3DO shirt als veiligheids ondergoed

Raceface is een mtb onderdelen merk. Dit vest zal dus voor fietsen (mtb) zijn. Voor impact zal het wel iets doen, denk aan down Hill mtb-en. Maar op asfalt zal het net zo snel door zijn als je flanellen overhemd.
 
Je moet meer rekening houden met schuivers dan klappen. Ja een goede rugbeschermer is belangrijk, maar volgens mij schuif je vaker onderuit dan dat je ergens vol op klapt (en dat ook overleefd).
Als je een kevlar broek hebt dan zou dit wel een mooie aanvulling zijn, al is de rugbescherming wel erg minimaal
 
Laatst bewerkt:
Voor schuiven heb ik een buse en als jas leder.

Ik zou de race face met 3DO pads in eerste instantie ook gebruiken op wintersport, maar ik dacht ook aan de moto, vandaar,
en in de zomer kan het zo warm zijn dat rijden niet meer fijn is.

Dus 2 oplossingen voor de prijs van 1
 
Laatst bewerkt:
leuk als extra'tje, maar je kunt beter een doorwaai motorpak kopen voor als het warm is. Dit is inderdaad gemaakt voor max 30 km/u en niet op asfalt. Je hebt meer glijbescherming nodig.

Ook lijkt het ontbreken van elleboog en kniebescherming me niet zo gunstig

Trouwens, wanneer is het uberhaupt te warm? Die 3 dagen per jaar?? daar ga je toch geen speciale outfit voor aanschaffen :?
 
Laatst bewerkt:
Van de website van de importeur:
Race Face Performance Products, gevestigd in Vancouver, Canada, ontwikkelt en produceert al meer dan 20 jaar top-of-the-line fietsonderdelen, -kleding en –bescherming. Race Face is een internationaal fietsmerk dat wereldwijd distribueert in meer dan 40 landen en werkt samen met een scala aan multigedisciplineerde, professionele athleten en organisaties. Onze rijders ontwerpen en testen in Noord Vancouver’s befaamde ‘Shore’. Met een dergelijk terrein als testgebied, kun je er zeker van zijn dat de Race Face producten de zwaarste omstandigheden hebben doorstaan.

Dus: goed voor de trapfiets, niet op de motorfiets.
 
Van de website van de importeur:
Race Face Performance Products, gevestigd in Vancouver, Canada, ontwikkelt en produceert al meer dan 20 jaar top-of-the-line fietsonderdelen, -kleding en –bescherming. Race Face is een internationaal fietsmerk dat wereldwijd distribueert in meer dan 40 landen en werkt samen met een scala aan multigedisciplineerde, professionele athleten en organisaties. Onze rijders ontwerpen en testen in Noord Vancouver’s befaamde ‘Shore’. Met een dergelijk terrein als testgebied, kun je er zeker van zijn dat de Race Face producten de zwaarste omstandigheden hebben doorstaan.

Dus: goed voor de trapfiets, niet op de motorfiets.
Of gewoon niet harder rijden dan je met de fiets kan :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan