500 Euro challenge 2024 Honda GL650

De meneer van GLS stond net voor de deur. Vers rubber staat in de gang, nu nog zorgen dat het op de juiste plek komt. Is trouwens een set BT46. Deze banden bevallen mij goed op mijn (lelijke) GSX600F (die overigens wel lekker rijdt). Daarbij is deze set relatief het goedkoopste (van de grote merken). Dus de keuze was niet moeilijk :+ Bekijk bijlage 1852854
Waarom heb je ze niet meteen bij de bandenboer laten bezorgen?
 
Moet sowieso de wielen meenemen naar de motorzaak waar ik de banden laat omdraaien. Dus die twee stukken rubber met de verse ventielen is niet veel extra.
En daarbij moet ik nog een afspraak maken.
 
Natuurlijk niet. Want als ik zelf wielen uit de motor haal en het geheel afgeef bij de motorzaak en naderhand weer ophaal is goedkoper dan laten doen (en wat ik zelf kan doe ik zelf :Y ).

Ben overigens niet meer zo gek om zelf een oude band van een wiel te halen. Dat gaat met een bandenapparaat 1000% sneller en minder kans op schade (iets met leergeld 8)7).
 
Hoef niet ver en heb een Honda op 4 wielen met een flinke kofferbak :+

En dan is het vaak in de ochtend het zooitje brengen en aan het eind van de dag ophalen.
 
IMG_2859.jpg


Gisteravond het aftapplugje van de cardan losgedraaid. En gezien wat voor zooi eruit kwam is verversen geen overbodige luxe.

Waar ik vanmorgen wel achtergekomen ben, is dat vullen iets minder makkelijk is dan leeg laten lopen 8)7 (oude zooi heeft ruim de tijd gehad om eruit te druipen).
Een iets grotere vuldop zou best prettig zijn, zeker omdat de olie niet dun vloeibaar is (90W).
 
Bekijk bijlage 1854435

Gisteravond het aftapplugje van de cardan losgedraaid. En gezien wat voor zooi eruit kwam is verversen geen overbodige luxe.

Waar ik vanmorgen wel achtergekomen ben, is dat vullen iets minder makkelijk is dan leeg laten lopen 8)7 (oude zooi heeft ruim de tijd gehad om eruit te druipen).
Een iets grotere vuldop zou best prettig zijn, zeker omdat de olie niet dun vloeibaar is (90W).
Bij een apotheek een 150 cc injectiespuit kopen met een lange plastic tuut. Vullen met olie en in de kardanklok spuiten. is precies de goede hoeveelheid acht ik.
spuit.jpg
 
Heb een 60cc spuit gebruikt. Hoeveelheid 170 cc met een marge van 10 cc.

Probleem was meer dat het vullen niet eenvoudig is (olie is dikkig en vloeit dus traag). En vullen gaat niet via het inspectieluikje, net geen 2 spuiten kon via die weg in de cardan krijgen, voordat hij daar begon over te stromen. De rest via het bovenste gat en loopt niet lekker 🙈

Maar sowieso blij dat ik de cardan ververst heb. Was zeker nodig.

Overigens ook een revisieset in de rempomp gedaan en dat levert een remhandel die niet meer tegen het stuur te krijgen is 😎👍🏻
 
Heb een 60cc spuit gebruikt. Hoeveelheid 170 cc met een marge van 10 cc.

Probleem was meer dat het vullen niet eenvoudig is (olie is dikkig en vloeit dus traag). En vullen gaat niet via het inspectieluikje, net geen 2 spuiten kon via die weg in de cardan krijgen, voordat hij daar begon over te stromen. De rest via het bovenste gat en loopt niet lekker 🙈

Maar sowieso blij dat ik de cardan ververst heb. Was zeker nodig.

Overigens ook een revisieset in de rempomp gedaan en dat levert een remhandel die niet meer tegen het stuur te krijgen is 😎👍🏻
Tot die plug aan zijkant moet het niveau staan. Dus je hebt gevuld via de ontluchting, dat wordt ook aanbevolen.
 
Nog steeds vind ik het concept van de CX prachtig. Het motorblok is bij normale behandeling onverwoestbaar. 10.000 t/min met stoterstangen _O- , aangegoten cilinders, waterkoeling. Ik kon op de temperatuurmeter zien wanneer de thermostaat openging, dan zakte de aanwijzing minstens 1 streep om weer omhoog te klimmen naar de normale stand. Zelfs bij heet weer niet tegen het rode aankomen.
 
Dat hoop van ik ook. Rijden komt steeds dichter bij ;)

Maar hier (thuis kantoor) ligt nog een kleine uitdaging.EBC70A3C-6678-4B5A-8947-C8FAF73F983A.jpeg

Gezamenlijke uitdaging met echtgenoot en naaimachine :+
 
89888DF2-FB77-47A5-AB37-A6D47EC3750D.jpeg
B0C331B2-4ADA-4DD7-8BF7-579D3150B114.jpeg
5A40A459-4269-42F4-A7BC-92F6941A39A2.jpeg


Zo atelier “buddyseat” is geopend. Begonnen met het uit elkaar halen van het origineel. Daarna de onderdelen op patroonpapier overgezet (geen foto van). Je merkt met het overzetten dat het skai uitgehard is (niet vreemd dat het breekt).

Wordt vervolgd 😉
 
In het begin van mijn heropperstijd had ik en waxpak. Dat heeft bij de zitplek op de buddyseat gezorgd voor een harde plek die begon te scheuren. Een lap leer genomen en dat daarover heen gespannen. Kon de buddyseat weer een paar jaar mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan