1e rit na het examen

simsonleeuw

Die hard MF'er
18 mei 2010
340
2
Ha MFers!

Ik zat zo eens te denken hoe het zal zijn om de allereerste keer zonder rijinstructeur te gaan motorijden... O-)

Zal ik me onzeker voelen? Of juist de koning te rijk en rijden tot ik er (figuurlijk) bij neer val? Spannend of juist super vrij... :]

Hoe was dat bij jullie?
 
Ik voelde me vrij zonder instructeur!! Heerlijk lekker rijden zonder iemand achter je vertelt waar je heen moet. Perfect gevoel was dat gewoon *O*
 
Hoop mijn eerst ritje zonder instructeur, of vrijdag of volgende week te maken (ligt beetje aan waarneer mijn rijbewijs er is en of ik uberhaut slaag morgen *D ).

Zodra ik het weet laat ik het je weten :P :Y
 
Eerste ritje was precies een week na het behalen van me rijbewijs (iets met wachten op het gemeentehuis...) en meteen een kleine 100km gereden.. gewoon zonder einddoel lekker rondrijden, heerlijk.


Wel rustig aan gedaan, maar het voelde wel 10x beter dan anders met een instructeur/examinator achter je!

Inmiddels 6 weken verder, en 3400km alweer!
 
er komt een keer, dan sta je ergens stil en wacht je tot er iemand in je "oortje" fluisterd van links of rechtsaf.

maar voor de rest gewoon met een BIG SMILE rijden en je verbazen wat een gaare brommertjes zijn dat toch, die lesfietsen.
 
Mijn eerste ritje zonder instructeur was niet bijzonder. Was nat buiten, bladeren en een motor die eigenlijk totaal niet bij me pastte. Betrapte me er al gauw op dat ik bijna niks deed wat ik in de lessen geleerd had. _O-
 
@iedereen Klinkt goed zo allemaal! Ik verw8 in okt af te rijden. Ben heel erg benieuwd!
 
Mijn eerste keer:

Ritje op de Honda Magna 700 van mams. Ding trekt op als een vrachtwagen maar klinkt als een bommenwerper uit WO2.
Was niet bijzonder lekker rijden. Dat was toen ik mn VFR ging ophalen 2 weken later :D
 
Ik had de laatste 5 lessen al op mijn eigen motor gedaan dus de ergste spanning was er al wat van af maar het geeft toch een soort gevoel van euforie hoor :Y
Na dat ik Mijn Atje binnen had ben ik op de motor gestapt en ben een mooie kustrit gaan maken maar terwijl ik reed miste ik het commentaar of aanwijzingen en als ik dan in de spiegel keek zag ik de instructeur niet en dan voel jeje op sommige momenten toch wel wat onzeker maar tegelijkertijd was het ook weer het ongeloof dat jeje Atje hebt en dat je gewoon kon rijden waarheen jij maar wilde zonder dat er op je gelet werd.
Het is een beetje dubbel denk ik maar op een gegeven moment wen je er aan en dan gaat het vanzelf :Y :W
 
Mijn eerste keer:

Ritje op de Honda Magna 700 van mams. Ding trekt op als een vrachtwagen maar klinkt als een bommenwerper uit WO2.
Was niet bijzonder lekker rijden. Dat was toen ik mn VFR ging ophalen 2 weken later :D
:( Heyheyhey wil joe de magna ff niet zo afkraken B| ik zeg toch ook niet dat die buikschuivende VFR van joe het geluid heeft van een voorbij vliegende mug op zoek naar een nieuw slachtoffer :+
 
Zo, ik weet nog dat ik de eerste 500 meter echt 3 kleuren scheet, zat (vond ik toen) opeens mega opgevouwen, maarja, na een kilometer of 10 was het al "ff kijken hoe hard die kan"
 
Ik voelde me heerlijk vrij, maar het is wel ff wennen zonder dat stemmetje in je oor :)

Gewoon lekker op je gemak je eigen motor leren kennen en niet meteen grenzen gaan opzoeken :]
 
Mijn eerste rit was direct na het examen. Vlak voor het terug rijden, zij mijn instructeur: "Ja nu kan je het zelf en je weet de weg, dus zet maar uit (de portofoon)". Waarna hij voorreed en ik hem met 140 mocht volgen zonder instructies.
 
eerste paar minuten hoor je in gedachten... afstand houden, rechtop zitten, knieen tegen de tank etc.. en daarna..... vogelvrij!!
 
Ik haalde m'n motor op bij een dealer in het zuiden van het land. Dat was m'n eerste rit, had niet eens een proefrit gemaakt (ding was niet 25kw, dus op de gok gekocht, achteraf was ie helemaal perfect). Helemaal door het dolle heen, zo blij was ik!

Alleen jammer dat ik na een anderhalf uur rijden ineens kramp in mn been kreeg en pas een paar kilometer later kon stoppen.
 
Hoop mijn eerst ritje zonder instructeur, of vrijdag of volgende week te maken (ligt beetje aan waarneer mijn rijbewijs er is en of ik uberhaut slaag morgen *D ).

Zodra ik het weet laat ik het je weten :P :Y
laat het ff weten wanneer je je RBW hebt, kan je samen met mij en nog een tc'er een rit maken *O* en veels succes morgen!

edit: Eerste keer op je eigen motor is echt *O* en ook spannend als je je RBW nog niet hebt :X
 
Laatst bewerkt:
:( Heyheyhey wil joe de magna ff niet zo afkraken B| ik zeg toch ook niet dat die buikschuivende VFR van joe het geluid heeft van een voorbij vliegende mug op zoek naar een nieuw slachtoffer :+
Niet focussen op het negatieve. Ik vind bommenwerpers uit WO2 heel mooi klinken hoor. :)
Bijna net zo mooi als een brullend V4 V-TEC blok van mijn VFR :+
Ieder zijn fiets. Magna is niet de mijne, maar ik kraak em niet af hoor! Paps heeft nu een Fireblade maar had een Magna 1100. Ding bleef maar trekken. Echt een beest maar klonk niet zo. Deze 700 heeft misschien minder acceleratie maar wel het geluid :)
Honda is zowiezo *O*
Was jij dat zondag trouwens met tijgertjes kinderen om je bommenwerper heen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan