Bijzonder, ik heb het ook nog nooit gezien.Met enige vertraging een foto van de onderzijde, lijkt mij niet bepaald huisvlijt alsook zie ik niets dat op aftermarket wijst...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bijzonder, ik heb het ook nog nooit gezien.Met enige vertraging een foto van de onderzijde, lijkt mij niet bepaald huisvlijt alsook zie ik niets dat op aftermarket wijst...
Als ik het zo zie staat daar een verstelbare remhendel en dat veertje is voor dat verstel mechanisme lijkt mij.Hopelijk kan iemand mij wat advies geven. Ik heb 2 problemen met mijn remhendel. 1e probleem is dat ik de hendel te ver kan doortrekken, tot het moment dat de remhendel het handvat aanraakt. De hendels staan al op de verste stand en de remblokjes zijn pas +/- 6000 km oud. Dus ik denk dat er mogelijk lucht in zit. Is er een manier om dit te testen? En is ontluchten makkelijk om zelf te doen?
2e probleem is dat de remhendel niet meer wordt terug-getrokken. Hiermee bedoel ik dat normaal de hendel terugveert als je stopt met remmen, maar dat gebeurd bijna niet meer. Dit resulteerd erin dat bij 80+ km/u mijn remlicht blijft branden doordat de rijwind mijn remhendel aanduwt. Nu heb ik even op cmsnl gekeken en daar lijkt er een veertje te zitten in het mechaniek. Kan het zijn dat dit veertje (nummer 5) het probleem is? Of moet ik het ergens anders zoeken. Heb het nu tijdelijk opgelost door er een elastiekje om te doen, maar dat is niet hoe ik het wil houden.
Is de remhendel wel soepel te bedienen?Hopelijk kan iemand mij wat advies geven. Ik heb 2 problemen met mijn remhendel. 1e probleem is dat ik de hendel te ver kan doortrekken, tot het moment dat de remhendel het handvat aanraakt. De hendels staan al op de verste stand en de remblokjes zijn pas +/- 6000 km oud. Dus ik denk dat er mogelijk lucht in zit. Is er een manier om dit te testen? En is ontluchten makkelijk om zelf te doen?
2e probleem is dat de remhendel niet meer wordt terug-getrokken. Hiermee bedoel ik dat normaal de hendel terugveert als je stopt met remmen, maar dat gebeurd bijna niet meer. Dit resulteerd erin dat bij 80+ km/u mijn remlicht blijft branden doordat de rijwind mijn remhendel aanduwt. Nu heb ik even op cmsnl gekeken en daar lijkt er een veertje te zitten in het mechaniek. Kan het zijn dat dit veertje (nummer 5) het probleem is? Of moet ik het ergens anders zoeken. Heb het nu tijdelijk opgelost door er een elastiekje om te doen, maar dat is niet hoe ik het wil houden.
Als de hele handel toch ontlucht moet worden zou ik niet gaan klooien en er gewoon een nieuwe remhendel op zetten.Hopelijk kan iemand mij wat advies geven. Ik heb 2 problemen met mijn remhendel. 1e probleem is dat ik de hendel te ver kan doortrekken, tot het moment dat de remhendel het handvat aanraakt. De hendels staan al op de verste stand en de remblokjes zijn pas +/- 6000 km oud. Dus ik denk dat er mogelijk lucht in zit. Is er een manier om dit te testen? En is ontluchten makkelijk om zelf te doen?
2e probleem is dat de remhendel niet meer wordt terug-getrokken. Hiermee bedoel ik dat normaal de hendel terugveert als je stopt met remmen, maar dat gebeurd bijna niet meer. Dit resulteerd erin dat bij 80+ km/u mijn remlicht blijft branden doordat de rijwind mijn remhendel aanduwt. Nu heb ik even op cmsnl gekeken en daar lijkt er een veertje te zitten in het mechaniek. Kan het zijn dat dit veertje (nummer 5) het probleem is? Of moet ik het ergens anders zoeken. Heb het nu tijdelijk opgelost door er een elastiekje om te doen, maar dat is niet hoe ik het wil houden.
Het lekken is zowel op On als Reserve.Waarschijnlijk lopen je carbs over. Dan loopt het je luchtfilterhuis + cillinders in. Door dat eerste komt er benzine uit je slangetje en door dat tweede start hij moeizaam als je hem net pakt.
Op welke stand staat je benzinekraan? In principe zou hij niet door mogen lopen als hij op ON staat. Toch zou ik gaan voor een revisie beurtje voor je carbs. Je vlotternaald sluit niet af en daardoor loopt het door. Revisie setje kost de wereld niet en is goed zelf te doen. Wil je het echt goed doen moet je ze even in de ultrasoon doen. Kan ik eventueel voor je doen.
Dan komt de vraag: wat is reviseren? Bult remmenreiniger er doorheen of alle rubbers en de vlotternaald wisselen en door een ultrasoonbak?Het lekken is zowel op On als Reserve.
Ik dacht dat de vorige eigenaar ook de carbs gereviseerd had.
Maar dat heb ik dan waarschijnlijk mis.
Zelfs op pri zou het niet moeten lekken... dat geeft dan aan dat de vlotternaalden lekken.Dan zou ik gaan voor een nieuw kraantje, want hij mag alleen doorlopen op de pri stand. Ook zou ik je carbs eens goed reviseren. Setjes zijn niet zo gek duur.
Hopelijk kan iemand mij wat advies geven. Ik heb 2 problemen met mijn remhendel. 1e probleem is dat ik de hendel te ver kan doortrekken, tot het moment dat de remhendel het handvat aanraakt. De hendels staan al op de verste stand en de remblokjes zijn pas +/- 6000 km oud. Dus ik denk dat er mogelijk lucht in zit. Is er een manier om dit te testen? En is ontluchten makkelijk om zelf te doen?
2e probleem is dat de remhendel niet meer wordt terug-getrokken. Hiermee bedoel ik dat normaal de hendel terugveert als je stopt met remmen, maar dat gebeurd bijna niet meer. Dit resulteerd erin dat bij 80+ km/u mijn remlicht blijft branden doordat de rijwind mijn remhendel aanduwt. Nu heb ik even op cmsnl gekeken en daar lijkt er een veertje te zitten in het mechaniek. Kan het zijn dat dit veertje (nummer 5) het probleem is? Of moet ik het ergens anders zoeken. Heb het nu tijdelijk opgelost door er een elastiekje om te doen, maar dat is niet hoe ik het wil houden.
Hallo allemaal! Ik ben het barrel weer aan het opstarten (iets later dsn het verwachtte Februari), benzinekraantje onder de tank weer open (naar links) gedraaid en het kraantje aan de zijkant op PRI. Na een nachtje aan de acculader startte de fiets net (aan de lader) maar toen liepen de toeren terug en was ie uit. Ik heb het idee dat ie geen benzine krijgt.. Iemand een idee?
Dit bleekt 'm, u gaat door voor de koelkast!Kraantje onder de tank moet precies in het midden staan niet helemaal naar links.
Dat kunnen meer motoren hoor! Als je ze netjes neer zet tenminste.Dus een dikke 300 km vrijwel direct na een winterslaap van 6 maanden zonder een krimp volbracht, dat wil ik een Ducati nog wel eens zien doen...
Wielen degelijk gebalaceerd? Carburateurs ook?Wie kan mij helpen?
Vandaag mijn GS opgehaald bij de garage. Hier was wat nodig onderhoud gepleegd. Ik had al enige tijd last van trillingen in de motor, zodanig dat ik na het rijden het nog steeds in mijn zolen voelde.
Nu zijn bij de garage de kleppen gesteld en carburateurs gereviseerd, gereinigd en gesynchroniseerd. Tijdens mijn rit naar huis merkte ik echter dat de trillingen die er al waren, alleen maar erger zijn geworden. Is er iets niet goed gegaan met het onderhoud of kan iemand wat anders bedenken? Ik had gehoopt inmiddels hiervan af te zijn...