- Onderwerp starter
- #26
Drie jaar stilstaan worden de remmen ook niet beter van natuurlijk. De remleidingen heb ik bekeken en kan geen droogte scheuren oid ontdekken. Ze zijn niet meer zo soepel als nieuw maar omdat ik toch tijd heb wil ik er eerst zo mee rijden als het kan. Mocht ik er na een paar proefritten achterkomen dat het toch anders moet dan kan dit altijd nog. Heb er zelf ook het liefst stalen leidingen op, dat remt ook fijner.
Een hoop dingen die ik bekijk/controleer zijn niet nodig om er een rondje mee om de kerk te rijden maar wel goed om te doen als je er wat verder weg mee wil. De koppeling had ik bijvoorbeeld dan met rust gelaten, vooral omdat de kans groot is dat er bouten afbreken met alle risico's dat dezen daarna uitgeboord moeten worden.
En nu het er af ligt maak ik het gelijk even netjes. Ook al zie je er niks van als de kappen er op zitten.....
Net een bestelling gedaan voor wat onderdelen en als dat binnen is kan ik de uitlaat definitief vast zetten en de remmen afmaken. Zijdeksels even in de straalcabine en daarna spuiten en monteren. Daarna eerst maar eens kijken naar de carburatie en een compressie test doen.
Een hoop dingen die ik bekijk/controleer zijn niet nodig om er een rondje mee om de kerk te rijden maar wel goed om te doen als je er wat verder weg mee wil. De koppeling had ik bijvoorbeeld dan met rust gelaten, vooral omdat de kans groot is dat er bouten afbreken met alle risico's dat dezen daarna uitgeboord moeten worden.
En nu het er af ligt maak ik het gelijk even netjes. Ook al zie je er niks van als de kappen er op zitten.....
Net een bestelling gedaan voor wat onderdelen en als dat binnen is kan ik de uitlaat definitief vast zetten en de remmen afmaken. Zijdeksels even in de straalcabine en daarna spuiten en monteren. Daarna eerst maar eens kijken naar de carburatie en een compressie test doen.