€500 challenge 2024: Honda VFR RC36

Bedankt voor het aanbod, dat is zeker welkom. Mocht je een goeie brandstofkraan hebben dan hoor ik het graag, die ik nu hebt lekt door en is niet normaal te reviseren (is geklonken ipv met schroeven).

Cosmetische dingen zoals nette knipperlichten kan ik ook wel gebruiken (om het mooi te maken). Mogelijk nog andere ditjes en datjes als ik met het bodywerk bezig ga.
Ik heb even in mijn voorraadlijst gekeken maar ik heb ondertussen toch wat minder dan ik dacht.
De dingen die jij hierboven noemt heb ik in ieder geval niet meer.

Wat ik nog wel heb:

Relais, brandstofpomp, fuel cut-off relay, Shindengen CF318
Relais, knipperlicht Mitsuba FR-3303
Relais, knipperlicht, Omron GBB-211-01
Contactslot met sleutel
Gereedschapssetje
Kofferrek, Givi, voor zijkoffers
Kuipdeel links boven standaard (metaal)
Pakking koppelingsdeksel
Radiatordop
Remklauw rechts met bevestigingsbeugel, werking onbekend
Spanningsregelaar
Stuurschakelaarhuis rechts met gaskabels RC36/1
Stuurschakelaarhuis rechts met gaskabels RC36/2
Voorvork glijring
 
Ik heb even in mijn voorraadlijst gekeken maar ik heb ondertussen toch wat minder dan ik dacht.
De dingen die jij hierboven noemt heb ik in ieder geval niet meer.

Wat ik nog wel heb:

Relais, brandstofpomp, fuel cut-off relay, Shindengen CF318
Relais, knipperlicht Mitsuba FR-3303
Relais, knipperlicht, Omron GBB-211-01
Contactslot met sleutel
Gereedschapssetje
Kofferrek, Givi, voor zijkoffers
Kuipdeel links boven standaard (metaal)
Pakking koppelingsdeksel
Radiatordop
Remklauw rechts met bevestigingsbeugel, werking onbekend
Spanningsregelaar
Stuurschakelaarhuis rechts met gaskabels RC36/1
Stuurschakelaarhuis rechts met gaskabels RC36/2
Voorvork glijring
Dat kofferrek klinkt interessant, zou je mij daar een foto van kunnen sturen.?
De pakking en de glijring heb ik mogelijk ook wel belang bij.
 
vfr kosten.PNG

Voorlopig ben ik nog binnen budget, kan dus nog wat spenderen aan verf of een accu (voorlopig gebruik ik de accu van de CBR. Misschien blijft dat ook wel zo). Voor het spuitwerk ben ik eigenlijk van plan alle spuitbussen die ik heb liggen te verzamelen en daar wat van te maken. Met paint maar even wat ontwerpjes maken voordat ik begin. Heb best nog wel wat spuitbussen liggen om te gebruiken maar daar zit wel heel veel groen bij.
 
20230629_200029-jpg.1897490

Klepdeksels er weer op en de koelleidingen voorzien van nieuwe rubbers.

20230629_200040.jpg


En de ''nieuwe'' radiateur'er voor gehangen. Volgende project de carburateurs, maar eerst zomerstop ivm vakantie. Voorlopig dus even geen updates.
 

Bijlagen

  • 20230629_200029.jpg
    20230629_200029.jpg
    162,7 KB · Weergaven: 170
Een USB aansluiting is bedoeld voor je navigatie en daarvoor geldt hetzelfde als bagagemogelijkheden ;)
Scheelt weer iets :+

Maar zo te zien is dit een heel grote beurt die deze motor krijgt :t

Die koppeling was wel toe aan verse vloeistof :X
 
Een USB aansluiting is bedoeld voor je navigatie en daarvoor geldt hetzelfde als bagagemogelijkheden ;)
Scheelt weer iets :+

Maar zo te zien is dit een heel grote beurt die deze motor krijgt :t

Die koppeling was wel toe aan verse vloeistof :X
dat scheelt weer 5 euro dan.😁

Omdat ik nog veel tijd heb en beat wel wat busget wil ik de VFR grondig nakijken. Ook lijkt het me geen makkelijke motor om onderweg problemen aan op te lossen. Veel kuip en plaatwerk waar de techniek verscholen achter zit. Ook de lange stilstand tijd maakt alles er niet beter op. Maar omdat die al die tijd binnen heeft gestaan is het eigenlijk best prettig aan te werken. Behalve dat alles enorm vet en vuil was.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, ga je ook nog een tijdje de motor gebruiken voordat de challenge wordt gereden ? Want die tijd/kilometers zijn vaak handig om eigenaardigheden boven water te krijgen.
 
Vraagje, ga je ook nog een tijdje de motor gebruiken voordat de challenge wordt gereden ? Want die tijd/kilometers zijn vaak handig om eigenaardigheden boven water te krijgen.
Het liefst wel natuurlijk. Waarschijnlijk eerst voor een proefrit als de carburateurs er weer op zitten. Voor spuitwerk moet ik buiten doen dus heb ik wat mooi weer nodig, dat zou ik volgend jaar ook kunnen doen aangezien goed rijdend krijgen wel de prio heeft.
 
Uiterlijk is voor mij belangrijk, zolang het maar geen geld kost :+

Technisch in orde heeft de hoogste prioriteit, want een lelijk exemplaar waar je de challenge met plezier rijdt is veel beter dan een mooi exemplaar dat strandt 8)7
 
Zo denk ik er ook over. Maar heb ook wel zin om het wat aan te pakken. Gewoon om te zien wat er van te maken is met simpel een paar spuitbussen en wat schuurpapier.
 
Allemachtig, dat vloeistofreservoir ! 😧

Ik heb de reservoirs van mijn FJ vandaag gedaan maar dat was niks ergers dan vloeistof die iets minder helder was dan de nieuwe. Dat van jou is een hele nieuwe graad van 'over datum'.

Ik ben je vraag over de onderdelen overigens niet vergeten, kom ik op terug.
 
Allemachtig, dat vloeistofreservoir ! 😧

Ik heb de reservoirs van mijn FJ vandaag gedaan maar dat was niks ergers dan vloeistof die iets minder helder was dan de nieuwe. Dat van jou is een hele nieuwe graad van 'over datum'.

Ik ben je vraag over de onderdelen overigens niet vergeten, kom ik op terug.

Hij heeft ook een paar jaar stilgestaan en heeft ook in het negeer hoekje gestaan. Anders was het allang een keer vervangen.
 
Zo, de vakantie is weer voorbij dus de VFR krijgt weer wat aandacht. Bij de 2e bestelling had ik dan dus de juiste revisie set voor de carburateurs binnen. Met 2 weken vertraging vandaag dan dus tijd om de carburateurs weer op te bouwen en terug te plaatsen.

Pfffff wat is dat toch een klus als amateur. Veel werk en een foutje is makkelijk gemaakt. Ben een uurtje of 5 bezig geweest om alles inmekaar te zetten en weer op het blok te plaatsen.
 

Bijlagen

  • 20230805_141845.jpg
    20230805_141845.jpg
    184,6 KB · Weergaven: 24
  • 20230805_093026.jpg
    20230805_093026.jpg
    190,2 KB · Weergaven: 24
Carburateurs en luchtfilterhuis weer waar het hoort te zitten. Koelvloeistofcircuit gevuld met nieuwe vloeistof. Volgende stap is om een brandstof tankje te monteren zodat ik de motor kan laten lopen en de carburateurs kan synchroniseren.
 

Bijlagen

  • 20230805_160809.jpg
    20230805_160809.jpg
    158,7 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Pfffff wat is dat toch een klus als amateur. Veel werk en een foutje is makkelijk gemaakt. Ben een uurtje of 5 bezig geweest om alles inmekaar te zetten en weer op het blok te plaatsen.
Herkenbaar.
Telkens ik merk dat iemand onder de indruk is dat ik “alles” zelf doe, geef ik mee dat het soms wel tig keer zo lang duurt dan het laten doen!
‘t Is soms meer een kwestie van durven dan kunnen. Want als je t niet aandurft, ga je ‘t ook nooit kunnen 8-)
 
Herkenbaar.
Telkens ik merk dat iemand onder de indruk is dat ik “alles” zelf doe, geef ik mee dat het soms wel tig keer zo lang duurt dan het laten doen!
‘t Is soms meer een kwestie van durven dan kunnen. Want als je t niet aandurft, ga je ‘t ook nooit kunnen 8-)
Durven en niet bang zijn dat er af en toe iets is wat niet lukt. Af en toe even foeteren en balen een biertje en de volgende dag weer proberen

Vandaag is een goeie dag btw. Zojuist de VFR gestart en alles lijkt goed te zitten. Geen lekkages en hij pakt mooi op in toeren en loopt soepel rond. Heb verder nog niks fijn afgesteld dus dat komt volgende week. Alles staat op ingesteld zoals op papier staat. Volgende week maar even synchroniseren en stationair afstellen. Maar blij dat het zo gaat en het lijkt dat ik de boel er niet meer af hoef te halen mbt een probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan