreekt. Dit is de achtergrond van de onderhandelingen"

Interessant stukje uit het artikel:

Iannone's rijstijl past zich aan de kenmerken van de Aprilia aan? In theorie, ja, gezien zowel de lichamelijkheid waarmee Andrea de Ducati en het 'granitische' front-end kon temmen in de curve-inbrenging van de RS-GP die hem het vertrouwen schenkt dat met de Suzuki ontbrak. Met een paar rijders van absolute waarde is het om te denken dat Noale een soort nieuwe fase van het MotoGP-project wil starten, gemaakt van investeringen, echte ontwikkeling en planning om de stap vooruit te zetten die de fans verwachten.

Beetje vertaalmachine Nederlandsch maar er is best wat van te maken
 
Rossi: Vroege beslissingen over MotoGP-contracten zijn verkeerd - MotoGP nieuws

Dat deze hier nog niet geplaatst is, hij heeft in mijn ogen wel een goed punt.

Kijkend naar Lorenzo en Iannone en misschien ook wel Vinales.

Als Mugello geen incident was voor Lorenzo, we gaan het de komende races meemaken, maar dan zullen ze zich bij Ducati nog wel een keer achter de oren krabben verwacht ik. (Los van de races voor Mugello, waarin het gewoon niet goed was).

En Iannone doet het gewoon goed op de Suzuki op dit moment, dus waarom nu al afscheid van elkaar nemen en niet nog even een paar races afwachten hoe het gaat.

Net als Vinales, contract voor de komende 2 jaar op zak, maar na de veelbelovende start van vorig seizoen heeft hij zich niet echt doorontwikkeld, en dat klagen op dit moment maakt het ook niet allemaal beter.

Waar ik bang voor ben is dat MM de komende jaren een alleen heerschappij heeft in de MotoGP, mits blessures hem bespaard blijven.

Kijkend hoe het er nu voor staat en de line-up van de teams voor de komende jaren.
 
Rossi: Vroege beslissingen over MotoGP-contracten zijn verkeerd - MotoGP nieuws

Dat deze hier nog niet geplaatst is, hij heeft in mijn ogen wel een goed punt.

Kijkend naar Lorenzo en Iannone en misschien ook wel Vinales.

Als Mugello geen incident was voor Lorenzo, we gaan het de komende races meemaken, maar dan zullen ze zich bij Ducati nog wel een keer achter de oren krabben verwacht ik. (Los van de races voor Mugello, waarin het gewoon niet goed was).

En Iannone doet het gewoon goed op de Suzuki op dit moment, dus waarom nu al afscheid van elkaar nemen en niet nog even een paar races afwachten hoe het gaat.

Net als Vinales, contract voor de komende 2 jaar op zak, maar na de veelbelovende start van vorig seizoen heeft hij zich niet echt doorontwikkeld, en dat klagen op dit moment maakt het ook niet allemaal beter.

Waar ik bang voor ben is dat MM de komende jaren een alleen heerschappij heeft in de MotoGP, mits blessures hem bespaard blijven.

Kijkend hoe het er nu voor staat en de line-up van de teams voor de komende jaren.

Helemaal mee eens, precies wat ik ook dacht, vooral dat Iannone en Vinales deel.

Over MM en de alleen heerschappij, dat weet ik nog niet... zou kunnen maar ik hoop het niet
 
Rossi: Vroege beslissingen over MotoGP-contracten zijn verkeerd - MotoGP nieuws

Dat deze hier nog niet geplaatst is, hij heeft in mijn ogen wel een goed punt.

Kijkend naar Lorenzo en Iannone en misschien ook wel Vinales.

Als Mugello geen incident was voor Lorenzo, we gaan het de komende races meemaken, maar dan zullen ze zich bij Ducati nog wel een keer achter de oren krabben verwacht ik. (Los van de races voor Mugello, waarin het gewoon niet goed was).

En Iannone doet het gewoon goed op de Suzuki op dit moment, dus waarom nu al afscheid van elkaar nemen en niet nog even een paar races afwachten hoe het gaat.

Net als Vinales, contract voor de komende 2 jaar op zak, maar na de veelbelovende start van vorig seizoen heeft hij zich niet echt doorontwikkeld, en dat klagen op dit moment maakt het ook niet allemaal beter.

Waar ik bang voor ben is dat MM de komende jaren een alleen heerschappij heeft in de MotoGP, mits blessures hem bespaard blijven.

Kijkend hoe het er nu voor staat en de line-up van de teams voor de komende jaren.

Ik vind het lastig om te voorspellen.

Volgende week zet iemand bij Yamaha het "vinkje" weer terug die ze per ongeluk weg hebben gehaald, en hoppa!, die M1 gaat weer als een trein en kan Vinales opeens weer elke race mee doen voor de winst.

Voor hetzelfde geldt doet Lorenzo hetzelfde als Stoner en wordt hij direct kampioen.

Stel dat bovenstaande het geval is dan komt Marquez eindelijk een seizoen lang onder druk te staan. Hij kan gigantisch goed sturen, maar 1 ding kan hij niet en dat is presteren onder enorme druk.
De druk van de kans dat hij mogelijkerwijs niet gaat winnen. Die druk kan hij niet mee omgaan. Hij kan tegenwoordig prima rustiger aan doen wanneer hij weet dat het niet nodig is.
Blijven zitten wanneer hij op het scherpst van de snede moet rijden is niet zijn sterke punt. Met name in de trainingen zie je dat veel terug wanneer hij de grenzen continu opzoekt (en er dus weer naast ligt).


Vorig jaar dacht iedereen dat Vinales met de nieuwe kampioen ging worden en zie hoe het 180 graden gedraaid is.

Niemand weet wat morgen zal brengen. We gaan het zien! :)

Ik ben het ook niet echt met Rossi eens. Hij tekende zelf als 1 van de eerste bij. Waarom is dat anders?
 
Laatst bewerkt:
Ik lees overigens dat Iannone nog helemaal niet getekend heeft en dat het nog niet officieel is dat hij naar Aprilia gaat.
 
Laatst bewerkt:
Blijven zitten wanneer hij op het scherpst van de snede moet rijden is niet zijn sterke punt. Met name in de trainingen zie je dat veel terug wanneer hij de grenzen continu opzoekt (en er dus weer naast ligt).

In de trainingen zoekt hij de absolute grens op van wat mogelijk is, zodat hij weet binnen welke grens hij tijdens de wedstrijd moet blijven om te finishen.

Ik ben het ook niet echt met Rossi eens. Hij tekende zelf als 1 van de eerste bij. Waarom is dat anders?

Hij verlengde het contract bij hetzelfde team. Een bestaand contract openbreken om te verlengen kan ik de logica nog wel van inzien. Hij en de fabriek weten immers wat ze aan elkaar hebben.
 
ik hoop voor Aprilia dat Iannone daar heen gaat en het hem lukt om de motor verder te ontwikkelen aangezien ze vanaf volgend jaar meer budget zullen krijgen van Piaggio .
 
In de trainingen zoekt hij de absolute grens op van wat mogelijk is, zodat hij weet binnen welke grens hij tijdens de wedstrijd moet blijven om te finishen.
Ik heb toch echt het idee dat hij in de wedstrijden gewoon verstandig is, juist omdat hij niet onder druk gezet wordt. Zodra hij onder druk staat doet hij rare dingen valt mij op.
De rest is daar normaliter niet goed genoeg voor de laatste seizoenen dus als hij zelf het niet verkloot rijdt hij met 2 vingers in neus naar de winst.

Hij verlengde het contract bij hetzelfde team. Een bestaand contract openbreken om te verlengen kan ik de logica nog wel van inzien. Hij en de fabriek weten immers wat ze aan elkaar hebben.

Ik vind dat persoonlijk een non argument. Ze weten helemaal niet wat ze aan elkaar hebben. Kijk maar naar Vinales..... Dat is daarvan toch wel het beste voorbeeld.

Tekenen of tekenen zie ik weinig verschil in. Het is beide tekenen en de toekomst zeker stellen.

Je kan laat tekenen en balen dat je niet eerder elders hebt getekend. Je kan vroeg tekenen en balen dat je niet gewacht hebt omdat er een beter zitje vrij is gekomen.

Tsja...
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft het in de media zelf aangegeven dat het om een fabrieksteam zou gaan. En die zijn inmiddels bijzonder dun gezaaid.


Petronas biedt hem opeens 30 mil en de garantie op een kampioenfiets omdat Dani niet wilt en hij denkt er zomaar anders over.


Zolang er niet getekend is kan er nog van alles gebeuren. :)
 
Laatst bewerkt:
Hafizh Sayhrin
full
 
Iannone had het zelf al bekend gemaakt, maar dit is dus het officiële bericht van Suzuki.

Ga ervan uit dat we nu heel snel van zowel Iannone als Suzuki horen wie er de vervangers worden.
 
Ik heb toch echt het idee dat hij in de wedstrijden gewoon verstandig is, juist omdat hij niet onder druk gezet wordt. Zodra hij onder druk staat doet hij rare dingen valt mij op.
De rest is daar normaliter niet goed genoeg voor de laatste seizoenen dus als hij zelf het niet verkloot rijdt hij met 2 vingers in neus naar de winst.Ik vind dat persoonlijk een non argument. Ze weten helemaal niet wat ze aan elkaar hebben. Kijk maar naar Vinales..... Dat is daarvan toch wel het beste voorbeeld.

Tekenen of tekenen zie ik weinig verschil in. Het is beide tekenen en de toekomst zeker stellen.

Je kan laat tekenen en balen dat je niet eerder elders hebt getekend. Je kan vroeg tekenen en balen dat je niet gewacht hebt omdat er een beter zitje vrij is gekomen.

Tsja...
Ik denk dat Rossi niet de illusie of ook maar de wens heeft om ooit nog bij een andere fabriek te rijden. Vandaar dat het voor hem weinig uit maakt. Als hij er mid 2019 achter komt dat de Yamaha niet verder komt dan P5, dan stapt ie er gewoon uit. Wat dat betreft is hij stukken minder afhankelijk van een 'goed zitje' dan de rest. Daarbij heeft hij in theorie nog steeds een v.d. beste zitjes.

Vinales heeft relatief vroeg getekend bij Yamaha, komt er nu achter dat het niet wil vlotten (uit dat ook in de media). Hij kan nergens heen.
Als hij iets langer had gewacht, had hij wellicht met Honda in zee kunnen gaan du moment dat Dani er uit zou stappen. Maarja, zodra er een balletje gaat rollen moet je snel acteren want je mist zomaar de boot.
 
Laatst bewerkt:
Daarom ben ik het niet echt eens met Rossi.

Stel Vinales had niet bijgetekend dan had Yamaha misschien hun zinnen op een ander gezet of een ander team hun zinnen op Vinales. Hetzelfde geldt voor Rossi zijn zitje. Die heeft hij mooi geclaimd en Yamaha kan nu niet meer van hem af. Aan de andere kant hebben zij wel 2 toppers langer vastgelegd....

Het is allemaal koffiedik kijken omdat niemand kan zeggen hoe het zal lopen volgend seizoen.

Al rijd je dit jaar geweldig dan betekent dat weinig voor volgend jaar. Vinales is daar weer het beste voorbeeld van. Die reed de hele tijd in de top begin vorig seizoen en leek zelfs op die manier Marquez het moeilijk te gaan maken.

Zij veranderen iets aan die motor en hij moet bijna zijwieltjes gebruiken.

Zo heeft iedereen er vast zijn eigen mening over :)
 
Laatst bewerkt:
Dat Yamaha graag Rossi nog een paar jaar aan zich wil binden, begrijp ik wel.

Een beter uithangbord voor je merk en sponsors kun je niet hebben.

Heel de wereld weet wie Rossi is, zelfs de mensen die nog nooit een wedstrijd gezien hebben.

Die levert zijn geld wel op en elke podiumplaats is bonus qua marketing.


Bovendien heeft Rossi in zijn laatste jaren blijkbaar geen zin meer om opnieuw te beginnen bij een ander team.

Win win situatie dus
 
:^
Voorbeeld voor allen, inclusief Rossi!

Hij is net zo "chagrijnig" als dat Verstappen is en daar loopt heel Nederland mee weg. :Y


Blijkbaar zijn er veel mensen die het verschil niet weten tussen een chagrijnige kop en een chagrijnig persoon ?
Ik ken hem niet, jullie blijkbaar allemaal wel ?!

P.s. dat heel NL weg loopt met Verstappen is volgens mij wel een beetje over ? meeste successupporters zijn alweer fan van iemand anders ofzo :P
 
Ah nice!

Ben benieuwd wie zn teammaatje gaat worden, ga er toch een beetje vanuit dat Sykes het KRT gaat verlaten.

Ik zou Scott Redding er wel op willen zien, ben helaas bang dat hij de MotoGP paddock moet verlaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan