25 kw...>sneller als koekblik?

Ik ben bijna een 25 kw rijder, en ik vraag me af op ik dit vermogen genoeg is om de algemene koekblik eruit te rijden. En daarmee bedoel ik niet topsnelheid, maar trekkracht. (bijv van 70 naar 120).
Ik kan namelijk niet wachten om voor het stoplicht de bekende gohwatbenikstoeromdatikeenkutgeluidhebalsikgasgeef-koekblikrijder voorbij te rijden. *D
 
Ligt er aan watvoor motor je hebt. Maar over het algemeen rij je tot een km of 120 alle gemmidelde automobielen er wel uit.
De catagorie die jij bedoeld is denk ik net iets te snel dus dat is wachten op een snellere motor.
 
Hmmm, moet je jezelf "bewijzen" dan? :Z :Z :Z :Z

Ik heb geen ervaring met 25 kW (alleen met volbloed motoren O-) ), maar een motor is altijd sneller (uitgezonderd asociaal dikke Porsche of Ferrari o.i.d.)

Ik WEET dat ik sneller ben, hoef het niet te laten zien *D
Als ik lekker accelereer doe ik dat voor mezelf, lekker de pk's even voelen })
 
van 0-100 win je van vrij-wel alles...

van 70 naar 120 gaat al lastig worden bij een beetje lease bak.


boven de 120 kun je maar beter doen alsof je geen haast hebt })
 
Ik moet me zeker bewijzen. Zo kom ik heel stoer over, en dat is ook mijn bedoeling.
Stoer zijn is toch de bedoeling van het motorrijden?
waarom zou je anders gaan motorrijden???
VOOR DE LOL toch niet?

:+
 
met mijn Honda CB500 25kw. trok is de meeste auto's tot 100 km uur er wel uit.
Veel meer puf had hij toen niet meer.
Dus je kan gerust een stoplicht sprintje aan.

Maar met mijn Fazer (95pk) gaat het wel.
Yaaahhhoooooeeeeeewwwwww :P
 
sneller DAN
*zucht*

Maar goed, ik ben iig sneller tot 120/130 :P
Cagiva Mito, 20KW.
 
met mijn Honda CB500 25kw. trok is de meeste auto's tot 100 km uur er wel uit.
Veel meer puf had hij toen niet meer.
Dus je kan gerust een stoplicht sprintje aan.
Toen ik heel vroeger m'n cb400 net had (26kW bj. '75) heb ik me wel eens laten uitdagen. Een VROEMVROEM honda crx glimglim automobiel.(Ik had ook nog 'n passagier van ruim 80kg & bijna 2 meter)

Heeftie vast van gebaald, twee van die lange gasten op 'n piepklein brommertje. Hij kon 't nog niet bijna bijhouden. :P

(was stoplichtsprintje onder de 100kmu & uiteindelijk haalde ie ons in met zo'n 130 waar je 70 mocht)



Andersom heb ik wel eens bij 70kmu vol gas doorgetrokken om 'n dikke volvo van m'n achterwiel te krijgen. (ook met 'n passagier) Bleek niet zo'n slimme actie van me, want bij 140 zat ie er nog & was 't wel errug levensgevaarlijk intussen. |(
 
M'n motor is een tikkie sneller als m'n auto (golf IV 150pk), maar dat scheelt echt heeeeeeel weinig.. auto moet dan wel vol gas in elke versnelling..
Dus van een gemiddeld koekblik moet je het handig winnen..

Maar goed, leer eerst ff een beetje rijden..staat erg lullig als je de motor af laat slaan of je verschakeld zeg maar.. :+
suc6
 
Ik ben bijna een 25 kw rijder, en ik vraag me af op ik dit vermogen genoeg is om de algemene koekblik eruit te rijden

Een Kawasaki ZZR-250 (af fabriek 25 KW) doet dat wel, zo heb ik ervaren (zie ook een andere thread ergens onder het kopje 'Sport'). Maar ik zou me daar in het begin maar even niet druk om maken - eerst een beetje ervaring opdoen, en rustig aan opbouwen :)
 
Nou.. m'n fiets is misschien wel sneller.. maar ik iig nog niet! trek nog op als een wijf :( Kan maar niet wennen aan die cbr.. vaak net teveel toeren en te weinig koppeling.. of te weinig koppeling en teveel toeren :(
 
vaak net teveel toeren en te weinig koppeling.. of te weinig koppeling en teveel toeren

Aan de hand van hoe de motor reageerd op de koppeling geef je de bijbehorende hoeveelheid gas.

Denk dat jij het andersom doet.

Jij was toch die persoon met de zenuwachtige 25kw CBR600?
 
Voor mijn motor heb ik een auto gehad. Een VW Golf II GTI 16v met 140pk (dus toch wel redelijk snel)
Mijn broer had toen wel al het motorrijbewijs en een 25 KWtje.

Hij was altijd sneller dan mij. Alleen boven de 120km/h ging ik hem wel weer voorbij.
 
Aan de hand van hoe de motor reageerd op de koppeling geef je de bijbehorende hoeveelheid gas.

Denk dat jij het andersom doet.

Jij was toch die persoon met de zenuwachtige 25kw CBR600?

Uh ja, maar dat lag dus aan iets anders... tandwiel achter was scheef ? Is nu verholpen.. loopt als een zonnetje :)
 
Ik moet me zeker bewijzen. Zo kom ik heel stoer over, en dat is ook mijn bedoeling.
Stoer zijn is toch de bedoeling van het motorrijden?
waarom zou je anders gaan motorrijden???
VOOR DE LOL toch niet?

:+

GA MAAR LEKKER STOER DOEN, KOM JE VANZELF IN JE GRAF TERECHT!!!!!
STOER DOEN DOE JE LEKKER IN DE KLEUTERKLAS! Wie weet wie je dan nog meer in je graf meeneemt???
Ik zeg het echt niet om je te jennen, maar denk alsjeblieft na als je op een motor stapt.
 
jah, maar gelukkig is er de 25kw castratie... en stiekum heb ik ook wel rechtuit-printjes gedaan met mijn eerste 25kw motor...

het gevaar zit 'm vooral in zelfoverschatting...
 
GA MAAR LEKKER STOER DOEN, KOM JE VANZELF IN JE GRAF TERECHT!!!!!
STOER DOEN DOE JE LEKKER IN DE KLEUTERKLAS! Wie weet wie je dan nog meer in je graf meeneemt???
Ik zeg het echt niet om je te jennen, maar denk alsjeblieft na als je op een motor stapt.
Zie je die ' :+ ' onder zijn post? Ik denk dat ie daarmee bedoelt te zeggen dat je die post niet al te serieus op moet vatten. :z
 
GA MAAR LEKKER STOER DOEN, KOM JE VANZELF IN JE GRAF TERECHT!!!!!
STOER DOEN DOE JE LEKKER IN DE KLEUTERKLAS! Wie weet wie je dan nog meer in je graf meeneemt???
Ik zeg het echt niet om je te jennen, maar denk alsjeblieft na als je op een motor stapt.

Waar ik woon is afgelopen week een jonge motorrijder dodelijk verongelukt. Volgens een rij-instructeur uit de buurt hier vééél te hard gereden in een 50 Km zone, de macht over zijn motorfiets kwijtgeraakt, en tegen een boom geklapt. Had pas een half jaar zijn motorrijbewijs. '(

Stoer doen/zijn op een motorfiets gaat nooit lang goed, en levert maar al te vaak een "Darwin Award" op.
 
Op een recht end kan een sprintje op een lege weg bijna geen kwaad tenzij je echt iets achterlijks doet. DOE HET NIET ALS ER EEN BOCHT ACHTERAAN KOMT want geheid dat je je snelheid onderschat, je remkracht overschat en de bocht uit dwarreld omdat je nog niet weet hoe hard je eigenlijk door een bocht kan.

Niet dat ik er ervaring mee heb hoor O-)

Anywayz ik heb het golfie van een collega met een grote bek makkelijk ingepakt op de sprint. En meer hebbik nog niet geprobeerd.
 
Mijn 25 KW RS 250 trekt ook als een tierelier hoor...wheelie no problemo...dus een koekblik kan tie ook makkelijk hebben :P
 
met mijn cbr 25kw trek ik ook tot nu toe elke auto eruit :)
alleen ik krijg het ding niet op z'n achterwiel, niet dat ik dit nu met alle geweld heb geprobeerd hoor. Maar met m'n brom :X lukte het me met gemak.
Stoplicht sprintjes kunnen denk ik niet veel kwaad. Ik daag alleen zelf niet uit, maar als ze erom vragen ;)
 
Heb afgelopen maandag een krat bier verdient met "straat-races" ;)

vanuit stilstaand:

BMW 3-serie met 193 pk blijf ik makkelijk voor tot de 100, rijd hem echt zoek. 8-)

Opel calibra turbo, vier wiel aandrijving, chip-tuned met 280 pk bleef ik ook redelijk voor }) Dit kwam omdat zo`n auto niet weg komt, maar vier spinnende bandjes is wel :9

De winst pak je op de eerste 10 meter. Als we beide 15 km rijden en dan gas, rijdt hij me helemaal zoek |( , dat een auto zo hard kan :} 5,5 sec zat hij op de 100 :) Maar ik won het wel :z

Vanuit stilstaand win je bijna alles, vanaf een rontonde winnen de snelle auto`s het al "makkelijk" Vanaf de 80 km--> NIET PROBEREN! Is slecht voor je ego... '(

Van een motor win ik het nooit, behalve choppers. Naked-bikes en SS hooguit de eerste meter, omdat ze wat later het licht op groen zagen springen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan