[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Voor de liefhebber. Een hele boel blok onderdelen. Zitten ook heel veel goede onderdelen bij zoals een goede krukas + drijfstang + goede lagers. Mag voor een mooie prijs weg.
 

Bijlagen

  • D04BAE3C-6453-48B4-B472-A4135A09405A.jpeg
    D04BAE3C-6453-48B4-B472-A4135A09405A.jpeg
    192,9 KB · Weergaven: 17
  • 7EE6CBD8-0425-4BBE-AC88-045BB94BFEFE.jpeg
    7EE6CBD8-0425-4BBE-AC88-045BB94BFEFE.jpeg
    175,3 KB · Weergaven: 18
Ik ken zelfs mensen die m nog hebben ook al hebben ze ondertussen al 3 andere motoren omdat t zo’n leuk ding is.
Ik kom verdomme ook niet van dat fietsje mij af, ik heb het simpelweg té veel naar m'n zin zodra ik erop zit.
Dat kontje doet al pijn aan m'n ogen sinds dag 1 in 2018, en dan die fietsbanden..
Maar dat verdwijnt allemaal zodra ik de sleutel omdraai en die vervloekte Takkoni z'n diepe toon laat horen.
(Als ie dat heerlijke geluid niet had gehad was de hele fiets waarschijnlijk al lang weggeweest.)
Vriendelijker voor de portemonnee zijn ze ook amper te vinden en als zelfs ík kan eraan klussen...
Groter spul lonkt, ik weiger al minimaal twee jaar te lang om er een nieuw achterbandje op te gooien omdat ''ik dat geld beter in mijn volgende motor kan steken''.
Maar zolang ik niet vaker grotere, krachtigere motoren zal rijden is het gemis niet groot genoeg om me bij mijn leuke kleine Jap vandaan te krijgen.
Ondertussen rij ik al die tijd met een band zo vierkant als een legoblokje, maar zelfs daarmee rijdende stap ik aan het einde van een rit
met een grijns van oor tot oor af. Tot zoverre mijn haat-liefdesbrief aan de GS500.

Binnenkort na 6 maanden stilstaan weer ophalen in Maastricht, en terug naar Delft brengen. Ik ben benieuwd.

Lachen om te lezen dat @Carburateur 's GS500 nog altijd in zijn bezit is. Als enige andere GS500 rijder in mijn groep, met wie ik samen de kwaliteiten van dit motortje verdedigde tegenover het gespot van de 'grotere jongens' voelde ik me verraden toen hij me vertelde de zijne toch te gaan verkopen. En is dat niet ook alweer een jaar of twee geleden?
 
Jep herkenbaar. Zit al tijden naar andere nakeds te kijken waarvan de meeste met ruim het dubbele aan vermogen. Maar elke keer als ik dat eigenlijk veel te kleine (188cm) 2 cilindertje start en het gemak waarmee je vol gas door de polders scheurt denk ik waarom zou ik meer vermogen nodig hebben (iets meer koppel zou leuk zijn). Het verbruikt en kost geen drol aan onderhoud. Echt iets leukers zit je toch snel al op 5x het bedrag waar ik hem voor gekocht heb... Heb trouwens het nieuwere type die kan er nog wel mee door ook qua looks vind ik :P
Goed dat ik die foto nog even bekeek ik verlies bij een boutje :$
 

Bijlagen

  • 20220128_111011.jpg
    20220128_111011.jpg
    432,1 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Ik kom verdomme ook niet van dat fietsje mij af, ik heb het simpelweg té veel naar m'n zin zodra ik erop zit.
Dat kontje doet al pijn aan m'n ogen sinds dag 1 in 2018, en dan die fietsbanden..
Maar dat verdwijnt allemaal zodra ik de sleutel omdraai en die vervloekte Takkoni z'n diepe toon laat horen.
(Als ie dat heerlijke geluid niet had gehad was de hele fiets waarschijnlijk al lang weggeweest.)
Vriendelijker voor de portemonnee zijn ze ook amper te vinden en als zelfs ík kan eraan klussen...
Groter spul lonkt, ik weiger al minimaal twee jaar te lang om er een nieuw achterbandje op te gooien omdat ''ik dat geld beter in mijn volgende motor kan steken''.
Maar zolang ik niet vaker grotere, krachtigere motoren zal rijden is het gemis niet groot genoeg om me bij mijn leuke kleine Jap vandaan te krijgen.
Ondertussen rij ik al die tijd met een band zo vierkant als een legoblokje, maar zelfs daarmee rijdende stap ik aan het einde van een rit
met een grijns van oor tot oor af. Tot zoverre mijn haat-liefdesbrief aan de GS500.

Binnenkort na 6 maanden stilstaan weer ophalen in Maastricht, en terug naar Delft brengen. Ik ben benieuwd.

Lachen om te lezen dat @Carburateur 's GS500 nog altijd in zijn bezit is. Als enige andere GS500 rijder in mijn groep, met wie ik samen de kwaliteiten van dit motortje verdedigde tegenover het gespot van de 'grotere jongens' voelde ik me verraden toen hij me vertelde de zijne toch te gaan verkopen. En is dat niet ook alweer een jaar of twee geleden?
Oei oei, ik heb er vandaag een verse ketting omgehangen, zodat ie mooi fris is voor de volgende. Een vriend heeft sinds deze week zn rijbewijs. En daar is t een leuke motor voor
 
  • Leuk
Waarderingen: DvZ
Ik kom verdomme ook niet van dat fietsje mij af, ik heb het simpelweg té veel naar m'n zin zodra ik erop zit.
Dat kontje doet al pijn aan m'n ogen sinds dag 1 in 2018, en dan die fietsbanden..
Maar dat verdwijnt allemaal zodra ik de sleutel omdraai en die vervloekte Takkoni z'n diepe toon laat horen.
(Als ie dat heerlijke geluid niet had gehad was de hele fiets waarschijnlijk al lang weggeweest.)
Vriendelijker voor de portemonnee zijn ze ook amper te vinden en als zelfs ík kan eraan klussen...
Groter spul lonkt, ik weiger al minimaal twee jaar te lang om er een nieuw achterbandje op te gooien omdat ''ik dat geld beter in mijn volgende motor kan steken''.
Maar zolang ik niet vaker grotere, krachtigere motoren zal rijden is het gemis niet groot genoeg om me bij mijn leuke kleine Jap vandaan te krijgen.
Ondertussen rij ik al die tijd met een band zo vierkant als een legoblokje, maar zelfs daarmee rijdende stap ik aan het einde van een rit
met een grijns van oor tot oor af. Tot zoverre mijn haat-liefdesbrief aan de GS500.

Binnenkort na 6 maanden stilstaan weer ophalen in Maastricht, en terug naar Delft brengen. Ik ben benieuwd.

Lachen om te lezen dat @Carburateur 's GS500 nog altijd in zijn bezit is. Als enige andere GS500 rijder in mijn groep, met wie ik samen de kwaliteiten van dit motortje verdedigde tegenover het gespot van de 'grotere jongens' voelde ik me verraden toen hij me vertelde de zijne toch te gaan verkopen. En is dat niet ook alweer een jaar of twee geleden?
ik ben ondertussen overgestapt naar een vfr800vtec mijn gs staat hier ook noch en als ik er opkruip kom ik er elke keer met een goed humeur en een lach terug af , indertijd de vfr gekocht omdat een grote jongens fiets was volgens kennissen .
ze hebben beide hun charmes en om het noch gekker te maken heb ik een bod gezet op een caféracer op basis van een gs met moterproblemen , jawel heren heb een goed vrouwke die weet dat ik graag sleutel en er geen probleem mee heeft .
 
en dit is em, foto's van de advertentie
 

Bijlagen

  • Screenshot 2022-02-24 at 11-50-28 ② Gs500 caferacer project of stukken — Motoren Suzuki — 2deh...png
    Screenshot 2022-02-24 at 11-50-28 ② Gs500 caferacer project of stukken — Motoren Suzuki — 2deh...png
    141,4 KB · Weergaven: 33
  • Screenshot 2022-02-24 at 11-50-00 ② Gs500 caferacer project of stukken — Motoren Suzuki — 2deh...png
    Screenshot 2022-02-24 at 11-50-00 ② Gs500 caferacer project of stukken — Motoren Suzuki — 2deh...png
    157 KB · Weergaven: 27
  • Screenshot 2022-02-24 at 11-49-06 ② Gs500 caferacer project of stukken — Motoren Suzuki — 2deh...png
    Screenshot 2022-02-24 at 11-49-06 ② Gs500 caferacer project of stukken — Motoren Suzuki — 2deh...png
    221,8 KB · Weergaven: 31
  • Screenshot 2022-02-24 at 11-47-20 ② Gs500 caferacer project of stukken — Motoren Suzuki — 2deh...png
    Screenshot 2022-02-24 at 11-47-20 ② Gs500 caferacer project of stukken — Motoren Suzuki — 2deh...png
    257,8 KB · Weergaven: 28
Aangezien ik al een tijdje meelees meld ik me ook maar even aan :)

Recent heb ik een GS500E gekocht, model 1998.
Ik rij nu al enkele jaren hoofdzakelijk op het circuit maar ik miste het straatrijden met vrienden wel dus wou ik terug een naked.
Na lang twijfelen tussen een goedkoop "brik" of toch maar terug een moderne (hyper)naked kwam ik plots deze GS tegen voor een mooi prijsje.

20220129_155017.jpg

Gekocht van de tweede eigenaar en in opmerkelijk goede staat gezien de leeftijd en vooral het feit dat hij de laatste jaren stilstaand heeft doorgebracht in een vochtig schuurtje in de Belgische ardennen.

Mijn bedoeling is in de eerste plaats om er veel plezier aan te hebben, dit zowel in de werkplaats als erbuiten. Het doel is er een echte allround fiets van te maken. Sporadische ritjes op straat, een weekje reizen (kamperen) als af en toe een sessie op circuit meepikken, en dat alles voor de fractie van de nieuwprijs van eender welke andere motor die te koop is.

De "touringkit" (tanktas + zijtassen) heb ik bij de motor bijgekocht voor het mooie bedrag van 50 euro.
Daar bleek dan nog een setje nieuwe spiegels alsook een slot in te zitten...
20220129_154152.jpg

Bij aankomst thuis meteen de basics gecontroleerd en 5 minuten later stond hij al mooi te pruttelen.
Ondertussen volgende aanpassingen al uitgevoerd:

- Olie, filter, bougies, luchtfilter, nieuwe batterij,..
- R6 achterveer
- Hyperpro voorveren/olie
- Setje Mitas Sport Force Plus banden (140 achteraan)
- Starlane Quickshifter
- Gear indicator
- Degelijke vorkbrace (10mm alu)
- Voorste remklauw gedemonteerd en gereinigd, die zat muurvast (tijdelijk)
- Vorkbeschermers gevonden op Thingiverse en afgedrukt/gemonteerd
- DIY snelgas (nog in testfase, zelf uitgetekend en geprint)

Wat er nog op de planning staat:
- Voorrem, reeds een Brembo goldline klauw gekocht en een beugel gemaakt. Ik ga voorlopig de originele radiale Nissin pomp van mijn ZX6R monteren in afwachting van iets anders. Uiteraard met een staalomvlochten leiding.
- Blipper, hiervoor wacht ik nog op enkele actuators die ik besteld heb
- Rearsets, de originele van mijn ZX6R hebben dezefde boutafstand (85mm) wat bij een GSXR e.d. niet het geval is dus die ga ik binnenkort is passen.
- Zon beschermers/covers voor de tellers (geen idee hoe zoiets noemt) ook gevonden op Thingiverse en afgedrukt
- RAM mount en laadkabel voor de TomTom
- Superbike/cross stuur, hier twijfel ik nog. Op de 30 testkilometers tot nu toe bevallen de originele "clip ons" ook wel
- Valbescherming, voornamelijk aan het blok dan. Mocht iemand hier een goede tip hebben of zelf nog iets liggen hebben hoor ik het graag!

Huidige status:

20220305_202829.jpg
 

Bijlagen

  • 20220305_170544.jpg
    20220305_170544.jpg
    390,1 KB · Weergaven: 17
  • 20220217_192529.jpg
    20220217_192529.jpg
    154,5 KB · Weergaven: 17
  • 20220217_192524.jpg
    20220217_192524.jpg
    154,4 KB · Weergaven: 16
  • 20220214_202204.jpg
    20220214_202204.jpg
    198,2 KB · Weergaven: 20
  • 20220203_193727.jpg
    20220203_193727.jpg
    174 KB · Weergaven: 18
- Superbike/cross stuur, hier twijfel ik nog. Op de 30 testkilometers tot nu toe bevallen de originele "clip ons" ook wel
- Valbescherming, voornamelijk aan het blok dan. Mocht iemand hier een goede tip hebben of zelf nog iets liggen hebben hoor ik het graag!
De normale clipons zitten enorm hoog bij een GS500, of het moet zijn dat je het eerste model hebt. Er zit hoogteverschil in.

Valbescherming heb je gewoon beugels voor.
1646601790184.png
1646601798971.png


Dingen zijn vroeger veel gebruikt als rijlesmotor.
 
Naar zoiets was ik inderdaad opzoek, voorlopig tweedehands niets kunnen vinden... Dus mocht iemand een tip hebben:)
Anders contacteer ik Biggelaar wel even, de kans dat hij niets heeft is quasi onbestaand:+
 
Naar zoiets was ik inderdaad opzoek, voorlopig tweedehands niets kunnen vinden... Dus mocht iemand een tip hebben:)
Anders contacteer ik Biggelaar wel even, de kans dat hij niets heeft is quasi onbestaand:+

zo duur is het ook weer niet. Vooral niet als je zo aan het upgraden bent geweest.
 
En nog een rits spullen met ook GS500 onderdeeltjes, ledlampjes, led knipperlichten, originele knipperlichten,
knipper-relais voor led, pakkingen, remblokken achter
stuurhelften, ColorTune om je mengsel af te stellen, Dyno JetKit, remklauw, bougies.
In elk geval alles wat je op de foto ziet. Doe graag via PM een bod. (hoeft echt niet veel zijn, maar ook wel een beetje reëel)
20220307_160151.jpg
 
Volgens mij mag dat altijd. Maar wat is de reden dat hij naast de motor is komen te staan? Olieverbruik? Big-end problemen?
Ik had megagoedkoop een jaar of 3 geleden een blok met nog net geen 20k kilometers erop uit duitsland gescoord (€75,- )
en deze lustte ongeveer 500ml olie op 1000 km...
Verder liep hij prima...
 
@Jirky mooi ding hoor. Dat riempje over het zadel komt niet bekend voor. Is die er zelf door iemand op gezet? Is het een aftermarket zadel? Of is dit wellicht de superzeldzame optie voor een ander zadel die ooit eens in een GS500 catalogus heeft gestaan....
 
Ik vrees dat ik daar geen antwoord kan op geven... Als ik volgende week terug thuis ben kan ik wel even naar de onderzijde kijken, misschien dat daar wat informatie opstaat;)

Mijn vrienden, die ooit een GS500 als eerste motor hadden, hadden dat riempje ook al opgemerkt bedenk ik mij net. Hun GS'en hadden dat niet vertelde zij. Ik ging er echter vanuit dat dit iets model/bouwjaar gerelateerd zou zijn.
 
Mijn vrienden, die ooit een GS500 als eerste motor hadden, hadden dat riempje ook al opgemerkt bedenk ik mij net. Hun GS'en hadden dat niet vertelde zij. Ik ging er echter vanuit dat dit iets model/bouwjaar gerelateerd zou zijn.
Het is niet bouwjaar. Vriend van mij heeft hetzelfde bouwjaar, zelfde kleur, maar niet zo'n bandje. Volgens mij is het huisvlijt geweest.
 
Vandaag viel me tijdens het rijden op dat de motor ineens niet lekker meer ging in de bochten. Thuis kwam ik achter de oorzaak: een van mijn stuurgewichten was kennelijk los en is tijdens het rijden van het stuur gevallen. Ik heb hem niet meer in mijn garage kunnen vinden…

Aan de andere kant zit nog wel een stuurgewicht. Waar kan ik deze vinden? Online kan ik ze niet vinden, ook met het rubberen uiteinde om hem vast te klemmen. Ik wil graag weer rijden, dus ben op zoek naar een origineel stuurgewicht of twee goede alternatieven.

81B398FE-EA83-488F-B063-BC62EEE4D100.jpeg
 
Vandaag viel me tijdens het rijden op dat de motor ineens niet lekker meer ging in de bochten. Thuis kwam ik achter de oorzaak: een van mijn stuurgewichten was kennelijk los en is tijdens het rijden van het stuur gevallen. Ik heb hem niet meer in mijn garage kunnen vinden…

Aan de andere kant zit nog wel een stuurgewicht. Waar kan ik deze vinden? Online kan ik ze niet vinden, ook met het rubberen uiteinde om hem vast te klemmen. Ik wil graag weer rijden, dus ben op zoek naar een origineel stuurgewicht of twee goede alternatieven.

Bekijk bijlage 1736538
Neem eens contact op met een motorsloperij, verwacht dat zij dat wel hebben liggen.

Of misschien is dit iets?

Als je de bevestiging van binnen het stuur nog mist even checken bij een sloperij, anders eens kijken bij cmsnl o.i.d. of bij de Suzuki dealer.
 
Hallo,

Mijn dochter heeft een GS500, die haar al een aantal keren langs de kant van de weg heeft laten staan. Mijn dochter heeft daardoor haar vertrouwen in die motor verloren.
Het motortje loopt lekker, maar als hij dan net lekker warm is, stopt hij er plotseling mee. Vervolgens krijg je hem ook niet meer aan de praat. Herkent iemand dit probleem?
Ik zat zelf te denken aan een defekte spanningsregelaar.
Alvast bedankt voor het meedenken😊
 
Hallo,

Mijn dochter heeft een GS500, die haar al een aantal keren langs de kant van de weg heeft laten staan. Mijn dochter heeft daardoor haar vertrouwen in die motor verloren.
Het motortje loopt lekker, maar als hij dan net lekker warm is, stopt hij er plotseling mee. Vervolgens krijg je hem ook niet meer aan de praat. Herkent iemand dit probleem?
Ik zat zelf te denken aan een defekte spanningsregelaar.
Alvast bedankt voor het meedenken😊
Een defecte spanningsregelaar is niet logisch. Dan laad de accu niet meer bij en start hij ook niet meer.

Ik zou eerder in de richting zoeken van lekke inlaatrubbers of carburateurs die te veel benzine door laten.
 
Hallo,

Mijn dochter heeft een GS500, die haar al een aantal keren langs de kant van de weg heeft laten staan. Mijn dochter heeft daardoor haar vertrouwen in die motor verloren.
Het motortje loopt lekker, maar als hij dan net lekker warm is, stopt hij er plotseling mee. Vervolgens krijg je hem ook niet meer aan de praat. Herkent iemand dit probleem?
Ik zat zelf te denken aan een defekte spanningsregelaar.
Alvast bedankt voor het meedenken😊
De vaccuümslang van de benzinekraan.
 
de benzinekraan op pri zetten, als ie het dan blijft doen is het de vacuum van de benzinetoevoer
Mijn GS500 had hetzelfde probleem, ook op pri. Kwam waarschijnlijk omdat hij valse lucht zuigt als de vaccuümslang niet aangesloten is. Het is ook de reden dat het best even duurde voordat ik erachter kwam.
 
@Jirky mooi ding hoor. Dat riempje over het zadel komt niet bekend voor. Is die er zelf door iemand op gezet? Is het een aftermarket zadel? Of is dit wellicht de superzeldzame optie voor een ander zadel die ooit eens in een GS500 catalogus heeft gestaan....
Met enige vertraging een foto van de onderzijde, lijkt mij niet bepaald huisvlijt alsook zie ik niets dat op aftermarket wijst...
 

Bijlagen

  • 277687722_3059289367656821_3175724879538693292_n.jpg
    277687722_3059289367656821_3175724879538693292_n.jpg
    131,6 KB · Weergaven: 21
Terug
Bovenaan Onderaan