[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Aiaiai, ik las het nieuwsbericht vanochtend, maar wat raakt het nog harder als je ziet dat het om een forumgenoot gaat die met regelmaat ook hier in het topic zat. Als ik de foto's zie was Martijn geen GS500 berijder meer?
RIP en sterkte voor de familie, (motor)maatjes en andere nabestaanden.

Hij had sinds een paar maanden A onbeperkt en een Hornet. Daarnaast een XT project in de schuur.

Super onwerkelijk. :/
 
Ook ik heb vanochtend in tranen gezeten voor Martijn. Sinds twee jaar bevriend met hem en de rest van de gs500 groep. Vorige week zondag met de groep en martijn op een terrasje gezeten en een rondje gereden. Niet te bevatten dit. We zijn een goede vriend en een fantastidche motorrijder kwijt. Sterkte aan alle nabestaanden.

We zullen voor altijd aan je denken Martijn.
 
Potverdorie.

Gecondoleerd. Sterkte aan de nabestaanden.


En rij voorzichtig. Het is altijd dat onverwachte, kleine hoekje waar het ongeluk geduldig wacht.
Ik moest direct aan mijn eigen dochter denken die horizontaal over de kruising gleed omdat een GS500 nu eenmaal geen abs heeft.
 
noop wordt het idd wel minder van
maar hij resoneert ergens en ik kan er niet achterkomen
er is nergens metaal op metaal, behalve de bevestiging dan
als ik tijdens het rijden de tank omhoog trek is het weg

Het voorste rubber wordt in de loop der jaren minder. Je kan het vervangen (cmsnl.com) en misschien ook gelijk de rubbers aan de achterkant van de tank.
Je kan als tijdelijke beunoplossing een stukje binnenband over dit rubber mee monteren.
 
Erg naar om te lezen dat Martijn niet meer onder ons is. Vorig jaar diverse pakketten naar hem verstuurd en het viel op hoe enthousiast en spontaan zijn berichten elke keer weer waren.

Sterkte voor degenen die hem persoonlijk gekend hebben en rijd voorzichtig! Een ongeluk zit in een klein hoekje :(
 
Ontzettend sneu om te horen van Martijn ;(.


Een beetje cru toeval om het nu te plaatsen, maar mijn GS500 is anderhalf jaar geleden gestolen, en een paar dagen terug in het Maas-waal-kanaal gevonden. Als iemand er interesse in heeft kan ik hem gratis naar een adres in NL laten verslepen. Ik moet het wel voor 6 uur vandaag weten, anders moet ik stallingskosten gaan dokken en daar heb ik weinig zin in.

[terug??] afgetrapte Suzuki GS500E in Nijmegen
 
Laatst bewerkt:
Rust in vrede Martijn...

Ik ben opzoek naar een cilinderkop. Specifieker; de bovenste lagerschalen van de uitlaat nokkenas (waar het kleppendeksel in vastschroeft). Heeft iemand nog een setje goede lagerschalen liggen?
 
Rust in vrede Martijn...

Ik ben opzoek naar een cilinderkop. Specifieker; de bovenste lagerschalen van de uitlaat nokkenas (waar het kleppendeksel in vastschroeft). Heeft iemand nog een setje goede lagerschalen liggen?

Heb je ze dol gedraaid? Misschien kun je er nog ander draad in tappen? Dat heb ik ook gedaan en werkt prima.
 
Heb je ze dol gedraaid? Misschien kun je er nog ander draad in tappen? Dat heb ik ook gedaan en werkt prima.

Exact! Ik rijd al circa 4-5k rond met een pleister van vloeibare pakking, die het verbazingwekkend goed houdt.

Gezien de oliewissel eraan komt, maar gelijk even alle lekkages goed aanpakken. Een lagerschaal kost aanzienlijk minder dan een m7 helicoil kit. Uiteraard ben ik wel de autist, dat alles goed en netjes moet zijn. Gelukkig heeft Bas die oplossing. Op-tappen naar m8 ga ik dan niet doen, wel bedankt voor de suggestie natuurlijk :)

@Kapiteinkoek: Wat een filmpje. Zware motor? Opgevoerde brommers joh ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo GS500 experts!

Ik ben op zoek naar een leuke GS500 als eerste motor. Nu zijn er verschillende tips op dit forum gegeven, maar zou ik toch nog graag jullie mening willen horen. Heb namelijk onderstaande fiets gezien die mij qua jaartal en uiterlijk (vanaf de foto's) erg siert, maar de prijs voelt aan de hoge kant. Mijn vraag is wat jullie eerste indruk is en of jullie de prijs redelijk achten of niet. En waarom wel of niet? Daarbij, hoe zou ik te werk dienen te gaan om de prijs bijv richting de 1400/1450 te krijgen? De prijs staat nu op 1600 wat voor mij echt aan de hoge kant is. Verder komt ie uit 2004 en heeft ie 59K gelopen.

https://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-suzuki/m1297116504-suzuki-gs-500-e-2004-59-000-km-a2-in-hele-mooie-staat.html

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties! :)
 
Ja, die prijs is achterlijk hoog. Helaas is dit wel marktconform tegenwoordig, voor het nieuwe model GS500. Je vindt ze domweg niet meer voor minder, vanwege alle A2 rijbewijzen.
 
@Dutchmann, Ik zou deze niet kopen ivm het 25kw kitje. Bij verwijdering hiervan zul je ook de carburateurs opnieuw moeten afstellen (testbank :) )

Ik durf mijn zwaar gemodificeerde GS ('89) met 58996 kilometer nog niet eens voor 1500 aan te bieden. Dat terwijl er voor ruim 1000 euro aan mods op zit.

Maarja helaas worden GS'jes doorgaans afgeracht en niet onderhouden om de A2 tijd te overbruggen :( Daar zul je wel voor moeten oppassen. Neem bijvb. een maat mee die weet van hoe/wat. Daarmee kun je natuurlijk ook afdingen op de prijs.

@Dutchmann onder mij: Die GS ziet er een stuk betrouwbaarder uit. Geruststellend dat deze jongen zijn onderhoudshistorie heeft bijgehouden. Ik vind alleen de prijs aan de hoge kant voor een standaard GS.
 
Laatst bewerkt:
CravingCookie en grrtjuhh, beide hartelijk dank voor jullie reacties! Denk dat ik in eerste instantie deze motor laat staan. Vooral de combi van de prijs en het opnieuw moeten laten afstellen wat ook weer kosten met zich meebrengt, maakt hem niet meer interessant. Dank voor de informatie trouwens. Ik zou met een ouder model ook super tevreden zijn. Voor mij gaat het namelijk ook gewoon over het 'overbruggen' van deze 2 jaar haha. Zal wel beloven hem niet af te rachen ;).

Ik zie nu deze staan die mij wel aardig zint, wat denken jullie? https://www.autoscout24.nl/aanbod/-9088136f-2978-c441-e053-e250040ad6d7

Mocht er trouwens iemand hier zijn waarvan zijn/haar GS500 een nieuw onderkomen nodig heeft; ik hou me aanbevolen! :)
 
Aangezien ik laatst erachter kwam dat mijn koplamp unit kapot was, (reflector binnenin gebroken) werd het tijd voor een nieuwe. Met een tripje naar de jongens van EPS in kiel windeweer en een hele fancy koplamp, is dit het resultaat!

w1Bj8Fo.jpg


JKDSahH.jpg
 
Kan me helemaal bij grrtjuhh aansluiten wat betreft de 25kw kit die er in zit.

Mijn GS is van origine ook een 25kw motor en dat kost al gauw "even" 150 euro extra wat je er aan moet vertimmeren om hem in ieder geval op de 35kw te krijgen! :')

Op dat moment heb je hem alleen nog maar op zijn originele vermogen. Vanaf dat punt heb je nog een weg te gaan om hem echt heel lekker te laten rijden.

* Voorvork vering progressief maken
* 15w olie in de voorvork
* Andere schokbreker (gsxf 600)

En vanaf dat punt kun je echt lekker gaan sturen met een GS! Het zijn geen onderdelen die je moet vervangen, maar als je het een keer gedaan hebt krijg je een compleet andere motor die stuurt als een moderne fiets! :o :} :]

Ik ga er vanuit dat je de motor zo snel mogelijk wilt hebben, mocht je echter nog in de oriënterende periode zitten zonder rijbewijs.

Over een paar maanden in mijn GS beschikbaar. Tot in het extreme onderhouden en geüpgraded. Mocht het wat voor je zijn kun je altijd een berichtje sturen! :Y
 
CravingCookie en grrtjuhh, beide hartelijk dank voor jullie reacties! Denk dat ik in eerste instantie deze motor laat staan. Vooral de combi van de prijs en het opnieuw moeten laten afstellen wat ook weer kosten met zich meebrengt, maakt hem niet meer interessant. Dank voor de informatie trouwens. Ik zou met een ouder model ook super tevreden zijn. Voor mij gaat het namelijk ook gewoon over het 'overbruggen' van deze 2 jaar haha. Zal wel beloven hem niet af te rachen ;).

Ik zie nu deze staan die mij wel aardig zint, wat denken jullie? https://www.autoscout24.nl/aanbod/-9088136f-2978-c441-e053-e250040ad6d7

Mocht er trouwens iemand hier zijn waarvan zijn/haar GS500 een nieuw onderkomen nodig heeft; ik hou me aanbevolen! :)

Veel mensen kopen inderdaad een gs500 voor twee jaar, doen dus nooit een grote beurt (want "zonde") en verkopen 'm daarna weer door aan de volgende, die ook weer geen onderhoud doet. De GS500 van je eerder genoemde advertentie lijkt goed onderhouden, maar de 25kW kit is inderdaad wel een nadeel. De voorvering moet je inderdaad echt upgraden (progressief of sonic maakt niet uit, maar de spring rate van de stock veren is 0.45 ofzo, diep bedroevend). De rear shock is prima voor mensen tot ~70kg (op stand 7). Als je zwaarder bent, wil je toch al snel een upgrade, denk ik.

Maar! Je kunt op een stock gs500 prima twee jaar rond tuffen zonder upgrades. Een oude gs500 moet je wel rond de 1000 euro kunnen krijgen, maar dan denk ik wel dat je er een grote beurt tegenaan moet gooien. Die van jouw advertentie eerder heeft volgens de tekst een nieuwe kettingset, nieuwe banden, en verse voorvork keringen. Dat tikt best aan. Als je 'm voor 1400 mee kan krijgen, zou ik 't toch wel overwegen. Op een oude moet je toch al snel de brandstofkraan vervangen ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan