500 euro challenge 2017: FJ1200 1988 "oilboat"

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
spiegels wordt niks, gewoon originele terug.

Jammer dat er ook weer een speciaal rawrelais in zit.
Het knippert nu iets sneller dan normaal, en vervangen is weer te duur...

Ik heb wel andere toening gedaan:

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:? je kan nu je ballen krabben terwijl je rijdt :?
Het kost wat extra, maar tis t echt waard :Y

Ze zijn er ook in kleinere maten dan XL, dus als je wilt weten waar ik het vandaan heb, pb maar ff ;)
 
Het kost wat extra, maar tis t echt waard :Y

Ze zijn er ook in kleinere maten dan XL, dus als je wilt weten waar ik het vandaan heb, pb maar ff ;)

Neuhj, dank. Ik laat dat krabben altijd doen, heb zo'n ding dus niet nodig O-) ;)


Bovendien ga ik altijd commando in m'n leren motorbroek, jeuksels zijn dan een zeldzaamheid.
( maar dat weet zij dan weer niet en dat zou ik graag zo houden )
 
Lekker prutten met electra :')

electra van trekhaak aangesloten. Raw's, massa, rem en alle andere verlichting in één keer bij elkaar (li re en kentekenplaat), aan achterverlichting geknoopt.

testen.

remlichten ok
raw li ok
raw rechts ok
achterverlichting, re wel, kentekenplaat ook, links niet. Hmmm.... Heb ik bij de aanhanger die dan op de twee draden die er voor zijn aangesloten?

Ik check het op de stekker van de aanhanger: spanning op bruin, en alle vier branden. Dat zit daar dus snor.

Stekker terug er in, he, geen achterlicht bij motor... ?

even later ook geen licht voor mee, en geen dash verlichting.

Wat begint met alles werkend, behalve een achterlicht van aanhanger, is nu een zoektocht geworden naar waarom verlichting helemaal niet meer werkt :')

En de zekering is goed, staat spanning over, voedingsdraad vanaf zekering ook.

We puzzelen lekker verder.
 
Lekker prutten met electra :')

electra van trekhaak aangesloten. Raw's, massa, rem en alle andere verlichting in één keer bij elkaar (li re en kentekenplaat), aan achterverlichting geknoopt.

testen.

remlichten ok
raw li ok
raw rechts ok
achterverlichting, re wel, kentekenplaat ook, links niet. Hmmm.... Heb ik bij de aanhanger die dan op de twee draden die er voor zijn aangesloten?

Ik check het op de stekker van de aanhanger: spanning op bruin, en alle vier branden. Dat zit daar dus snor.

Stekker terug er in, he, geen achterlicht bij motor... ?

even later ook geen licht voor mee, en geen dash verlichting.

Wat begint met alles werkend, behalve een achterlicht van aanhanger, is nu een zoektocht geworden naar waarom verlichting helemaal niet meer werkt :')

En de zekering is goed, staat spanning over, voedingsdraad vanaf zekering ook.

We puzzelen lekker verder.
Klaar.

Beroerd contact stekker vanaf rechter bedieningsunit.

alles werkt :)
 
Dat heb je snel gedaan!

Hoe groot is de aanhanger die er achter gaat? (toch niet zo'n houten vat?...)
 
toch nog een uitdaginkje :)

Mijn beide achterlichten van de aanhanger zitten samen op dezelfde draden, behalve natuurlijk de raw.

Als ik spanning zet van een losse accu op de stekker van de aanhanger, dan branden de achterlichten beide prima.

Als ik meet op de stekker op de motor, krijg ik ook spanning op de juiste pennen bij contact aan en licht aan.

Als ik de twee betreffende pennen los doorverbind, dus zonder de stekker daadwerkelijk in te steken, branden ook beide achterlichten.

Maar als ik de stekker er in doe, brandt alleen rechts van de aanhanger.

curieus.



UPDATE


En het is de rem....

Als ik de draad van remlicht in de kabelboom van motor er bij doe, gaat aanhangerlicht linksachter uit.
Remlicht functioneert wel links en rechts...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee hoor . Zo werken aanhangers en lichtjes nou eenmaal .
Voodoo .

Kip slachten en de aanhanger parkeren richting Mekka .
 
Ff snel getekend, zo zitten de LED achterlichten op mijn aanhangertje:

full



Alles functioneert naar behoren, bij gescheiden aansturen.

Bij alles aangesloten, doet het achterlicht links het niet, de rest allemaal wel.

Dat komt door de draad van het remlicht. Die gooit iets in de war, ook al wordt remlicht niet aangestuurd.

Ik ga zo de draden en stekker even nakijken en doormeten, maar als iemand iets weet in de tussentijd: laat maar horen.
 
Ff snel getekend, zo zitten de LED achterlichten op mijn aanhangertje:

[afbeelding]


Alles functioneert naar behoren, bij gescheiden aansturen.

Bij alles aangesloten, doet het achterlicht links het niet, de rest allemaal wel.

Dat komt door de draad van het remlicht. Die gooit iets in de war, ook al wordt remlicht niet aangestuurd.

Ik ga zo de draden en stekker even nakijken en doormeten, maar als iemand iets weet in de tussentijd: laat maar horen.

Helaas kan ik je niet helpen maar die tekening kan ik wel wat mee voor m'n eigen aanhanger. Bij mij doet het licht rechts en knipperlicht rechts het niet en de mistlamp doet helemaal niets (ik ben een ramp met draadjes doorverbinden )
 
Helaas kan ik je niet helpen maar die tekening kan ik wel wat mee voor m'n eigen aanhanger. Bij mij doet het licht rechts en knipperlicht rechts het niet en de mistlamp doet helemaal niets (ik ben een ramp met draadjes doorverbinden )
Tis natuurlijk draadjeswerk. Zijn er maar 7 max. En mistachterlicht gebruik ik niet op een aanhanger achter de motor :)

En nog een short cut; normaliter zijn achterlicht li en re apart aangestuurd (zwart en bruin), waarbij kentekenplaatverlichting bij één van die twee zit.

Die heb ik bij mij allemaal op één draad gezet.

Dit is kijkend naar de stekkerdoos naast de trekhaak:
full
 
En drie rondjes achteruit er omheen lopen, terwijl ik hard "oelieboelie" roep?

Dat doe ik ook altijd bij elektra problemen :Y




Soms heb ik daarbij een geopende jerrycan benzine op de kop vast en steek daarna eerst een rustig een peukje op. Als m'n peuk op is, is m'n probleem vaak ook opgelost. Werkt prima *D
 
Dat doe ik ook altijd bij elektra problemen :Y




Soms heb ik daarbij een geopende jerrycan benzine op de kop vast en steek daarna eerst een rustig een peukje op. Als m'n peuk op is, is m'n probleem vaak ook opgelost. Werkt prima *D
vier rondjes nodig gehad, maar tis gefixt :)
 
Ja.
Het hoofdlicht is geel.
Maar de andere kant heeft idd een blauw ledje.
Redelijk nutteloos, maar goed. Tis goedkope meuk.

Hmm, die zaten ook op m'n motor. Helaas was het blauwe lampje feller dan het gele knipperlicht, dus ik heb ze maar weer van m'n motor gehaald... :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan