duc 750 ssex ie
MF veteraan
- Onderwerp starter
-
- #26
nee maar vragen kan nooit kwaad en leer graag van andermans ondervindingen!!! ben al een stukje wijzer, nogmaals iedereen bedankt voor zo verWat een planning/vragen.....
Man je stapt op je duc en je stuurt hem richting Italie.... gaat nooit wat volgens planning, laat staan dat je in je vakantie (en vooral Italie) daar aan moet houden........
hm jij hebt er wel serieus kaas van gegeten, we gaan het is uitpluizen,bedankt weerJeps, een Autocom is een kastje waar je verschillende dingen op aan kan sluiten en wat meteen fungeert als een ruisfilter.
Je hebt dus een portofoon (bijvoorbeeld die Cobra), die je op de Autocom aansluit. Aan de andere kant van de Autocom komt dan de kabel naar je headset eruit. De Autocom zorgt er in combinatie met de eigen Autocom-microfoon voor dat ruis onderdrukt wordt. Het positioneren van de microfoon komt daarbij wel vrij nauw. Da's ff spelen en passen en meten.
Maar je bent altijd welkom om eens te komen kijken hoe het bij mij in elkaar zit! (Moet je alleen nog wel ff een paar weekjes wachten, want ik moet de zooi nog inbouwen en wacht nog op wat onderdeeltjes daarvoor...)
Overigens heb je ook speciale kits van Autocom voor alleen bike-to-bike-communicatie. Daar kun je alleen een portofoon op aansluiten. Dat zijn de kits 21 en 23. (zie onderaan deze pagina) Toevallig staat er nu een setje van twee kit 23-systemen op Marktplaats. Misschien ook het overwegen waard? Daar moet je dan nog wel een setje portofoons van Motorola bij kopen (bijvoorbeeld de T5422, gebruik ik zelf ook), die kosten ongeveer 80-100 euro...
bij venlo de grens over de 61 op richting baden-baden, daar eraf de B500 op om alvast wat te wennen aan swerelds mooiste bochten en vervolgens doortrekken naar de alpen.
Jij kent de weg naar het zuiden
Jij kent de weg naar het zuiden
ziet er lekker uit wat the f... is een b 500 ?stukje B500 van vorig jaar:5 dagen strak blauw lucht, 25 graden en geen kip op de weg, hopen dat het dit jaar weer zo is eind april!
ok staat nu in de favorietenMisschien dat je wat hebt aan deze website en/of deze website
Ik zou een aanvullende rijvaardigheidstraing volgen op je motorbeheersing wat extra op te poetsen en vooraf eerst gaan oefen in de Eifel. En dan gewoon gaan.
Fijne vakantie!
ziet er lekker uit wat the f... is een b 500 ?
ah had het kunnen snappenB wegen zijn secundaire wegen in duitsland, 500 is maar een nummertje..dus B500 is de naam van die weg, ook wel bekend als de schwarzwald hochstrasse..40 kilometer bochten en mooie uitzichten..erg bekend en moet je ooit gereden hebben..
dat zijn idd voldoendekilometers haha ,zo die autoslaaptrein is echt debiel duur!!!dacht ff kijken wat dat is maar gaat nergens over wat een geldEen bandenreperatie setje meenemen. Kan best handig zijn als je geen bandenzaak in de buurt heb zitten.
Verder heb ikzelf ook ervaren hoe het is om net mijn rijbewijs (in september), motor (in maart het jaar erop) en in juni op vakantie naar Zuid Frankrijk te gaan. We zouden toen met de autoslaaptrein gaan, maar door staking van het franse personeel reed hij niet. Toen besloten om gewoon zover mogelijk over de snelweg richting Zuid Frankrijk te gaan. (ik dacht vooraf na de grens van België-Frankrijk niet meer verder te kunnen) We hebben die eerste dag bijna 1000 km gereden tot bij de Mount Ventoux en vanaf dat moment alleen maar B-wegen gereden (ook terug naar huis). In ruim 2 weken 5500 km gereden en dat was echt de beste leerschool. Mijn vriend heeft wel rekening met me gehouden en langzaam ging het steeds harder. Na die vakantie was menigeen verbaasd dat ik net mijn rijbewijs had
dat zijn idd voldoendekilometers haha ,zo die autoslaaptrein is echt debiel duur!!!dacht ff kijken wat dat is maar gaat nergens over wat een geld
Dat lijkt dan wel zo duur, maar als je zo snel mogelijk (dus over snelweg) naar je bestemming wilt dan moet je tol, banden, brandstof, afschrijving en eventueel één overnachting gaan berekenen. Dan moet je niet raar staan te kijken dat het dan niet veel uitmaakt. En dan op plaats van bestemming vierkante banden hebben is ook niet leukIs trouwens ook een heel topic over. Als je besluit om gelijk vanaf huis binnendoor weggetjes te nemen en de snelweg te mijden, dan zou ik ook geen trein nemen.
We hebben één keer de autoslaaptrein genomen naar Zuid-Frankrijk en zullen dat dit jaar weer doen naar Italië. Wij vinden het ideaal. Daar rijden is veel leuker en dat willen we zoveel mogelijk doen.
Waar stap je dan op voor zuid-frankrijk, en wat kost dat ongeveer?
wij hebben prijzen gezien uiteenlopend van 600 to 900 euro!!! naar gelang het tijdstip je vertrekt en uiteraard tot waar je rijdt zijn ook uitgegaan van dusseldorf als opstapplaats en dat vonden wij veel te prijzig willen het graag een beetje lowbudget houden zijn nu van plan lekker met het tentje te gaan en evt te overnachten op boerencampings is erg goedkoop denk aan 10 euro per dag voor 2 personen ! en lijkt ons erg gezellig zijn nu nog adressen aan het zoeken om te overnachten maja eerst moet m'n vriendin d'r papiertje nog halen ,niet onbelangrijk hahaWaar stap je dan op voor zuid-frankrijk, en wat kost dat ongeveer?
had ik ook al gevonden bij motozoom kost zo'n stekkertje 20 eurie, thanks anywayEr zijn verlengstukken voor sigaretaanstekers. Deze zijn makkelijk om te bouwen zodat ze op de accu aangesloten kunnen worden. Ideaal voor bijv. de tomtom of andere campeer aparaten zoals compressortjes en telefoon laders.
Succes:D