Tijmen22
MF veteraan
- 28 dec 2013
- 1.451
- 58
Na het rond tuffen met 35 kilometer per uur werd het toch eens tijd voor wat serieuzer vervoer met lange(re) afstanden. Sinds mijn trouwe ros ook een roestbak is (Batavus Mot'o-mat 1965) zocht ik eigenlijk iets wat erbij paste. Iets simpels, goed zelf te onderhouden en bovendien op leeftijd, want dat kan ik nog wel betalen .
Al snel genoeg kom je dan bij JAWA/CZ uit, de beroemde twee-takt generatie.
Voor een redelijke prijs in de buurt kunnen ophalen, mocht ook wel gezien de missende onderdelen en lelijke kleur. Nu eigenlijk aan de experts hier de vraag wat er wel hoort. Morgen zal ik de post veder updaten en verduidelijken met foto's, maar voor nu deze vraag:
-Aan de linkerkant van de motor zit een plaat met een dopje 'oil' en een gat. Nu heb dit type gezien met oliecompartiment, maar dat lijkt deze niet nodig te hebben? Kloppen de plaatjes dan niet of is het blok niet goed? Bouwjaar 1978 volgens het frame. Maakt me eerlijk niet zoveel uit, maar dat gat / plaatje moet wel worden opgevuld met iets zinnigs.
(De bijlage slaat nergens op, kon het niet meer weghalen ivm te groot bestand)
Al snel genoeg kom je dan bij JAWA/CZ uit, de beroemde twee-takt generatie.
Voor een redelijke prijs in de buurt kunnen ophalen, mocht ook wel gezien de missende onderdelen en lelijke kleur. Nu eigenlijk aan de experts hier de vraag wat er wel hoort. Morgen zal ik de post veder updaten en verduidelijken met foto's, maar voor nu deze vraag:
-Aan de linkerkant van de motor zit een plaat met een dopje 'oil' en een gat. Nu heb dit type gezien met oliecompartiment, maar dat lijkt deze niet nodig te hebben? Kloppen de plaatjes dan niet of is het blok niet goed? Bouwjaar 1978 volgens het frame. Maakt me eerlijk niet zoveel uit, maar dat gat / plaatje moet wel worden opgevuld met iets zinnigs.
(De bijlage slaat nergens op, kon het niet meer weghalen ivm te groot bestand)