De afgelopen jaren het 500 euro challange topic met plezier gevolgd en zelf enthousiast geworden om eens een motor aan te schaffen en gereed te maken voor deelname. In het topic zelf worden af en toe motoren voor deelname geschikte motoren aangeboden. Zo ook de VFR die door een MF lid werd aangeboden voor 200 euro. Aangezien ik altijd al fan was van het geluid wat een dergelijke V4 produceert contact gezocht met de verkoper en tot een deal gekomen voor 150 euro zijn
VFR over te nemen.
Dit is dan wat je voor 150 krijgt
een jaar of 3 rijdend weggezet en momenteel niet lopend. Accu dood, carburateurs verstopt enz enz. Plus puntjes: Goedkoop, banden zijn goed, kettingset goed en het is een Honda
Minpuntjes, Minstens 2 maal overgespoten, 2 keer gecrashed, 32 jaar oud met 106dkm op de klok en rijd het niet. Oh ja de collector is rot, deradiateur is zo krom als een wokkel en de schijven zijn versleten. Gelukkig woon ik 5 km bij Boonstra vandaan en hebben ze daar vast wat onderdelen voor mij.
Om het werk aan de motor wat plezieriger te maken maar een verhogings platform gemaakt waar die op kan komen te staan. Is de beste beslissing geweest ben ik inmiddels wel achter. Op deze manier kan ik comfortabel staand/zittend werken.
Aangezien de VFR rijdend weggezet is zit ik er niet over in dat die weer lopend te krijgen is . Daarom maar besloten om te beginnen met de achterkant. Mede omdat de achterrem aanliep en ik de lekke uitlaatcollector wou inspecteren.
Tot zover heb ik al een hoop plezier van, later meer.
VFR over te nemen.
Dit is dan wat je voor 150 krijgt
een jaar of 3 rijdend weggezet en momenteel niet lopend. Accu dood, carburateurs verstopt enz enz. Plus puntjes: Goedkoop, banden zijn goed, kettingset goed en het is een Honda
Minpuntjes, Minstens 2 maal overgespoten, 2 keer gecrashed, 32 jaar oud met 106dkm op de klok en rijd het niet. Oh ja de collector is rot, deradiateur is zo krom als een wokkel en de schijven zijn versleten. Gelukkig woon ik 5 km bij Boonstra vandaan en hebben ze daar vast wat onderdelen voor mij.
Om het werk aan de motor wat plezieriger te maken maar een verhogings platform gemaakt waar die op kan komen te staan. Is de beste beslissing geweest ben ik inmiddels wel achter. Op deze manier kan ik comfortabel staand/zittend werken.
Aangezien de VFR rijdend weggezet is zit ik er niet over in dat die weer lopend te krijgen is . Daarom maar besloten om te beginnen met de achterkant. Mede omdat de achterrem aanliep en ik de lekke uitlaatcollector wou inspecteren.
Tot zover heb ik al een hoop plezier van, later meer.