1e fiets... wat een hersenkraker zeg

1. Ja en 2. Nee, want met lessen heb je daar niet echt de mogelijkheid toe.

En had je echt het gevoel dat die CB500 underpowered was? Ik heb op verschillende motorfietsen (met name naked bikes < 80pk) gereden, en de cb500 blijft wat mij betreft een heel leuke fiets!

Wendbaar, soepel blok, makkelijk bochtenrijden (steppies aan de grond is geen enkel probleem), meer dan genoeg power om goed mee te komen, comfortabele zit en betaalbaar onderhoud. Het enige waar je power "tekort" komt is als je wilt gaan snelwegracen (dus hard rechtuit), maar mijns inziens koop je daar geen motor voor.

Ik zou zelf eerder de cb500 kiezen dan de ntv650, tenzij die cardan een belangrijk punt voor je is.

Edit: er zijn natuurlijk meer leuke motoren, maar volgens mij wordt de cb500 echt onderschat, juist omdat ie veel als lesfiets gebruikt wordt (en de meeste lessers er lang niet uithalen wat erin zit).
 
En had je echt het gevoel dat die CB500 underpowered was? Ik heb op verschillende motorfietsen (met name naked bikes < 80pk) gereden, en de cb500 blijft wat mij betreft een heel leuke fiets!

Wendbaar, soepel blok, makkelijk bochtenrijden (steppies aan de grond is geen enkel probleem), meer dan genoeg power om goed mee te komen, comfortabele zit en betaalbaar onderhoud. Het enige waar je power "tekort" komt is als je wilt gaan snelwegracen (dus hard rechtuit), maar mijns inziens koop je daar geen motor voor.

Ik zou zelf eerder de cb500 kiezen dan de ntv650, tenzij die cardan een belangrijk punt voor je is.

Edit: er zijn natuurlijk meer leuke motoren, maar volgens mij wordt de cb500 echt onderschat, juist omdat ie veel als lesfiets gebruikt wordt (en de meeste lessers er lang niet uithalen wat erin zit).

Nee niet zo zeer underpowered; zeker niet. Vind het vooralsnog een heerlijke lesfiets, maar wat ook mee speelt is of ik dat ding straks nog makkelijk van de hand kan doen. Schijnt met de CB niet al te makkelijk te zijn. Plus momenteel gaan er een hoop motoren in de aanbieding en dan koop ik toch liever iets moois waar ik ff mee vooruit kan.

Ik weet ook niet of ik snel op een CB uitgekeken zou zijn, maar ik ken mezelf een beetje en ben hier eerlijk gezegd wel een beetje bang voor. En je ziet ze natuurlijk verschrikkelijk veel; althans hier in RDam en ik ben ook graag een beetje 'apart'.

Trouwens net een mooie TRX gezien; wat een :9~ fiets. En was volgens de eigenaar ook prettige beginnersfiets.
 
hey borg ik heb net een week een bandit 600 en bevalt heerlijk.
ik ben ook al 33 en 13 jaar mijn rijbewijs b en heb net mijn motorrijbewijs gehaald ook op een cb500.
ik vind dat je ook moet kijken of je een fiets mooi vind en of ie lekker zit.
ik zelf heb gewoon eerst eens wat gehuurd en kwam uit op een suzuki....wilde graag een gsr 600 maar eeen beetje duur.
ik heb nu voor een kleine 3000 een heerlijke bandit....een echte aanrader. volgens vele is ie ook betrouwbaar.
groetjes en succes.
kijk eens op bandit topic vor ideetjes.
 
Picture This..........

full
 
Trouwens net een mooie TRX gezien; wat een :9~ fiets. En was volgens de eigenaar ook prettige beginnersfiets.

Ik ken iemand met een TRX ... zal hem vertellen dat ie op een beginnersfiets rijdt :P

Hoewel ie je (en mij ook) waarschijnlijk met een cb250 ook het snot voor de ogen zou rijden :+
 
Ik weet ook niet of ik snel op een CB uitgekeken zou zijn, maar ik ken mezelf een beetje en ben hier eerlijk gezegd wel een beetje bang voor. En je ziet ze natuurlijk verschrikkelijk veel; althans hier in RDam en ik ben ook graag een beetje 'apart'.

Nee, apart is een CB500 zeker niet.

En er snel op uitgekeken zijn? Dat ligt volgens mij voor een groot deel aan jezelf. Wanneer je met name veel snelweg rijdt denk ik dat je gelijk hebt. Maar wanneer je vooral binnendoorwegen rijdt denk ik dat je heel lang plezier kunt hebben van een CB500. En zeg nou zelf, wat is er interessant aan een snelweg? ;)
 
Nee, apart is een CB500 zeker niet.

En er snel op uitgekeken zijn? Dat ligt volgens mij voor een groot deel aan jezelf. Wanneer je met name veel snelweg rijdt denk ik dat je gelijk hebt. Maar wanneer je vooral binnendoorwegen rijdt denk ik dat je heel lang plezier kunt hebben van een CB500. En zeg nou zelf, wat is er interessant aan een snelweg? ;)

Hebbie helemaal gelijk in en ik zie mezelf idd zo min mogelijk op de door blinde koekblikkers bezaaide, met 'scheermessen' afgezette 'snel'weg rijden.

Maar het is ook een beetje 'dat het oog ook wat wil (een CB zal niet gauw de schoonheidsprijs winnen ivm de overige genoemde modellen)', ik gewoon errug nieuwsgierig ben naar de 'leuke beginnersmotor NA de std. lesmotor (want dat is n CB gewoon), en ik zoals hierboven al nog wat meer redenen heb genoemd.

Plus, ik kan me het wel veroorloven dus ja, geef me hierna dan nog 1 goeie reden waarom ik dan voor een CB zou kiezen?
 
hey borg ik heb net een week een bandit 600 en bevalt heerlijk.
ik ben ook al 33 en 13 jaar mijn rijbewijs b en heb net mijn motorrijbewijs gehaald ook op een cb500.
ik vind dat je ook moet kijken of je een fiets mooi vind en of ie lekker zit.
ik zelf heb gewoon eerst eens wat gehuurd en kwam uit op een suzuki....wilde graag een gsr 600 maar eeen beetje duur.
ik heb nu voor een kleine 3000 een heerlijke bandit....een echte aanrader. volgens vele is ie ook betrouwbaar.
groetjes en succes.
kijk eens op bandit topic vor ideetjes.

Oh dat topic staat al n poosje in mijn 'gemarkeerde topics' hoor. 8-)
En ik ga er ook zeker n proefritje op maken. :Y

Het enige wat me (in theorie voorlopig) tegen staat aan een Bandit is dat je kans hebt dat je net een 'frozen carbs' exemplaar hebt getroffen :X
 
Plus, ik kan me het wel veroorloven dus ja, geef me hierna dan nog 1 goeie reden waarom ik dan voor een CB zou kiezen?

Ik weet niet waarom jij ervoor zou kiezen ... ik vind het zelf een erg fijn rijdende motor, met Honda degelijkheid.

Hoewel het inderdaad niet mijn "droom motor" zou zijn ... dan zou ik eerder richting zoiets als de Triumph Thruxton terecht komen.
 
Hallo mede MF'erts,

Als aankomend medebiker ben ik al een tijdje op zoek naar de ideale fiets voor mij om mee te beginnen. Na veel forums, verslagen en vergelijkingen door te hebben gelezen was ik er al een beetje over uit; het wordt een Bandit 600N for starters. Dit vnl. omdat ik het een zeer mooie fiets vind :9~ ; ze te betalen zijn (wil als 1e fiets tot max. 3000 gaan), en ze van lage tot hoge toeren lekker en zonder plotselinge powerboosts schijnen te rijden. Schijnen sommige 4Cylinders 'last' van te hebben. Kweet niet of ik dit prettig zal vinden.

Alleen... het is een 4cylinder. Nu heb ik nog nooit op een 4 Cyl. gereden, maar wat ik zo prettig vind aan mn lesfiets (CB500) is het koppel beschikbaar bij zeer lage toeren, het 'klappen' van het blok en zeker het geluid. Schijnt typisch twingeluid te zijn... (Ben meer een 'roffelaar' dan een 'giller')
Nu vertelde ik vandaag mn instructeur over mn Bandit plannen en zijn reaktie verastte me; vroeg zich af of ik niet beter met iets met wat meer power kon beginnen. :?

Nu heb ik al es wat zitten zoeken op leuke, betaalbare, naked twins (geen hoeren of wanhopige studentes :+ ) van zo'n 600-800 cc met niet al te veel power, maar kan eerlijk gezegd verdomde weinig vinden wat mijn interesse heeft en in mijn budget past. Ja, een SV :X wordt regelmatig geopperd, maar echt veel meer kon ik niet vinden. Meer CC's en PK's wordt hier over het algemeen afgeraden voor beginners dus daar kan ik maar het beste in mee gaan denk ik.
Moet hier misschien wel bij zeggen dat ik al 30 ben, 10 jaar al mn B heb (dus wel al wat ervaring en inzicht) en mn wilde haren letterlijk en figuurlijk al een poosje kwijt ben.

Dan komt er ook nog bij kijken wat je met de motor gaat doen, of je zelf onderhoud kan doen, etc. Nou ik wil em dus regelmatig gebruiken voor woon-werk (50km/dag), lekker toeren, keertje Zandvoort lijkt me ook wel wat en ook flinke MF tourritten zit ik me al op te verheugen :] . Oh en dan heb ik ook nog eens last van een gare rug en zwakke polsen dus ook de rijhouding is zeer belangrijk. Op de CB hou ik het zonder problemen vol, maar das steeds maar een uurtje...

Aardig wat eisen en dingen om rekening mee te houden dus. Inmiddels ben ik ook al serieus bezig gegaan voor een huis met tuin/schuur zodat de veiligheid in het grote boze Rotterdam ook een zorg minder is en ik zelf klein onderhoud kan verrichten.

Mijn vraag aan jullie is of jullie misschien met wat voorstellen kunnen komen, liefst ook met wat foto's en argumenten indien mogelijk. Mag best wat meer als mijn richtbudget kosten, maar kom niet met vette Buells aan of dikke Aprilia's, Benelli's of whatever; daar droom ik voorlopig wel ff van tot ik de jackpot win.
Een leuke, betaal- en betrouwbare, gebruikte, nakert dus.

Alvast heel erg bedankt voor alle reakties. :}

PS Misschien denken jullie 'wat zit jij moeilijk te doen zeg!', maar dat oneindige wikken en wegen zit nou eenmaal in mn typische weegschaal-karakter....
(Ik weet het; word soms ook moe van mezelf |( ;)
Wat dsacht je van een CB 750?? Ik heb hem als mijn eerste fietsje en rij er nu al 4 jaar met veel plezier op :Y
En het aanschafbedrag 4 jaar geleden zat ook binnen jouw budget. Hij is van 1993 trouwens, dus je zou er nu een van 1997 kunnen krijgen voor dat geld (hoop ik voor je).

Zie de link in mijn onderschrift voor foto's (van de complete make-over :P :9 )
 
Hebbie helemaal gelijk in en ik zie mezelf idd zo min mogelijk op de door blinde koekblikkers bezaaide, met 'scheermessen' afgezette 'snel'weg rijden.

Maar het is ook een beetje 'dat het oog ook wat wil (een CB zal niet gauw de schoonheidsprijs winnen ivm de overige genoemde modellen)', ik gewoon errug nieuwsgierig ben naar de 'leuke beginnersmotor NA de std. lesmotor (want dat is n CB gewoon), en ik zoals hierboven al nog wat meer redenen heb genoemd.

Plus, ik kan me het wel veroorloven dus ja, geef me hierna dan nog 1 goeie reden waarom ik dan voor een CB zou kiezen?
Kies voor een CB750 Nighthawk.... is toch weer wat anders als de "Europese" CB750.
 
eeehm :? ...deze is dus van hem...hij bied hem je blijkbaar te koop aan voor rond de 3000 pleurie...even opletten dus :W ...want die Hornet is best een vet ding,
(ken deze fiets maar al te goed *D )

Yo Kato, ik denk ik help je even 8-) graag gedaan })

Voor 3K neem ik em gelijk over, maar ik ga er eerder vanuit dat ie het als voorbeeldje gaf voor een mogelijke optie. Ik heb namelijk nog nergens een Hornet voor een paar K zien staan.
 
Kies voor een CB750 Nighthawk.... is toch weer wat anders als de "Europese" CB750.

Leuk, betaalbaar, maar ik ben eigenlijk toch meer op zoek naar wat meer 2 cylinder varianten. 4 Cylinders zijn er al in alle soorten en maten, prijzen en cc's.

Maar bedankt voor je meedenkende input :)
 
Leuk, betaalbaar, maar ik ben eigenlijk toch meer op zoek naar wat meer 2 cylinder varianten. 4 Cylinders zijn er al in alle soorten en maten, prijzen en cc's.

Maar bedankt voor je meedenkende input :)
Ik kan nog wel wat meer meedenken hoor.... hij ligt lekker in de bochten, ik rij zonder problemen naar Frankrijk (niet met 140+ trouwens :X )en sleuteltechnisch gezien kan ik er ook mee overweg :Y
Ook in onderhoud is hij niet duur, maar hij houdt wel van wat verwennerij met bv lekkere olie en kettingvet....

En sinds de verbouwing ben ik er weer helemaal verliefd op
 
Ik kan nog wel wat meer meedenken hoor.... hij ligt lekker in de bochten, ik rij zonder problemen naar Frankrijk (niet met 140+ trouwens :X )en sleuteltechnisch gezien kan ik er ook mee overweg :Y
Ook in onderhoud is hij niet duur, maar hij houdt wel van wat verwennerij met bv lekkere olie en kettingvet....

En sinds de verbouwing ben ik er weer helemaal verliefd op

Hoezo? Gaat ie niet harder? _O-
Ziet er idd leuk uit en ook goedkoop, maar ik kijk nog ffies verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan