Restauratie CB500 ('k heb de smaak te pakken ;-))

Jochem - SOHC4

MF veteraan
24 apr 2002
4.290
1
Na de restauratie van m'n cb750k7 ben ik eindelijk maar eens begonnen van de demontage/restauratie van m'n 500'je. Op het eertse gezicht zag 't fietsje er nog erg mooi uit, maar schijn bedriegt helaas... Het blok is zwaar toe aan renovatie en het frame kan ook wel een likje verf gebruiken....

Allereerst de tank en buddy er maar eens af en in de hoek:

full
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig staat er een nieuw pakkingsetje klaar, zijn de carbs van binnen al schoon en staat er een nieuw zuigersetje te wachten, naast de nieuwe cylinders *D

full
 
Op maandag 19 januari 2004 13:42 schreef Tarwetijger het volgende::? Hoezo? Is er echt wat mis of zie ik het gewoon niet op de foto's...Ik zou beginnen met al die roze plukken er uit te halen! :+


Hmm... die roze plukken? Ik dacht al, hij trok zo slecht ;-)

Wbt het blok: rookt en prutelt. Zuipt olie etc. etc. Komt een nieuwe cylinder en niuewe zuigers, veren pistonpennen etc. in. Ook de kettingen worden vervangen, schakelwalsen, alle keerringen, pakkingen etc. etc. Kleppen opnieuw ingeslepen. Nieuw blokkie kortom ;)
 
Goed bezig Jochem!! In de tijd dat ik 1 motor " restaureer" doe jij er twee? ;)

Nou.... hij's nog niet klaar hoor ;) Ben tegenwoordig helaas wel tot de (behoorlijk volgeboekte) weekends veroordeeld.... Dat krijg je als echte burgerman he? ;)
 
Hi Jochem,

Leuk project man. Waar heb je die pakking set vandaan? Aan de sticker te zien per luchtpost ? Ik zoek nog een compelte revisie pakkingset voor mn CB650 namelijk.

cu,
John
 
Hi Jochem,

Leuk project man. Waar heb je die pakking set vandaan? Aan de sticker te zien per luchtpost ? Ik zoek nog een compelte revisie pakkingset voor mn CB650 namelijk.

cu,
John

Hey, ik heb die pakkingset via ebay besteld, maar ze hebben 650 pakkingsetjes bij iedere dealer hoor. Anders zijn ze ook altijd te bestellen bij Fourdeel of Honda4.nl. :)
 
Zoals je ziet is het frame op meerdere plekken aardig roestig geworden... Je ziet 't niet als ie in elkaar zit, maar een laagje poedercoat zal wonderen doen...

full
 
Het zuigersetje staat te wachten... Laat je niet misleiden door de 'Rocky' doos...tis een origineel ART setje.... O-)

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan