CB va Side-bike

CB400F

de zwarte zwabberaar
Donateur
19 nov 2002
8.121
116
Velsen-Zuid
Zoals ik in Per heden, ook op drie wielen al schreef, heb ik het CB span:
full


verruilt voor een Side-bike van dezelfde leverancier :P

Na een aantal jaren erg leuk kennis gemaakt te hebben met het rijden op 3 wielen op de CB heb ik inmiddels het gevoel dat ik een beetje kan rijden met een zijspan. En daar kwam de oude drift van lange afstanden rijden weer omhoog zetten.
Zoals sommige wel weten, houd ik ervan om lange afstanden te rijden en de wereld zo een beetje af te snuffelen te beginnen met Europa.

Het lijkt me ook heel erg leuk om die gewoonte voort te zetten op 3 wielen, maar ja dan is CB span nu niet het meest geschikte voor. Als ik er een rondje van 600km op had zitten was ik toch wel redelijk af.
Dus ik had 3 mogelijkheden:
  1. geen lange tochten rijden
  2. geen lange tochten met span rijden
  3. een ander span

Zoals duidelijk mogen zijn is het uiteindelijk de laatste optie geworden en waren de andere 2 ook geen echte opties.

Hoe het gelopen is, ja wie een erg goed geheugen heeft of heel diep door wat topics graaft, zou wel eens wat hints tegen kunnen komen.
Maar goed op zondag 10 juni plaatste ik dit bericht:
CB400F in "Aankoop tip van de week 2.0"
Zo de kogel is door de kerk,

mijn CB span mag de deur uit. Zijn er hier liefhebbers voordat ik hem op marktplaats zet?
[pictures=motorstek,3303]

maar ja dat was natuurlijk een gebbetje, want in werkelijkheid hadden roestendoenze en ik allang 's morgens afgesproken bij motel Breukelen en was de ruil eigenlijk al geschied.
Dus tegen de tijd dat ik dit plaatste was deze sidebike al mijn metgezel geweest op de reis naar huis:
full


Deze luxe franse combinatie gaat me vast erg veel plezier brengen.
het eerste serieuze ritje is ook al min of meer gepland.
Half augustus moeten deze banden door de Morvan in Frankrijk gaan rollen.
Als ik dan toch onderweg ben, wil ik ook nog even bij een stel vrienden in de Drome langs en aansluitend door naar het Het Fehn Wochenende nr.3 is van 24 t/m 26 Augustus 2012
Al met al zal het in totaal uit komen op zo'n 4000km, dus dan moeten de evt. aandachtspuntjes wel aan het licht zijn.

Voor nu heb ik wel al een kleine to do list:
  • olie lekkage bij snelweg gebruik oplossen
  • olie systeem flushen (je bent toch bezig)
  • luchtfilter vervangen
  • bougies vernieuwen
  • auto accu in de bak vast zetten
  • dak vervangen
  • glas knipperlicht bak vervangen
  • benzine pomp plaatsen
  • antenne op de bak zetten
  • remcircuit doorspoelen
  • remblokken verversen
  • andere spiegels monteren, de rechter is onbruikbaar bij rijden
  • remlicht bak nalopen
  • voetsteunpunt maken voor bakkenist
  • ruit vervangen
 
Laatst bewerkt:
de Morvan in Frankrijk, mooie streek, mijn ouders hebben een (heel oud) huisje in Moux, we gaan (bijna) elk jaar wel een keertje kijken.
 
de Morvan in Frankrijk, mooie streek, mijn ouders hebben een (heel oud) huisje in Moux, we gaan (bijna) elk jaar wel een keertje kijken.

grappig ook al, die van mij ook, maar dan iets zuidelijker. Dus dat wordt ook zeker een tussenstop
 
Een van de mooiste OP's ooit :} :}
Met vanalles wat. *D
Verkoop, aankoop, sleutelplannen, reisplannen, motors, spannetjes en fotoos ook. *D


Ik las al weer bijna 1000km erbij op de teller. :] Gaat vlotter bij jou. :Y
Remblokken voor zijn zowat nieuw. Blokjes voor bakrem zijn erbij. Dus alleen achterrem nog aanschaffen.

Ben benieuwd hoe snel jij de bandjes op hebt met zulke afstanden die je noemt. :X


Ik heb de gele (cb400f) al weer los van de bak en tricolore staat weer in de garage bij elkaar. (rood/geel en blauwe cb-1)
Maar als ik daar weer wat aan verder pruts meld ik dat weer in mijn eigenste roestendoenzefamiliemobiel topic.
 
Ja de kilometers vliegen er weer op,
kon het natuurlijk weer eens niet laten om woon werk met het span te gaan rijden en als je dan ineens weer even een rondje Nederland moet maken, ach dan schiet het op :P
 
Meld je ook even aan op www.fj1200.nl voor technisch geneuzel, daar zitten wel een aantal kenners :).

Oh en had ik al gezegd dat je me even moet tippen als je deze weer voor een habbekrats wegdoet? :+
 
trouwens, luchtfilter en bougies hebben nog niet zo heel veel milage erop zitten. ;)
Eventueel bewaar je dat tot zuid frankrijk, voor een frisse tweede helft vd rit... :P

enne remzuigers aan de voorkant had ik laatst ook gekuist en vers remsap heeft ie toen van voren ook gehad. Is intussen met jouw km's erbij wel al denk ik 2duizend km's geleden ;)
 
Laatst bewerkt:
trouwens, luchtfilter en bougies hebben nog niet zo heel veel milage erop zitten. ;)
Eventueel bewaar je dat tot zuid frankrijk, voor een frisse tweede helft vd rit... :P

enne remzuigers aan de voorkant had ik laatst ook gekuist en vers remsap heeft ie toen van voren ook gehad. Is intussen met jouw km's erbij wel al denk ik 2duizend km's geleden ;)

okay,

kijk dat zijn goede dingen om te weten. Loop het wel even na voordat ik weg ben, zodat ik ook even weet hoe het in elkaar zit. Zag niet direct hoe het luchtfilter er in zit, maar goed daar kom ik wel. Tank zal er toch even af moeten voor de brandstofpomp die ik inmiddels ook binnen heb
 
okay,

kijk dat zijn goede dingen om te weten. Loop het wel even na voordat ik weg ben, zodat ik ook even weet hoe het in elkaar zit. Zag niet direct hoe het luchtfilter er in zit, maar goed daar kom ik wel. Tank zal er toch even af moeten voor de brandstofpomp die ik inmiddels ook binnen heb
pomp zit onder rechter zijkapje

daar heb je dat stekkertje bij nodig wat ik geloof ik in dat plastic zakje erbij had
 
pomp zit onder rechter zijkapje

daar heb je dat stekkertje bij nodig wat ik geloof ik in dat plastic zakje erbij had

heb de beugel gevonden inderdaad en het stekkertje zat inderdaad in het tasje, dus die moet ik even netjes aan de pomp maken
 
zo, vanmorgen even de remmen van het span stevig getest met een heuze noodstop. Een vrachtwagen vond het nodig om op een afslag ineens een andere baan te kiezen en die prakte zijn bak dus ineens voor me terwijl ik lekker op het gas door de bocht ging.

Remt best aardig :P
 
Poe, noodstop in een lange bocht op snelheid...


Dan is het best handig wel als het 'vrij aardig' remt... :P
Blij dat het aardig genoeg was in dit geval. *O*
 
Laatst bewerkt:
zo en de eerste 2 klusjes zijn van de lijst :P

De antenne zit op de bak en ... er zit een nieuw dakje op :P

Was toevallig bij de zeilmaker in IJmuiden voor mijn scouting groep en die zag wel brood in het klusje.

ook gelijk uitgevonden dat je prima een grote scouting tent kan vervoeren in de bak, dus als transportbak werkt het ook uitstekend en zeg nou zelf, dat zwart staat toch heel charmant
full
 
djeez, da's snel met dat dakje. Zijkantjes ook vervangen of zit daar nog het ouwe spul op? Lijkt op foto in ieder geval erg glimmend ook. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan