Gran Premio Motul de la República Argentina 06 - 08 April

Bo Bendsneyder pakt in Argentinië...

  • P1-5

    Stemmen: 0 0,0%
  • P6-10

    Stemmen: 8 21,1%
  • P11-15

    Stemmen: 20 52,6%
  • P16-P20

    Stemmen: 7 18,4%
  • P20+

    Stemmen: 3 7,9%
  • DNF

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    38
Ik bedoel dat ik het opmerkelijk vind dat Aleix dit zegt. Natuurlijk zijn het hier de Spanjaarden tegen de Italianen. Maar om een "kaart" vragen is natuurlijk uiterst onsportief.
Ja, en ook is er denk ik sportief gezien ook wel een verschil met een manoeuvre in de laatste lap, waarin wordt gestreden om een positie ;)
 
Het was een bewogen dag gisteren voor hen allemaal denk ik.

Wellicht had Aleix het ook nog niet helemaal helder in de avond.
(of dit is gewoon zijn oprechte mening natuurlijk)

Zo'n dag met zoveel gedoe heeft wel wat verwerkingstijd nodig bij iedereen voordat je alles goed hebt kunnen plaatsen kan ik mij voorstellen.
 
Laatst bewerkt:
Die jongens gaan echt niet de hele race van een ander reviewen (ze hebben genoeg te doen volgens mij) dus die reageren enkel omtrent hun eigen situatie.

Aleix vergelijkt zijn aanvaring met Marquez met die van Petrucci en gaat voorbij aan het feit het bij Marquez niet om een enkele actie ging.

Ik vermoed dat als je alle coureurs vraagt de race van MM te bekijken, ze het er allemaal over eens kunnen worden dat dit echt over het randje gaat. En dat ze daarna heel erg hard gaan afvragen how the f* Marquez zo snel rond kon gaan.
 
Waarom is Marc niet gewoon vanuit de pitsstraat gestart...hij is slim genoeg om te weten dat na zijn startactie er een straf zou volgen.
 
No Marc, there was no need...

Goed artikel:

No Marc, there was no need

Not again! An out of control Marc Márquez took out Valentino Rossi again and in doing so reopened the turmoil from the 2015 season that affected our sport so negatively. After the race, a passionate Valentino Rossi Fan Club member burst into the Termas press room and to me exclaimed “Let’s see if you can defend Marc Márquez now! What can you say now!” I became the target of his anger for the simple fact that I am not Italian, or rather, that I hold the same passport as Márquez. I asked this man if he was really castigating me because I am Spanish, and that if he was, he was very much in the wrong. Reason and lack of reason have no nationality or country.

My analysis of what happened at the Argentina GP last Sunday doesn’t depend on if someone is Spanish, Italian, Greek or Moroccan. What is wrong is wrong, and I say that Marc Márquez was wrong at Termas, he was very wrong. He raced out of control, without considering the line that separates the aggressiveness of an ultra-competitive sport such as MotoGP with over-aggressiveness that leads to endangering other riders.

I accept Marc’s explanations that cause of running into Valentino was a patch of moisture on the track that caused him to release the brakes when he closed the corner. Why would he lie? But after hearing his explanation the obvious question is: Being aware of the state of the asphalt, why did he insist in riding too aggressively for the conditions? Before taking Valentino off the track on lap 20 he had a similar incident with Aleix Espargaró on lap 9, and two very fair passes on Morbidelli and Lüthi. Marc knew his chaotic riding was generating havoc, and he did not stop, or to put it more orthodoxly, he did nothing to prevent repetitions of the same mistakes. Are we in agreement on this?

And that failure to pull back comes very close to lack of respect for his rivals. Because not taking into consideration, after two warnings, the consequences that his riding last Sunday was generating, sounds a lot like lack of respect. Motorcycling is not like basketball, where a charge is penalized with a personal foul. You don’t have to go too far: what was the result of Johann Zarco’s move on Pedrosa, whom he took out in a maneuver very similar to Marquez’s over Rossi? Well, a possible broken wrist.

One is just as blamable as the other, but the difference is that Zarco didn’t attempt such a maneuver again, and chance had a hand in the battles with Crutchlow, Rins and Miller. So I say, regardless of Marc’s passport, last Sunday he didn’t professionally respect his colleagues. I suppose that in my country I’ll get to hear the Marc Márquez fan club side of the Valentino fan club members, who will surely have something to say. But hey, it’s part of the job.

That said, I will say that nothing of this unfortunate controversy would have been started if Race Direction had acted according to the rules following Marc Márquez’s incident on the grid. Marc stalled the bike on the starting grid and instead of returning to the box, started his bike and claims he was given the OK to start with the rest. If the commissioner didn’t know how to manage the situation, if Marc was given permission to go…How should that have been handled? Ignorance of the law does not exempt compliance. If Márquez was allowed to start due to a marshall’s error, Race Direction should have shown him a black flag, it’s as simple as that. In his situation, he was penalized with a ride through that ended up generating even more distress in Márquez.

And what happens now? Well! This new clash has reopened the chasm between the two biggest stars in our sport – to frightening proportions. Valentino was extremely critical of Marquez, and with the repercussion that his words always have, problems are going arise. Very serious problems if no remedies are applied. Argentina there was an alliance of aggression against Márquez after the race, and the fan club insinuated that they will not be able to control the wrath from Rossi’s world… This is very serious.

Let’s be sensible, we hope that those who have to manage this will use wisdom and good judgment and will forget names and commercial interests. Independently of names or comercial interests, If someone has to be pay for his mistakes, he shall pay and that’s it. In Spain we say: better a red day than a hundred pink nights… And please, let’s leave the flags in the closet, which have always divided rather than united people.
 
Geweldige race en wat een gezeik hier over MM,'t is godverdomme geen dammen.
Blij dat ie meedoet wat een megatalent.
Er was duidelijk een gat en opa Rossi was gewoon te sloom op z'n blauwe scooter :+

Allemaal traantjes drogen en op naar Austin.
 
Laatst bewerkt:
Geweldige race en wat een gezeik hier over MM,'t is godverdomme geen dammen.
Blij dat ie meedoet wat een megatalent.
Er was duidelijk een gat en opa Rossi was gewoon te sloom op z'n blauwe scooter :+

Allemaal traantjes drogen en op naar Austin.


Als je dit had gezegd naar aanleiding van de geweldige race op Philip Island 2017 had ik je volmonding gelijk gegeven. Maar wat je nu zegt is ongelooflijke bullshit en dat weet je zelf ook. Als je de zaak wilt lopen jennen, zoek dan lekker een ander forum. Niemand die hier twijfelt aan het geweldige talent van MM, maar ook voor hem zijn er grenzen. Ook al waren Aleix en VR langzamer, dit sloeg helemaal nergens op.
 
Als je dit had gezegd naar aanleiding van de geweldige race op Philip Island 2017 had ik je volmonding gelijk gegeven. Maar wat je nu zegt is ongelooflijke bullshit en dat weet je zelf ook. Als je de zaak wilt lopen jennen, zoek dan lekker een ander forum. Niemand die hier twijfelt aan het geweldige talent van MM, maar ook voor hem zijn er grenzen. Ook al waren Aleix en VR langzamer, dit sloeg helemaal nergens op.

That's racing,hoop op meer van dit soort
 
That's racing,hoop op meer van dit soort


Ik moet je weer corrigeren, dit heeft niks met racen te maken. Hard ja, gevaarlijk, lomp en onbenullig, nee. Zeker Philip Island vorig jaar niet gezien? Zeker de moeite waard om nog eens op te zoeken en te kijken.
 
Laatst bewerkt:
Geweldige race en wat een gezeik hier over MM,'t is godverdomme geen dammen.
Blij dat ie meedoet wat een megatalent.
Er was duidelijk een gat en opa Rossi was gewoon te sloom op z'n blauwe scooter :+

Allemaal traantjes drogen en op naar Austin.


Maak jij een mooi topic :+
 
Als je dit had gezegd naar aanleiding van de geweldige race op Philip Island 2017 had ik je volmonding gelijk gegeven. Maar wat je nu zegt is ongelooflijke bullshit en dat weet je zelf ook. Als je de zaak wilt lopen jennen, zoek dan lekker een ander forum. Niemand die hier twijfelt aan het geweldige talent van MM, maar ook voor hem zijn er grenzen. Ook al waren Aleix en VR langzamer, dit sloeg helemaal nergens op.

Hoe zou jij reageren als je al maanden droog met je handje bezig bent omdat je Spaanse natte droom wegkwijnt in de achterhoede en nog niet eens bij de subtop in de buurt komt.
Dat valt niet mee hoor..krijg je schrale plekken van daar waar je ze niet wil hebben.
 
Laatst bewerkt:
Wel bijzonder dat Sic destijds voor idioot werd versleten met zijn "ondoordachte" acties ... alleen heb ik hem nooit zo te keer zien gaan zoals MM dat wel vaker doet :?
 
Wel bijzonder dat Sic destijds voor idioot werd versleten met zijn "ondoordachte" acties ... alleen heb ik hem nooit zo te keer zien gaan zoals MM dat wel vaker doet :?

Dat valt wel mee. De enige die Sic voor "idioot" versleet was prima donna Lorenzo.
Leuk interview destijds. Sic:"Are you going to call the police ? _O- "
 
Dat valt wel mee. De enige die Sic voor "idioot" versleet was prima donna Lorenzo.
Leuk interview destijds. Sic:"Are you going to call the police ? _O- "

Dat was wel de grootste zeurpiet inderdaad, maar er waren er meer ( Pedrosa bijvoorbeeld ) en de commentatoren hadden er ook regelmatig weinig goeds over te melden. Maar goed ... op nar de volgende race! Hopelijk start deze laatste race weer niet opnieuw het gezeik van een paar jaar terug :-(
 
Dat was wel de grootste zeurpiet inderdaad, maar er waren er meer ( Pedrosa bijvoorbeeld ) en de commentatoren hadden er ook regelmatig weinig goeds over te melden. Maar goed ... op nar de volgende race! Hopelijk start deze laatste race weer niet opnieuw het gezeik van een paar jaar terug :-(
Volgens mij had dat er voornamelijk mee te maken dat Pedrosa op Le Mans zijn schouder of sleutelbeen aan gruzelementen reed nadat hij buitenom ingehaald werd door Simoncelli, en Pedrosa's voorband Simoncelli's achterwiel raakte.

Ook Stoner klaagde er nogal eens over, maar in Le Mans kreeg Stoner zelf nog een boete omdat hij letterlijk een beuk uitdeelde aan (ik dacht) de Puniet. Gek jaar was dat, 2011.
 
Volgens mij had dat er voornamelijk mee te maken dat Pedrosa op Le Mans zijn schouder of sleutelbeen aan gruzelementen reed nadat hij buitenom ingehaald werd door Simoncelli, en Pedrosa's voorband Simoncelli's achterwiel raakte.

Ook Stoner klaagde er nogal eens over, maar in Le Mans kreeg Stoner zelf nog een boete omdat hij letterlijk een beuk uitdeelde aan (ik dacht) de Puniet. Gek jaar was dat, 2011.
Zeurde Stoner ook wel eens niet?

Onwijs gave race om te zien incl de gehele build-up.
Uiteindelijk een veilige beslissing door racecontrol om op deze wijze te starten. Discutabel of Miller niet een grotere headstart had moeten krijgen maar dit was veilig voor iedereen.

Ik vind het wel vreemd dat Marquez geen DSQ heeft gekregen na zoveel incidenten.
Gaaf om te zien hoe hard hij gaat en hoe gedreven hij is. Maar als een steward je van de baan stuurt dan moet je ook respect hebben voor je tegenstanders en opzouten van het startgrid. En dan daarna in frustratie ook nog eens wat mensen (bijna) van de baan kegelen... Net té ver over het randje.

Waar was de dure rijder bij Ducati eigenlijk? Maar een paar keer in beeld gezien en dat was met een chagrijnig gezicht in de pitbox..
 
Laatst bewerkt:
Zeurde Stoner ook wel eens niet?

Onwijs gave race om te zien incl de gehele build-up.
Uiteindelijk een veilige beslissing door racecontrol om op deze wij ze te starten. Discutabel of Miller niet een grote headstart had moeten krijgen maar dit was veilig voor iedereen.

Ik vind het wel vreemd dat Marquez geen DSQ heeft gekregen na zoveel incidenten.
Gaaf om te zien hoe hard hij gaat en hoe gedreven hij is. Maar als een steward je van de baan stuurt dan moet je ook respect hebben voor je tegenstanders en opzouten van het startgrid. En dan daarna in frustratie ook nog eens wat mensen (bijna) van de baan kegelen... Net té ver over het randje.

Waar was de dure rijder bij Ducati eigenlijk? Maar een paar keer in beeld gezien en dat was met een chagrijnig gezicht in de pitbox..

_O-
 
espargaro vond dat petrucci ook gestraft had moeten worden omdat die hem nog harder had geraakt.
het is duidelijk spanje italie geworden lijkt me of die sukkel heeft niet begrepen dat het bij MM regelmaat is om zo in te halen.
we zullen nog eens luisteren wat aleix zegt als hij op een 3e of 2e plaats liggend erafgerost wordt door MM,kijk er al naar uit.
 
espargaro vond dat petrucci ook gestraft had moeten worden omdat die hem nog harder had geraakt.
het is duidelijk spanje italie geworden lijkt me of die sukkel heeft niet begrepen dat het bij MM regelmaat is om zo in te halen.
we zullen nog eens luisteren wat aleix zegt als hij op een 3e of 2e plaats liggend erafgerost wordt door MM,kijk er al naar uit.
Misano 2008, 250cc. })
 
Wel bijzonder dat Sic destijds voor idioot werd versleten met zijn "ondoordachte" acties ... alleen heb ik hem nooit zo te keer zien gaan zoals MM dat wel vaker doet :?

muah , als je een hoop races van hem terug kijkt dan komt hij aardig in de buurt hoor :P
 
op nar de volgende race! Hopelijk start deze laatste race weer niet opnieuw het gezeik van een paar jaar terug :-(
Nee idd, maar dit is wel een heel andere situatie. Dat was destijds aan het eind van het seizoen, nu is het seizoen nog maar net begonnen. Ben heel benieuwd wat dit voor invloed gaat hebben op het verloop van het seizoen. Ik hoop toch niet dat het nu elke keer boegeroep wordt wanneer hij op het podium staat, ik wil gewoon kunnen genieten van een aantal GP's met mijn zoontje zonder hooliganachtige taferelen -O-

Mad Man kennende zal hij zich er geen zak van aantrekken wanneer het vizier naar beneden gaat, maar tijdens de persco zat hij toch wel degelijk met waterige en rode oogjes, dus het doet hem wel degelijk wat.
Vraag me echt serieus wel eens af of hij zichzelf wel onder controle heeft. Zijn motor heeft hij letterlijk tot op het randje en zelfs daarover (meestal) nog onder controle, maar jezelf kunnen beheersen is ook een kunde.

Hij wil dit gezeik volgens mij ook niet, want naast de baan is het mentaal volgens mij helemaal niet zo'n 'tough guy', net als Lorenzo. Dit in tegenstelling op de baan, maar daar gaat bij alle echte coureurs een knopje om als het goed is.
Los van dit gezeik blijft het de regerend 4-voudig wereldkampioen met een vreselijk brute rijstijl waar ik (meestal) echt van kan genieten.
 
Laatst bewerkt:
Dat was wel de grootste zeurpiet inderdaad, maar er waren er meer ( Pedrosa bijvoorbeeld ) en de commentatoren hadden er ook regelmatig weinig goeds over te melden. Maar goed ... op nar de volgende race! Hopelijk start deze laatste race weer niet opnieuw het gezeik van een paar jaar terug :-(

Dat hoop ik ook.
Het eerste wat ik dacht: "Here we go again"
Wat mij het meest verbaasd dat Dorna/MotoGP niet ingrijpt.
Escalatie levert niets meer op als voetbal-hooligan achtige taferelen waar niemand op zit te wachten. (Ik weet ook wel dat dit meer kijkers/geld opleverd)
 
Mooie race voor het podium :t

En Marquez moet zich een bril aan laten meten :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan