even copy-paste vanuit het Honda CX500-forum:
ik heb een GL500 SilverWing gekocht voor een habbekrats waar een nieuwe voordekselpakking in (zou) moet(en). er vanuit gaande dat dat de overmatige olielekkage veroorzaakt ben ik met frisse moed begonnen met het demonteren van de onderdelen die in de weg zitten: kuip (mede omdat-ie anders niet in de schuur kan), uitlaat en radiateur zijn inmiddels gedemonteerd. ik heb echter ook het idee dat de koelfan en het frame dat daaromheen zit eraf moeten.
zoals ik 'm ophaalde in Groningen:
ik heb wat foto's gemaakt van wat ik de afgelopen dagen tegenkwam:
deze heeft ook zijn beste tijd gehad:
meer foto's hier:
GL500 by P.-H. S
inmiddels ben ik er achter dat het frame rond de koelfan kan blijven zitten, de fan zit namelijk op het uiteinde van de nokkenas die (dus) uit het blok steekt en waar een oliekeerring omheen zit. waarschijnlijk is door de leeftijd de keerring verpulverd.
inmiddels besteld en geleverd zijn de oliekeerring achter de koelfan, op de nokkenas, inclusief de pakking van de nokkenasdeksel. daarna kijken of ik de voorvork kan demonteren, want een van de veerpoten lekt.
naast bovengenoemde dingen is het verstandig om de banden te vervangen. de voorband (Metzeler) is bijna op en heeft droogtescheurtjes. achter is ook niet de nieuwste meer.
idee is om met deze motor de €500 Challenge te gaan rijden. vermits mijn vakantie goedgekeurd wordt.
ik heb een GL500 SilverWing gekocht voor een habbekrats waar een nieuwe voordekselpakking in (zou) moet(en). er vanuit gaande dat dat de overmatige olielekkage veroorzaakt ben ik met frisse moed begonnen met het demonteren van de onderdelen die in de weg zitten: kuip (mede omdat-ie anders niet in de schuur kan), uitlaat en radiateur zijn inmiddels gedemonteerd. ik heb echter ook het idee dat de koelfan en het frame dat daaromheen zit eraf moeten.
zoals ik 'm ophaalde in Groningen:
ik heb wat foto's gemaakt van wat ik de afgelopen dagen tegenkwam:
deze heeft ook zijn beste tijd gehad:
meer foto's hier:
GL500 by P.-H. S
inmiddels ben ik er achter dat het frame rond de koelfan kan blijven zitten, de fan zit namelijk op het uiteinde van de nokkenas die (dus) uit het blok steekt en waar een oliekeerring omheen zit. waarschijnlijk is door de leeftijd de keerring verpulverd.
inmiddels besteld en geleverd zijn de oliekeerring achter de koelfan, op de nokkenas, inclusief de pakking van de nokkenasdeksel. daarna kijken of ik de voorvork kan demonteren, want een van de veerpoten lekt.
naast bovengenoemde dingen is het verstandig om de banden te vervangen. de voorband (Metzeler) is bijna op en heeft droogtescheurtjes. achter is ook niet de nieuwste meer.
idee is om met deze motor de €500 Challenge te gaan rijden. vermits mijn vakantie goedgekeurd wordt.