kapiteinkoek
MF veteraan
- 27 okt 2008
- 6.402
- 183
- Onderwerp starter
-
- #3.101
Weet iemand of het mogelijk is om zonder schade de snelheidsmeter open te maken? Zoals te zien in de foto zit er wat vocht in, en dat zorgt ervoor dat er als de zo'n schijnt bijna niks meer te zien is van 0 tot 60 op zich geen ramp, maar toch iets wat ik eigenlijk wil fixen.
Bekijk bijlage 1441673
We zijn weer 6000 km verder... Terug netjes met 10nm vast gezet
Halverwege de behuizing rondom doormidden zagen met een ijzerzaagje en zo de bovenkant en onderkant van elkaar scheiden. Terug op elkaar zetten doe je met een stevige tape (bijv Tesa extra power perfect textieltape) die je weer rondom wikkelt. Dat werkt perfect, eenmaal geïnstalleerd zie je er niks meer van en je kan er in de toekomst in een handomdraai weer bij. Ik zie hier en daar wel eens mensen de flens bij het glas ombuigen maar dan heb je meer kans op schade in het zicht en dat kan je 2x doen en dan is het stuk. Doormidden zagen klinkt wat rigoureus maar het is de mooiste en meest duurzame manier.
Ze worden waarschijnlijk vaak ook veel te vast gezet. Mede omdat het ook M8 bouten zijn denk ik.
Goed idee. Maar het zal wel echte tape moeten zijn, de teller zit boven in een rubber en onderaan met boutjes vast.
Zou dit kwaad kunnen? Of is dit dan gewoon overtollige lijm? T is wel heel mooi rondstukjes lijm van de rotor (ding met magneten van de dynamo)?
Dus jij denkt dat het van mijn vliegwiel komt? vanavond maar even kijken dan. olie is eruit dus hoef hem niet op zijn kant te leggen dan lijkt mij? of is daar een speciale reden voor?Als je vliegwiel zulke grote stukken kwijt is, zou ik denken dat er iets los zit/ niet zoals het hoort en langzaam die magneet kapot slaat/slijt. #isniegoed
Motor op z'n kant leggen en checken is het beste antwoord. Als je oliepickup vol komt te zitten met slijpsel, kan je een nieuw motorblok ophalen.
Beste geval is er niks aan de hand en kost het je enkel een pakking van het zijdeksel. In het twee na beste geval kost het je een nieuw vliegwiel.
Als je vliegwiel zulke grote stukken kwijt is, zou ik denken dat er iets los zit/ niet zoals het hoort en langzaam die magneet kapot slaat/slijt. #isniegoed
Motor op z'n kant leggen en checken is het beste antwoord. Als je oliepickup vol komt te zitten met slijpsel, kan je een nieuw motorblok ophalen.
Beste geval is er niks aan de hand en kost het je enkel een pakking van het zijdeksel. In het twee na beste geval kost het je een nieuw vliegwiel.
Als je vliegwiel zulke grote stukken kwijt is, zou ik denken dat er iets los zit/ niet zoals het hoort en langzaam die magneet kapot slaat/slijt. #isniegoed
Lijkt wel alsof er een blokje mist in mn vliegwiel?
Rijdt dat niet als een kingsize vibrator?Ik heb even gekeken en ik denk dat @kapiteinkoek gelijk heeft. Vond wel 1 ding raar. Lijkt wel alsof er een blokje mist in mn vliegwiel?
Bekijk bijlage 1442767
Valt wel mee. Vermijd wel altijd de 4-5 duizend toeren als ik lange tijd dezelfde snelheid rijd. Anders voel ik wel een trilling. Dat zou dus daardoor kunnen komen? Wat kost zoiets om te vervangen, want ik ga er vanuit dat dit vervangen moet worden?Rijdt dat niet als een kingsize vibrator?
Heb je misschien een linkje voor mij? Had al wel wat gezocht, maar kon niet echt iets vinden (behalve cmsnl)Je kunt het plaatje van Kapitein gebruiken als vergelijking. Ik zou een nieuw vliegwiel bestellen. Wel een update vliegwiel (magneet één geheel). Gebeurt je het nooit weer.
Valt wel mee. Vermijd wel altijd de 4-5 duizend toeren als ik lange tijd dezelfde snelheid rijd. Anders voel ik wel een trilling. Dat zou dus daardoor kunnen komen? Wat kost zoiets om te vervangen, want ik ga er vanuit dat dit vervangen moet worden?
Vandaar dat mijn vorige accu steeds zo snel leeg liep... moest hem regelmatig aanlopen. Ik dacht toen zelf aan lekstroom. Ook kan dat dan de oorzaak zijn dat mijn handvatverwarming elke keer in energie besparingsmodus ging.Ik heb ooit de drijfstangen en zuigers van een Honda CB750 in gewicht gelijk gemaakt. Tussen de verschillende zuiger-drijfstang combinaties zat een tiental gram verschil in gewicht en het resultaat was heel goed merkbaar.
Mijn GS500 loopt redelijk trillingsvrij bij 4000 ~ 5000 rpm, anders zou hij onbruikbaar geweest zijn voor woonwerk verkeer. Het verschil in gewicht door een missend magneetje ga je zeker merken en het kan heel goed zijn dat je het vooral rond deze toerentallen merkt.
Maar je zal het zeker ook merken in stroomopbrengst van de dynamo.
Je kan Bassie proberen voor een tweedehands vliegwiel, anders is cmsnl de organisatie die je het juiste spul levert..
Met een punt tangetje...Hee allemaal,
Ik ben toch bezig met de kilometerteller te vervangen voor de aliexpress die ik laatst gekocht heb, tot nu toe gaat het goed... alleen moet ik nu de tank eraf halen. Ik kom tot de verbazing dat het benzine kraantje verkeerd om zit. De stelschroef zit dus niet naar de rechterkant, maar naar de linkerkant tegen de tank aan zegmaar. ik krijg hier nooit een schroevendraaier op met maar 2cm speling
Iemand nog tips hoe ik dit zonder veel moeite toch dicht kan draaien? Anders zou ik eerste de tank leeg moeten halen...
Mazzeeell
Net ff de castrol 10w40 half synthetisch vervangen met castrol 10w50 vol synthetisch. Benieuwd of dit m'n olieverbruik verminderd (rij veel snelweg). Kan me niet voorstellen dat ik met 33000 km een revisie moet doen.