Honda Rebel 450 (model 1987) , cmx450c

Status
Niet open voor verdere reacties.
Donanthonio jij heb dus nog een uitlaat liggen zeg je?

Mijn mijn balans stuk van mijn uitlaat is juist het gene wat lek is, kan je deze er dan zomaar tussen uit halen? Waarvoor dient dit dat eigenlijk???.... Zijn de uitlaten waar jij het over heb gewoon dicht gelast bij het balans stuk?..
Alvast allemaal bedankt voor jullie reactie ;)

gr. D Nieland
 
@ DjNieland hierbij een foto van de las op de uitlaat waar eerst de balanspijp zat
is wel wat roestig maar dat poets je er zo af hij zit nog onder de sloper
full
 
Super bedankt Donanthonio, ik zal eerst even kijken of ik mijn eigen balans stuk er niet tussen uit kan halen, want dat is het enige wat niet helemaal goed meer is de rest van de uitlaat verkeerd in goede staat.
je hoort nog wel van me
gr. Dj Nieland
 
Nou kijk, dat heb ik dus laatst gedaan maar dat gaat dus steeds weer open.
Ik heb er ook helemaal van de kneed spul er tussen gedaan en zo, maar te vergeefs (zie foto)
full


Ik was trouwens laatst op de motorbeurs in utrecht daar heb ik mooie chrome hywaysteps(special voor een honda rebel, ik wist niet eens dat die gemaakt werden) en een tolrol gloed nieuw gekocht.(zie foto's net gemaakt :) ;) )
full

full
 
hywaysteps zien er goed uit toolrol ook staat goed
ik ben met PeterRebel naar de vehikel in Utrecht geweest
zie link http://www.pcmasterplan.com/rebelpeter/forum/viewtopic.php?f=8&t=28

was bere gezellig

tja die uitlaat ken je niet iemand die kan lassen dan kan hij er mogelijk een plaatje omheen lassen.
Ik heb wel een kennis die last maar zeist is een beetje uit de buurt van jou

Rebel87 is met iets bezig zie paar reacties terug dat lijkt me de beste oplossing
 
Laatst bewerkt:
de balanspijp was rot van de roest,en afgebroken!
heb ze weggeslepen en plaatjes op gelast.
dan in hittebestendige verf gespoten,de laatste demperkamer erafgezaagd,slachcut
rijd nog steeds goed en heb een vette sound erbij :]
LOUD PIPES SAVES LIVES })
full
 
goos,

haha nee hoor dat is geen domme vraag hoor!
maar het balans stuk is echt helemaal door de midde gebroken.
Ow in dat geval heb je inderdaad iets meer nodig dan een pakking :) . Het grote probleem bij dat soort dingen is dat je er slecht aan kunt lassen omdat alles verrot is. ik zou de ouwe koppeling er tussen uit slijpen en een nieuwe op fabriceren, dat is wel goed te doen volgens mij... of als dat te lastig is gewoon met alu-tape de hele zooi dichtplakken. dat werkt ook...

nouja succes er mee :)

(ps waarom laat je uhm niet gewoon lekker lekken.... zo erg is dat ook niet hoor)

Goos
 
die balans pijp DJNieland .. ik zie dat de beide uiteinden nog redelijk goed vast zitten aan de beide uitlaten. als je die nu eens afzaagde net voorbij het midden, dan kun je over beide stompjes toch weer makkelijk een nieuw stukje net iets dikkere pijp schuiven (een soort 'balanscondoom'), die dan op de uiteinden een beetje inzagen zodat er kabelklemmen overheen kunnen die het geheel aan elkaar koppelt en voila dan zitten ze toch weer aan elkaar?

oja, vergat ik nog: als je de uitlaten er weer op moet zetten bij de Rebel, is het lastig om de uitlaatpakkingen in de kop er goed tussen te krijgen. ik doe het met deze truc: vóór je de uitlaten plaatst smeer je de uitlaatgaten in de kop goed in met kopervet (bruikbaar tot 1000 graden celsius), dan druk je daar de pakkingsring er in, die blijft dan hangen, en dan één voor één de uitlaten er naar toe brengen en losjes vastmaken aan de tap-einden. je moet daarvoor wel de balanskoppeling lossen, zodat de pijpen ten opzichte van elkaar kunnen draaien over die balanspijp. Doe je dat niet dan krijg je die pijpen bijna niet langs de framebuizen en beschadig je daar de zwarte dek-laag op je frame!

Als je dus die truc met dat balan 'condoom' doet moet je daar ook zorgen dat de pijpen ten opzicht van elkaar nog kunnen draaien.
 
Laatst bewerkt:
Grappig om te zien dat een ander ook al bezig is met zijn uitlaten, het zwarte ziet er in elk geval lekker ruig uit 8-) Ik heb zelf maar mijn gehele uitlaatsysteem, spiegels, voetrem + versnellingspook flink onder handen genomen. Ik had een slechte (inmiddels al vervangen) motorhoes en mn motor staat altijd buiten -O- De roest monster was al lekker opweg, maar gelukkig was er niets doorgerot *O*

Van de week leg ik er de laatste hand op en dan post ik wel ff wat foto's
 
Rebel87, heb je zelf de uitlaten al eens losgehad ? ik heb losse liggen en kan het zo voor je nameten als je dat zou willen.

Het onderdeel nr 3 is trouwens open te buigen zodat die over de uitlaatpijp gaat en in dat versmalde deel past net voor de flens. Moer Nr 2 drukt dan via onderdeel nr 3 de flens aan de pijip tegen de pakking (nr 4) en de cylinderkop.

Het is overigens wel zaak beide moeren (nr 1) niet al te vast te draaien, want de tapeinden waar die op gedraaid worden en die in de cilinderkop zitten breken snel af, dat heb ik aan den lijve ondervonden... Gelukkig kon ik het afgebroken deel uit de kop draaien en er weer een goede nieuwe inzetten, maar het is dus oppassen geblazen daar.

Pakking nr 4 (40 mm doorsnee was die als ik me goed herinner) is degene die ik met kopervet eerst in de kop 'vastplak' voordat ik voorzichtig de uitlaatflens er op zet en moertjes nr 4 vastzet.
 
Laatst bewerkt:
Maar even wat anders. Als het mooi weer is wil ik komende zondag of de zondag daarop een wat langere rit gaan maken. Het lijkt me leuk een doel te hebben. Dus ik dacht in alle eenvoud .. wie van onze rebelrijders heeft dan misschien de koffie bruin? Ofwel wie biedt een pitstop aan?

Of je voor of na de pitsop meerijdt, is geheel aan jou. Ik vind het al leuk genoeg om een pitstop te hebben. Die overigens niet langer dan een half uurtje hoeft te duren. Reacties zijn natuurlijk welkom hier of via de mail als je het bescheiden wenst te houden...

Wie o wie?

Een en ander is afhankelijk van weer en omstandigheden, dus een telefoonnummer zou handig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand een afbeelding of nog mooier de afmetingen van de flens
Moet dit misschien gedraaid worden?

[afbeelding]

Rebel87
Hallo Rebel87

buitenmaat 43mm binnenmaat 33mm dikte 5mm je mag ook deze uitlaat als voorbeeld gebruiken moet je hem alleen even ophalen ?? PeterRebel mogelijk kun jij het ook even opmeten mijn schuifmaat is niet helemaal zuiver
full

full
 
Laatst bewerkt:
ton, als je je foto toestel in de macro stand zet krijg je nog scherpere fotos. Als je tijdens het maken van de foto er meteen een meetlatje naast legt, kunnen we het zelfs hier meten. wil je het eens proberen? Maar ik zal hem zeker even nameten hier, zodra ik thuis ben.
 
Laatst bewerkt:
ff gouw geprobeerd maar er zit al verschil tussen de meetlat en de schuifmaat en tussen de duimstok en de schuifmaaat al 1½ mm dus welke is goed ? ik ga maar ff een nieuwe schuifmaat kopen van de week.
full
 
Dj Nieland

Weet jij nog waar je die Highwaysteps vandaan hebt....van welk bedrijf ze afkomen?
Ik wilde er 1 zelf maken....van een shadow ombouwen naar de Rebel.
Maar als ze toch origineel nog te koop zijn........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan