48 motorrijders op de bon geslingerd

Ook voor een "BOOM.BOOM.BOOM.BOOM.BOOM" 'muziek' aan ,kun je bekeurd worden.
En er wordt vaak genoeg gericht gekontrolleerd op golfjes en ander snel gespuis.
 
Veel motorrijders hier beginnen al te janken voordat ze geslagen worden.

Ik neem aan dat je allemaal je rijbewijs hebt ,nu dan hoor je te weten wat wel en niet mag . Dan weet je ook dat als je je niet aan de regels houd daar een bekeuring voor kunt krijgen .
En dan naar een ander wijzen ,van ,die doet dat ook .dat helpt nooit.
Dat is alleen een erg kinderachtige mentaliteit.
 
Veel motorrijders hier beginnen al te janken voordat ze geslagen worden.

Ik neem aan dat je allemaal je rijbewijs hebt ,nu dan hoor je te weten wat wel en niet mag . Dan weet je ook dat als je je niet aan de regels houd daar een bekeuring voor kunt krijgen .
En dan naar een ander wijzen ,van ,die doet dat ook .dat helpt nooit.
Dat is alleen een erg kinderachtige mentaliteit.
U rijdt paard of golf :?
 
ja ik ben het ook wel een beetje eens met Max_ kool.

maar daaorm is het nog wel lullig, en sommige agenten knijpen wel eens oogjes dicht. maar sommigen zijn echt zeikerds
 
volgens mij is het OOK als je NIEt naar assen gata niet al te verstandig om rond te rijden met technische gebreken....


ik denk dat je het bijna als feit kan zien dat als er niet elk jaar zo overdreven gecontroleerd zou worden er heel wat heftiger gereden zou worden. Ik weet maar al te goed hoe opjuttend het is om op een supersport met andere supesports mee op te rijden tussen de koekblikken door. Gebeurd gegarandeerd, een paar doden extra ook.


Ik ben tegen een groot aantal van de politiecontrolles, soms staan ze echt extreem laf opgesteld, maar de controlles rondom assen zijn denk ik bittere noodzaak.
 
Ik ben er (donderdagmiddag) ff een paar uren bij geweest (wederzijdse belangen zullen we maar zeggen).
De in beslag genomen motor had iig een half doorgezaagd frame (!) dat met een beugeltje (!) een beetje bij elkaar gehouden werd. Onder andere (!).
De sufferds met de pv voor onleesbare kentekens die ik heb gezien hadden een stukje ondoorzichtige tape (meestal ducktape) over één van de tekens van het kenteken geplakt (!) en dat is iets héél anders dan de vermoedens die ik lees over een mf-sticker.
 
Ik ben er (donderdagmiddag) ff een paar uren bij geweest (wederzijdse belangen zullen we maar zeggen).
De in beslag genomen motor had iig een half doorgezaagd frame (!) dat met een beugeltje (!) een beetje bij elkaar gehouden werd. Onder andere (!).
De sufferds met de pv voor onleesbare kentekens die ik heb gezien hadden een stukje ondoorzichtige tape (meestal ducktape) over één van de tekens van het kenteken geplakt (!) en dat is iets héél anders dan de vermoedens die ik lees over een mf-sticker.

Tja....dan is het ook niet zo vreemd dat ze de lul zijn..... :N
 
Een maat van kreeg net ook nog een bekeuring omdat ze kentekenplaat iets om hoog stond.
Dat grapje kost hem 65 euro maar ze hadden niks over de mf stikker. _O-
 
Na de TT kwamen mijn "collega's " weer langs Westerbork "rijden"
Een weg waar je 80 mag. Daar wonen mensen gezellig. Als je daar met minmaal 140 langs dendert met herrie............ of een bon of selfdestruct.
het heeft mij al een huisdier gekost.

ze hebben gewoon de kolder in de kop. daar mag je gerust duidelijke afkeurende kritiek op geven.
Dat soort hoef ik niet. :(

mijn MF stikkert zit naast de nummerplaat. is ook te zien en 65 euries?? kan ik vaak voor tanken.
 
(..)
Ik ben tegen een groot aantal van de politiecontrolles, soms staan ze echt extreem laf opgesteld, maar de controlles rondom assen zijn denk ik bittere noodzaak.
Op de N381 was er juist ter hoogte van een zeeer verdekt opgestelde flitser een motorrijders-ongeval, rond vijf uur vanmiddag... ;(
Toeval, of juist niet? :?
 
Op de N381 was er juist ter hoogte van een zeeer verdekt opgestelde flitser een motorrijders-ongeval, rond vijf uur vanmiddag... ;(
Toeval, of juist niet? :?

details??
je schrikt toch niet van een flitser achter je.
of remde een auto voor de motor af ?
 
Even snel rekenen; 48 x gemiddeld 48 euro = nog geen 6250 euro. Kosten inzet materieel en manschappen....tralala iets van een slordige 50.000 euri.

Hmm, goed bezig daar }) . Als IK zo op de zaak zou omgaan met de middelen dan zou ik naar huis worden gestuurd. Ow, ze moeten dus MEER boetes uitschrijven? Zeg dat dan, dan ook boetes voor laten we zeggen hele kleine vergrijpen, zoals kentekenplaten, knipperlichten, spiegels etc :+

Politie moet er zijn voor en goede doorstroom van het verkeer, niet voor die achterlijke opsporingsmethoden en aanpak van micro micro micro-criminaliteit :z

Maar goed, als dat ze een goed gevoel geeft, die zero tolerance, swaaa :+

Moet nog steeds aangifte doen van diefstal van mijn inboedel, want daarvoor had men geen tijd :W (bij wijze van spreken dan).

er moeten inderdaad méér boetes worden uitgeschreven, maar dat heeft met verkeersveiligheid niets te maken, dat heeft te maken met het vullen van de staatskas.
 
er moeten inderdaad méér boetes worden uitgeschreven, maar dat heeft met verkeersveiligheid niets te maken, dat heeft te maken met het vullen van de staatskas.

Het gaat er vlgns mij niet eens over of het geld opbrengt. Iedere motorrijder weet dat als ie naar assen naar de tt gaat dat er extra gekeken wordt naar snelheid, weggedrag en de technische staat van de motor. Dan neem je bewust een risico als je met 1.) een brakke fiets, 2.) veel te snel, 3.) slalommend tussen de auto's door (mag zelf kiezen of je alle opties neemt of een van de drie) naar assen gaat, als je dan gepakt wordt moet je niet lopen piepen maar gewoon betalen.
 
Mij hebben ze op vrijdag ook aan de kant gezet i.v.m. de plaat (o.a). Hij stond te horizontaal. Moet 30 graden vanuit de veticaal zijn en het was 20 graden vanaf de horizontaal. Jammer, 65 euro armer. Ik wist dat ie te schuin stond (die 30 graden wist ik niet trouwens, weer wat geleerd :+ ). Minimaal 5 agenten naar de plaat gekeken en niemand zij een woordt over de sticker. Dit zegt niks want enkele dagen geleden stond er een motoragent achter me en die zei ook niets over mijn plaat...

Ze vroegen nog of ik op de foto wilde tijdens een geluidsmeting. Gelukkig had ik wel de originele pijp gemonteerd. Zag hij ook. Ze gingen dus niet meten maar alleen de apparatuur neerzetten voor de foto. Volgens mij het AD. Dus als iemand nog een foto tegenkomt van een gele GSXR 600 '04 tijdens een nep geluidsmeting dan gil effe, ben benieuwd hoe ik erop sta...
 
Ik heb ook een paar foto's van die controlepost. De foto's zijn van donderdag namiddag. Was je daar ook? Doe dan ff een korte omschrijving.
Ik heb iig foto's van dat groepje van 4 of 5 dat probeerde twee van hen in bescherming te nemen door ff te stoppen op de parkeerplaatsen vlak voor de controle. Maar ook van de "staande houding" van de rijder met de motor die ff later in beslag werd genomen (motor stond 6 dagen op zijn naam).

Ik ga die foto's niet zomaar verspreiden, natuurlijk. Ff omschrijven, dan zie ik snel zat of de foto bij jou past of niet :-)
 
Politie die staat te controle bij de TT-Assen, gaat maar om een ding :
Bonnen maken om de quota aan het eind van jaar te halen. :(
Niets meer, niets minder...

Heeft weinig te maken of de motorijder wel of niet mag zeuren als ie een bon krijgt, vanwege uitlaat-geluid, of what ever. :(
Okay, iemand waarschuwen voor een te slechte staat van een motorfiets kan ik begrijpen. Maar wie bepaald in hoevere die "slechte staat" is? En hoever trekt die des betreffende agent dat? De ene agent vind een ontzettend vies uitziende motor al in slechte staat, de ander vind een slechte staat bijvoorbeeld dat ie niet goed meer remd, versleten bandjes ed...
Its all in the eyes of the beholder..
Allemaal relatief...

maar goed : Daarom ga ik niet meer naar de TT..
Veel te veel minder fijne personen die zich politie-agent noemen, welke in de nek staan te hijgen en over de schouder mee kijken of iemand wel of niet in overtreding is.
Regels blindelings volgen, niet nadenken, jaarlijkse bonnen-quota halen, meer is er niet
tegenwoordig.

Geld, daar gaat het om! Bonnen-quota halen, daar gaat het om! Niets meer niet minder...


Groetjes..
 
Er waren vrijdag 30.000 bezoekers, stel dat daarvan 1/3 met de motor is gekomen, dan zijn dat 10.000 motoren. Daarvan zijn er slechts 48 beboet voor uitlaatgeluid/kentekenplaat/slechte staat. Durf jij dan nog steeds te beweren dat het gaat om bonnenquota :? Of zijn de rest van motorrijdend Nederland allemaal heilige boontjes die nooit iets fout doen, zodat de politie ze echt nergens op kon grijpen :?

Doe normaal joh!
 
Er waren vrijdag 30.000 bezoekers, stel dat daarvan 1/3 met de motor is gekomen, dan zijn dat 10.000 motoren. Daarvan zijn er slechts 48 beboet voor uitlaatgeluid/kentekenplaat/slechte staat. Durf jij dan nog steeds te beweren dat het gaat om bonnenquota :? Of zijn de rest van motorrijdend Nederland allemaal heilige boontjes die nooit iets fout doen, zodat de politie ze echt nergens op kon grijpen :?

Doe normaal joh!
Helemaal mee eens !!!

Ik denk dat het erg overdreven wordt. Dit jaar door foute planning niet naar assen geweest maar vorig jaar was er ook redelijk wat blauw aanwezig en (nou ga ik helemaal de knuppel in het hoenderhok gooien) dat was maar goed ook want er waren er nog steeds die ongeloofelijk achtelijk overal tussen door reden. Dat waren dan ook de enigen die "last" hadden van de politie. Ikzelf heb echt niet overal stapvoets door de file's gereden en heb nergens last van gehad. Gewoon op zo'n dag je gezonde verstand gebruiken en rekening houden met het overige (veelal motor) verkeer.
 
Ik vind het heel terecht.. niets lulligs.. je weet wat wel en niet mag.. wordt je gepakt voor te snel, eigen fout.. dit geld ook voor gebreken, nummerplaat gevouwen, teveel geluid.. dat soort dingen heb je zelf in de hand.. ga dan niet stoer piepen dat et quotahalers zijn.. want je bent zelf verantwoordelijk.. Als je nou de regels volgt is er niets aan de hand.. een paar km te hard is niet zo erg (lees correctie). Maar artikel 5 (gevaarlijk weggedrag) is aan jezelf te wijten .. en als iemand mij in gevaar brengt hoop ik ook dat diegene bestraft wordt. Dus doe niet zo hypocriet en wees gewoon wijs op de weg omdat je niet alleen jezelf in gevaar brengt maar ook de mensen om je heen..
Ik snap best dat mensen soms geirriteerd zijn vanwege de bekende "zeikboetes", maar goed zolang jij "normaal" rijd is er niemand die je zal lastig vallen.. dat heb je allemaal te danken aan de aso weg(mis)bruikers..
 
Ik kom al een aantal jaren naar Assen,en mijn ervaring is ook dat er een grote groep "motorrijders"die daar rijden denken dat de regels ineens niet meer voor hun gelden,en idd met zeer hogen snelheid door de kleine plaatsjes heen scheuren,en net zo makkelijk andere motorijders de berm in douwen,want het is "hun"dag en iedereen moet maar aan de kant,en dan janken als ze een bon krijgen,ik denk dat er met 48 nog veel te weinig gepakt zijn en dat er nog veel strenger gekontroleerd moet worden als er evenementen op Assen zijn.
Want wat die ASO'S niet door hebben is dat ze het straks voor een ander ook verpesten,kijk maar naar al die drempels op dijken e.d allemaal aan de aso medemans te danken. :r :r :r .
P.s ik ben naar de kwalificatie trainingen op vrijdag geweest was een stuk rustiger. :Y :Y :Y
P.s P.s Rema heeft helemaal gelijk. :Y :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik kom al een aantal jaren naar Assen,en mijn ervaring is ook dat er een grote groep "motorrijders"die daar rijden denken dat de regels ineens niet meer voor hun gelden,en idd met zeer hogen snelheid door de kleine plaatsjes heen scheuren,en net zo makkelijk andere motorijders de berm in douwen,want het is "hun"dag en iedereen moet maar aan de kant,en dan janken als ze een bon krijgen,ik denk dat er met 48 nog veel te weinig gepakt zijn en dat er nog veel strenger gekontroleerd moet worden als er evenementen op Assen zijn.
Want wat die ASO'S niet door hebben is dat ze het straks voor een ander ook verkankeren,kijk maar naar al die drempels op dijken e.d allemaal aan de aso medemans te danken. :r :r :r .
P.s ik ben naar de kwalificatie trainingen op vrijdag geweest was een stuk rustiger. :Y :Y :Y

[edit]
Die aso's verpesten het voor een ander... het door jou gebruikte woord is zwaar ruk... B|
[/edit]
 
Terug
Bovenaan Onderaan