250cc sterk genoeg?

EDIT:
En als je een pa hebt die je motor even 100% houd is het wel een stuk makkelijker.

Trouwens wel modern voor 1987 met usd voorvork en een schijfrem achter, de 500 kreeg dat dacht ik pas net voor de mijne.

Tja...ik heb zelf geen pa die hem onderhoudt....dus dat doe ik dan zelf he.
Hij is niet zo technisch dus dat doe ik er dan maar bij.

De CR125 heeft vanaf 1987, net als de 250 en 500 een schijf achter. De USD vork komt inderdaad uit een 1989 Honda CR250.
 
daar mag ty wel eens een voorbeeld aan nemen.
maarja als het zo doorgaat haalt die van hem de 20 niet eens meer :N

Mijne haalt de 20 jaar echt wel, maar om hem weer perfect te krijgen zal wel een project worden voor een volgende eigenaar. En voorlopig heb ik nog geen verkoopplannen.
 
Ik heb het al eerder genoemd in diverse topics. Een goede motor, zowel technisch als met betrekking tot het rijwielgedeelte is voor mij heilig!

Jouw motor zou bij mij nog 15 minuten herkenbaar zijn Ty..
 
daar mag ty wel eens een voorbeeld aan nemen.
maarja als het zo doorgaat haalt die van hem de 20 niet eens meer :N

Mijne haalt de 20 jaar echt wel, maar om hem weer perfect te krijgen zal wel een project worden voor een volgende eigenaar. En voorlopig heb ik nog geen verkoopplannen.
ik denk dat die cr van jou het wel erg leuk zou vinden als je die plannen maakt.
waarschijnlijk krijgt hij dan een baasje die wel om hem geeft en dus ook bereid is op tijd het benodigde onderhoud te plegen waardoor hij geen hardwerkende monteurs gaat zwart maken en dingen gaat vertellen die niet waar zijn :X
als ik jou was zou ik me handjes dicht knijpen als er nog mensen zijn die jou willen helpen
 
Laatst bewerkt:
Ja 250 cc is sterk genoeg......phew....

hoi kappen nou jongens!

Vdv wanneer kom je eens een potje bier pakken met Marc

groet Jan
 
Laatst bewerkt:
Andere jeeps waarschuwen ? Waarvoor ?
Duwen ? Wat dan ? Een motor kan je toch niet duwen met een jeep ? Een andere jeep trek je toch ?
Zand verplaatsen ? Met een jeep ?
Een jeep te hulp komen ? Met een motor ?

Jij spreekt over uren rijervaring met de motor toch ? Ik weet het niet hoor, ik kan mij bij je jeep-verhaal gewoon niets voorstellen ? Hoe meer ik dingen hier lees, hoe vreemder het gevoel wordt.

Ik rijd niet alleen op de knmv banen, maar ook daarbuiten. Dus als er iemand vastzit, ook met een jeep, help ik natuurlijk.

Duwen natuurlijk om bijvoorbeeld de jeep los te krijgen, zand kan met het achterwiel, maar is ook om de ander grip te geven en aangezien een crossmotor geen lier heeft, kan een andere jeep erbij halen ook wel praktisch zijn als hij echt vast zit.

Het zal me benieuwen op welke offroadcursus je iemand uit de modder leert te duwen...dan zit je zo met twee vast ? De rest van je jeep-ervaringen zijn ook nogal onbegrijpbaar...het is me wel duidelijk dat een jeep zijn nut kan hebben, maar lees nu eens de vraag en het antwoord terug.

Trouwens is de reden dat ik onder andere jou noemde dat er nogal wat posts waren zonder vraag, maar puur tegen mij. Daarop krijg je natuurlijk geen antwoord.

OK, dan komen hier de vragen terug waar je niet op antwoordde...ik heb je niet aangevallen, ik trek gewoon in twijfel of je met een 125 in het terrein kan rijden...jij trekt ook wel eens iets in twijfel !

En mijn account is een bij-account zegt hij...maar waar je dat aan ziet ?
Vanaf een gratis e-mail adres zegt hij...email staat niet in mijn profiel ?


Als je niet kan/wil schakelen kan je rijden zoals Ty met die 500, hij kan niet met een 125 rijden volgens mij...ik geloof er niets van...

Trouwens 100 uur ervaring...en nog maar één zuiger gestoken...dat is 50 uur voor een zuiger gemiddeld...dus neem ook die 100 uur ervaring maar met een korrel zout...

En Ty, als ik fout zit, bewijs het maar, je maakt ons allemaal nieuwsgierig, ik ben niet de enige die meer filmpjes wil...


Dat was ik hoor die je aantal rijuren in twijfel trok. Vreemd hé...
Maar als je echt 100 uren hebt gereden en nog maar één keer een zuiger hebt gestoken, is dat toch 50 uur gemiddeld ? Niet wat veel ? Je schuift een beetje met de vraag, maar er klopt toch iets niet ?

Ziedaar Ty, wat eenvoudige vragen...die ik toch echt had gepost...

Edit...en het interesseert me ook nog hoe je de Red Bull helling van 8 meter plande te nemen...stationnair is dat namelijk zelfmoord...had ik ook al eens gevraagd...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem wel genomen, stationair.. ;)
Springen was zelfmoord.. :9
_O- en ik vergiste me de eerste keer toen ik die schans van 8 meter nam.. ik nam hem half gas in zn 3e versnelling :X Zo hoog heb ik nog nooit gevlogen, ik werd compleet gelanceerd! De thuiskomst op de planeet aarde was wat minder... auw! Maar ik heb hem wel uitgereden 8-)
 
Ik heb hem wel genomen, stationair.. ;)
Springen was zelfmoord.. :9

Toch met iets meer snelheid dan Ty gemiddeld veronderstel ik ? Anders gaat eerst je voorwiel...dan gevolgd door de rest van de motor verticaal...Trouwens heb je wat gas open om de helling op te rijden denk ik....
Ik zag een soort kuil achter de helling...dus echt springen bedoelde ik niet, dan zou je inderdaad een vliegbrevet moeten halen...

Nu luister ik naar de wijze meesters....
 
Ik had net toch toegegeven dat ik een klein motortje niet aandurf. :+

Straks krijg ik hem de heuvel niet op in het mulle zand en moet ik hem achterlaten en terug lopen.

Bovendien zal een 125 waarschijnlijk binnen 10 uur de geest geven bij mij.

Die dingen kunnen toch langer dan 10 uur iets boven stationar draaien?
 
Even een vraagje tussendoor:

Heeft iemand voor mij cdi + bobine voor een suzuki 250 blok liggen. Bouwjaar 83/84.
We zijn met een kombikart bezig, waar dat blok op komt.
 
Toch met iets meer snelheid dan Ty gemiddeld veronderstel ik ? Anders gaat eerst je voorwiel...dan gevolgd door de rest van de motor verticaal...Trouwens heb je wat gas open om de helling op te rijden denk ik....
Ik zag een soort kuil achter de helling...dus echt springen bedoelde ik niet, dan zou je inderdaad een vliegbrevet moeten halen...

Nu luister ik naar de wijze meesters....

Jawel, maar springen deed ik hem niet, gewoon voorwiel er overheen, achterrem in, en laten gaan...

En ja, ik nam ook de verkeerde afslag... was best hoog.. :9
 
Ik heb bijna niemand daar zien springen. En de mensen die wel sprongen kregen er meestal spijt van. Daar dus beter wel standje TY met het gas
 
sodeju zeg, ik ben ff 1 dag ofzo denk ik niet op MF en dit topic is weer helemaal mooi volgescheten *O* Was weer mooi om te lezen, hahaha, TY neemt echt alles serieus en totaal geen humor. Maja, ik wil dat PDD-NOS gebeuren niet weer opnoemen, maar volgens mij is hij eerder hersendood (of heeft stront in zijn hoofd) dan dat hij PDD-NOS heeft.
 
zie ty50cc
CIMG0236.jpg


Nog een motor van 20 jaar oud zelf helemaal gestript en met een klein budget opgebouwt en nee ik heb geen pa die hem voor mij onderhoud plus dat mijn motor wel regelmatig volgas om brult maar dat ding van jou moet blij zijn als die es boven de 4000 rpm komt.........gigantische jostie die je bent.
 
Misschien dat sommige mensen ook maar beter met zo'n 50cc kunnen beginnen ;)

iemand toevallig nog een adresje voor een 38,3mm carburateur voor me honda???

:] :]



zie ty50cc [afbeelding]

Nog een motor van 20 jaar oud zelf helemaal gestript en met een klein budget opgebouwt en nee ik heb geen pa die hem voor mij onderhoud plus dat mijn motor wel regelmatig volgas om brult maar dat ding van jou moet blij zijn als die es boven de 4000 rpm komt.........gigantische jostie die je bent.
 
mean green 500 is de nieuwe eigenaar(de motor is in friesland gebleven bij een maatje van mij) maar die heeft nog niet zoveel uren gemaakt op zn kawa want hij heeft een klein ongelukje gehad op een Cr 500..
 
ty je bent een mongool

Dit soort opmerkingen laat je achterwege op M-F.








ty 500 heeft een kleine piemel.


ty 500 op stoom jagen is zo leuk


ty 500 ik ben je niet aan het zieken jij bend zelf gewoon ziek



sorry van mijn reacties in dit forum maar kan het gewoon niet laten



ty 500 kan jij nog wel een zoon krijgen ?



kremers, ook voor jou geld dat je je uitlatingen wat zult moeten gaan aanpassen.
Volgende opmerking in deze stijl betekend een paar dagen niet posten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan