StefanGroenestein
MF'er
Voor de liefhebber. Een hele boel blok onderdelen. Zitten ook heel veel goede onderdelen bij zoals een goede krukas + drijfstang + goede lagers. Mag voor een mooie prijs weg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik kom verdomme ook niet van dat fietsje mij af, ik heb het simpelweg té veel naar m'n zin zodra ik erop zit.Ik ken zelfs mensen die m nog hebben ook al hebben ze ondertussen al 3 andere motoren omdat t zo’n leuk ding is.
Oei oei, ik heb er vandaag een verse ketting omgehangen, zodat ie mooi fris is voor de volgende. Een vriend heeft sinds deze week zn rijbewijs. En daar is t een leuke motor voorIk kom verdomme ook niet van dat fietsje mij af, ik heb het simpelweg té veel naar m'n zin zodra ik erop zit.
Dat kontje doet al pijn aan m'n ogen sinds dag 1 in 2018, en dan die fietsbanden..
Maar dat verdwijnt allemaal zodra ik de sleutel omdraai en die vervloekte Takkoni z'n diepe toon laat horen.
(Als ie dat heerlijke geluid niet had gehad was de hele fiets waarschijnlijk al lang weggeweest.)
Vriendelijker voor de portemonnee zijn ze ook amper te vinden en als zelfs ík kan eraan klussen...
Groter spul lonkt, ik weiger al minimaal twee jaar te lang om er een nieuw achterbandje op te gooien omdat ''ik dat geld beter in mijn volgende motor kan steken''.
Maar zolang ik niet vaker grotere, krachtigere motoren zal rijden is het gemis niet groot genoeg om me bij mijn leuke kleine Jap vandaan te krijgen.
Ondertussen rij ik al die tijd met een band zo vierkant als een legoblokje, maar zelfs daarmee rijdende stap ik aan het einde van een rit
met een grijns van oor tot oor af. Tot zoverre mijn haat-liefdesbrief aan de GS500.
Binnenkort na 6 maanden stilstaan weer ophalen in Maastricht, en terug naar Delft brengen. Ik ben benieuwd.
Lachen om te lezen dat @Carburateur 's GS500 nog altijd in zijn bezit is. Als enige andere GS500 rijder in mijn groep, met wie ik samen de kwaliteiten van dit motortje verdedigde tegenover het gespot van de 'grotere jongens' voelde ik me verraden toen hij me vertelde de zijne toch te gaan verkopen. En is dat niet ook alweer een jaar of twee geleden?
ik ben ondertussen overgestapt naar een vfr800vtec mijn gs staat hier ook noch en als ik er opkruip kom ik er elke keer met een goed humeur en een lach terug af , indertijd de vfr gekocht omdat een grote jongens fiets was volgens kennissen .Ik kom verdomme ook niet van dat fietsje mij af, ik heb het simpelweg té veel naar m'n zin zodra ik erop zit.
Dat kontje doet al pijn aan m'n ogen sinds dag 1 in 2018, en dan die fietsbanden..
Maar dat verdwijnt allemaal zodra ik de sleutel omdraai en die vervloekte Takkoni z'n diepe toon laat horen.
(Als ie dat heerlijke geluid niet had gehad was de hele fiets waarschijnlijk al lang weggeweest.)
Vriendelijker voor de portemonnee zijn ze ook amper te vinden en als zelfs ík kan eraan klussen...
Groter spul lonkt, ik weiger al minimaal twee jaar te lang om er een nieuw achterbandje op te gooien omdat ''ik dat geld beter in mijn volgende motor kan steken''.
Maar zolang ik niet vaker grotere, krachtigere motoren zal rijden is het gemis niet groot genoeg om me bij mijn leuke kleine Jap vandaan te krijgen.
Ondertussen rij ik al die tijd met een band zo vierkant als een legoblokje, maar zelfs daarmee rijdende stap ik aan het einde van een rit
met een grijns van oor tot oor af. Tot zoverre mijn haat-liefdesbrief aan de GS500.
Binnenkort na 6 maanden stilstaan weer ophalen in Maastricht, en terug naar Delft brengen. Ik ben benieuwd.
Lachen om te lezen dat @Carburateur 's GS500 nog altijd in zijn bezit is. Als enige andere GS500 rijder in mijn groep, met wie ik samen de kwaliteiten van dit motortje verdedigde tegenover het gespot van de 'grotere jongens' voelde ik me verraden toen hij me vertelde de zijne toch te gaan verkopen. En is dat niet ook alweer een jaar of twee geleden?
De normale clipons zitten enorm hoog bij een GS500, of het moet zijn dat je het eerste model hebt. Er zit hoogteverschil in.- Superbike/cross stuur, hier twijfel ik nog. Op de 30 testkilometers tot nu toe bevallen de originele "clip ons" ook wel
- Valbescherming, voornamelijk aan het blok dan. Mocht iemand hier een goede tip hebben of zelf nog iets liggen hebben hoor ik het graag!
Naar zoiets was ik inderdaad opzoek, voorlopig tweedehands niets kunnen vinden... Dus mocht iemand een tip hebben
Anders contacteer ik Biggelaar wel even, de kans dat hij niets heeft is quasi onbestaand
Volgens mij mag dat altijd. Maar wat is de reden dat hij naast de motor is komen te staan? Olieverbruik? Big-end problemen?Mischien mag het niet maar dan hoor ik het wel, bij deze een gratis af te halen motorblok met zo'n 52k kilometers erop:
Bekijk bijlage 1735163
Ik had megagoedkoop een jaar of 3 geleden een blok met nog net geen 20k kilometers erop uit duitsland gescoord (€75,- )Volgens mij mag dat altijd. Maar wat is de reden dat hij naast de motor is komen te staan? Olieverbruik? Big-end problemen?
Het is niet bouwjaar. Vriend van mij heeft hetzelfde bouwjaar, zelfde kleur, maar niet zo'n bandje. Volgens mij is het huisvlijt geweest.Mijn vrienden, die ooit een GS500 als eerste motor hadden, hadden dat riempje ook al opgemerkt bedenk ik mij net. Hun GS'en hadden dat niet vertelde zij. Ik ging er echter vanuit dat dit iets model/bouwjaar gerelateerd zou zijn.
Neem eens contact op met een motorsloperij, verwacht dat zij dat wel hebben liggen.Vandaag viel me tijdens het rijden op dat de motor ineens niet lekker meer ging in de bochten. Thuis kwam ik achter de oorzaak: een van mijn stuurgewichten was kennelijk los en is tijdens het rijden van het stuur gevallen. Ik heb hem niet meer in mijn garage kunnen vinden…
Aan de andere kant zit nog wel een stuurgewicht. Waar kan ik deze vinden? Online kan ik ze niet vinden, ook met het rubberen uiteinde om hem vast te klemmen. Ik wil graag weer rijden, dus ben op zoek naar een origineel stuurgewicht of twee goede alternatieven.
Bekijk bijlage 1736538
Een defecte spanningsregelaar is niet logisch. Dan laad de accu niet meer bij en start hij ook niet meer.Hallo,
Mijn dochter heeft een GS500, die haar al een aantal keren langs de kant van de weg heeft laten staan. Mijn dochter heeft daardoor haar vertrouwen in die motor verloren.
Het motortje loopt lekker, maar als hij dan net lekker warm is, stopt hij er plotseling mee. Vervolgens krijg je hem ook niet meer aan de praat. Herkent iemand dit probleem?
Ik zat zelf te denken aan een defekte spanningsregelaar.
Alvast bedankt voor het meedenken
De vaccuümslang van de benzinekraan.Hallo,
Mijn dochter heeft een GS500, die haar al een aantal keren langs de kant van de weg heeft laten staan. Mijn dochter heeft daardoor haar vertrouwen in die motor verloren.
Het motortje loopt lekker, maar als hij dan net lekker warm is, stopt hij er plotseling mee. Vervolgens krijg je hem ook niet meer aan de praat. Herkent iemand dit probleem?
Ik zat zelf te denken aan een defekte spanningsregelaar.
Alvast bedankt voor het meedenken
Mijn GS500 had hetzelfde probleem, ook op pri. Kwam waarschijnlijk omdat hij valse lucht zuigt als de vaccuümslang niet aangesloten is. Het is ook de reden dat het best even duurde voordat ik erachter kwam.de benzinekraan op pri zetten, als ie het dan blijft doen is het de vacuum van de benzinetoevoer
Met enige vertraging een foto van de onderzijde, lijkt mij niet bepaald huisvlijt alsook zie ik niets dat op aftermarket wijst...@Jirky mooi ding hoor. Dat riempje over het zadel komt niet bekend voor. Is die er zelf door iemand op gezet? Is het een aftermarket zadel? Of is dit wellicht de superzeldzame optie voor een ander zadel die ooit eens in een GS500 catalogus heeft gestaan....