500 Euro Challenge 2024: Honda CBR 600 F1

Vandaag was het mooi weer, dus lekker bezig geweest met de Honda.

Het stuk tussen carbs en luchtfilter vraagt een aparte manier van monteren.
Centreren lukte niet, kwam net een mm te kort.
Oplossing was om de rail waar de carbs op zitten iets los te schroeven waardoor de carbs net genoeg speling kregen om te centreren.


20240129_151604.jpg


Daarna luchtfilter gemonteerd, de reservetank voorzien van benzinekraan en de boel gemonteerd.

20240129_164039.jpg


Benzine in de tank, en de boel gestart om te kijken of alles goed was aangesloten.

Dat was wel een dingetje, roor zover ik kon zien lekkage langs de benzinekraan.
Draaide deze op " off " maar geen resultaat, bleef stromen.


Snel tank er af, en de boel professioneel opgeruimd.
Van die paar druppels benzine word ik niet zo bang.




20240129_165841.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het waarderen als dit topic niet vervuild wordt met grammaticale terechtwijzingen.

Graag enkel Honda CBR600F1PC19 gerelateerde zaken.😁
 
Laatst bewerkt:
De Ali Express benzinekraan omgeruild voor een bij Japparts afkomstige originele gebruikte Honda kraan.
Deze opengemaakt, niets te zien, gemonteerd en geen lekkage.

Grote blij dus.

Hieronder is links OEM kraan, rechts Ali.
Moet wel zeggen dat die Ali kraan roest en smerige oude benzine heeft moeten doorstaan.
In ieder geval was de binnenkant extreem vies en de troep kwam er ook met Ultrasoon niet los.

20240131_123108.jpg


Ik was heel even bang dat de lekkage bij de carbs zat, maar dat was gelukkig niet het geval.
 
Laatst bewerkt:
Niet zoveel nieuws, maar wel belangrijk.
Omdat ik het idee had dat er benzine in de olie zat, en er dus waarschijnlijk een vlotter niet goed afsloot, heb ik @Wimvlis gevraagd er eens een deskundige blik op te werpen.
Ik heb dus verzuimd om de sproeiers goed te controleren na / voor het ultrasoonbad.
Er was hier en daar wat verstopping en vervuiling.
Dit is verholpen en de motor loopt als het spreekwoordelijke zonnetje.
Klimt lekker snel in toeren.

In het filmpje klinkt het geluid niet zo lekker als dat het werkelijk is.

 
Vandaag was het lekker weer, en na weken van psychische voorbereiding ben ik de koppige inbus te lijf gegaan.
Linkse boor er in, daarna linkse tap, maar met weinig resultaat.
Misschien deed ik iets niet goed, maar er was geen resultaat.

Ik had iets gelezen over vreetdoppen en deze besteld.
Ik had in het setje linkse tappen echter ook een van een flinke diameter, deze paste precies in de inbus.

Sleutel er op en uiteindelijk met veel piepen en kraken kwam de inbus los.

Kan ik mooi verder met de remmerij.

20240306_143206.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag lekker in het zonnetje de remmerij aan de voorkant geplaatst.
De Ali remleidingen hadden enige boze woorden nodig om goed gemonteerd te worden, maar ze zitten er op.

20240325_125208.jpg


20240325_125220.jpg


In afwachting van remvloeistof om de boel op druk te zetten, ben ik maar begonnen met de uitlaat.
Deze ging er vrij makkelijk af, de boel schuren en evt behandelen met anti roest zooi en dan mooi spuiten.

20240325_143805.jpg


20240325_143800.jpg
 
Ik denk toch dat ik liever zou rijden met de originele remleidingen dan aliexpress remleidingen.
 
Ik denk toch dat ik liever zou rijden met de originele remleidingen dan aliexpress remleidingen.

Onderzoek hier op MF heeft uitgewezen dat Ali Express remleidingen vaak gebruikt worden, zonder problemen.

Maar uiteraard hou ik het wel in de gaten
 
Terug
Bovenaan Onderaan