Flex plan, doen of NOOIT doen...

Rooffuss

Die hard MF'er
28 jul 2003
530
0
Breda
Diverse motorzaken bieden dergelijke motoraanschafplannetjes aan. Is dit te doen of juist niet.

Iemand hier een harde mening over of ervaring mee??
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet 1 ding: ik wil een motor zonder bank.

bank van lening dus... :+

Het voelt zo lekker als je je motor ziet staan en je weet dat je alles zelf betaald hebt... (IT'S ALL MINE!!!!)
 
Een doorlopend krediet bij je bank is veel voordeliger. Om dit af te betalen heb je wel zelfdiscipline nodig.
 
Diverse motorzaken bieden dergelijke motoraanschafplannetjes aan. Is dit te doen of juist niet.

Iemand hier een harde mening over of ervaring mee??


als je zelf geld hebt moet je het niet doen....heb je geen geld dan gewoon doen als je er echt belang bij hebt...je leeft tenslotte maar een keer.
 
ik wil dat ook gaan doen, zit nog te twijfelen, of ik het via mijn bank doe, of via de motorzaak
 
voordeel van een lening bij je bank is dat de rente wat lager ligt dus goedkoper is.
En als het kan via de bank, waarom niet je moet het toch zelf terug betalen een ander doet het niet voor je

Succes ermee
 
Zoals een aantal al zeiden: ga naar de bank. Bovendien kan je de boel in één keer aflossen zodra je door een leuke meevaller je restschuld kan betalen. Veel van die flexplannen e.d. laten dat niet toe.

Oftewel: bezwijk niet voor je emoties bij de dealer op zaterdag omdat je in een opwelling en motor wil kopen.
 
Mijn ervaring is dat je bij het flexplan meerdere registraties krijgt bij het BKR in Tiel.Een voor het bedrag dat je daatwerkelijk leent,een voor het totaalbedrag wat je terug moet betalen en een voor de fijne creditcard die je krijgt.Als je denkt dat je binnen de termijn dat je terug moet betalen een nieuwe lening of hypotheek zult gaan afsluiten kun je echt beter naar een bank gaan,scheelt je een hoop gezeur bij een volgende lening.
 
ok mijn andwoord nooit doen ,lekker werken niks geen lening motor is luxe.
gewoon sparen sparen werken en dan kopen ,geduld is een schone zaak.
 
Tja... als je het graag wil, en het sparen gaat teveel tijd in beslag nemen. Gewoon doen dan... je leeft tenslotte maar een keer. Overigens zou ik wel gewoon een lening bij een bank nemen vanwege bovengenoemde redenen. Meestal boetevrij af te lossen en lagere rentes :)
 
Tja... als je het graag wil, en het sparen gaat teveel tijd in beslag nemen. Gewoon doen dan... je leeft tenslotte maar een keer. Overigens zou ik wel gewoon een lening bij een bank nemen vanwege bovengenoemde redenen. Meestal boetevrij af te lossen en lagere rentes :)
je moet je niet in de schulden storten ,komen alleen maar problemen van,nou afw heeft je gewwaarschuwd kijk maar wat je ermee doet.
 
Lenen lenen ...betalen betalen..
Ik zou maar sparen want je betaald m dubbel terug!!
Stelletje geldwolven die banken!!
 
je moet je niet in de schulden storten ,komen alleen maar problemen van,nou afw heeft je gewwaarschuwd kijk maar wat je ermee doet.

Probeer zo'n jaar uitgestelde betaling te regelen. Kun je nog een extra jaar sparen.
Daarna wel OP TIJD die fiets betalen (desnoods met een PL of flexibel krediet van de bank), want anders hang je echt aan een woekerrente vast! :(
 
Duidelijke punten allemaal...Maar jah die emoties he....Ik maak me alleen echt zorgen over die inruilwaarde die hun voor je vaststellen. En voor onderhoud ben je ook verplicht het bij hun te laten doen.Kunnen ze je zo nog een poot uitdraaien denk ik..En wat als je schade rijdt? Dan geen fiets meer en waarschijnlijk een hijgende motorzaak in je nek......

Fuck the emotions......Is wel lastig hoorrr...

Als iedere mfér nou eens 10 euro overmaakt naar mijn bankrekening, volg ik jullie goede raad op om het niet te doen en kan ik alsnog deze zomer :]


Hoezo slecht plan??? :)
 
je bent boevenopasser als je nou een beetje die gevangennen helpt aan bepaalde spullen O-) rijd je zo op de nieuwste of gewoon op je droom motor })
 
ok mijn andwoord nooit doen ,lekker werken niks geen lening motor is luxe.
gewoon sparen sparen werken en dan kopen ,geduld is een schone zaak.
:^ , om een lening af te sluiten voor een luxegoed (wat een motor vaak is) lijkt mij niet verstandig.
[me]Chef heeft er dan ook al het geld uit zijn vakantiebaan en bijbaan ingestoken :z [/me]
 
Ik heb de beste bank, genaamd: "mama" :+

Maareh.. ik ga zelfs dat ook nooit meer doen. Hou ook rekening met je verzekeringsbedrag als een motor gaat kopen met een lening! Zo´n bedrag gaat al snel naar de 60 a 70 euro per maand toe voor een all-risk (afhankelijk van heel veel voorwaardes). Dit komt dus nog eens boven op je afbetaling.
 
:^ , om een lening af te sluiten voor een luxegoed (wat een motor vaak is) lijkt mij niet verstandig.
[me]Chef heeft er dan ook al het geld uit zijn vakantiebaan en bijbaan ingestoken :z [/me]
waarom ben ik nu stupid je herhaald me ,je zegt precies het zelfde als ik maar ja
 
wat mij betreft heel simpel: ik rijd een motor uit '92 omdat ik die kan betalen, voor mij dus geen nieuwere en bovendien ben ik er tevreden mee en dat is voor mij het belangrijkst.
 
Ligt er ook aan hoeveel je wil lenen..als je 3-4k aanschaf heb is de lening nog te overzien..
 
Kijk ff op voorgaande topics hierover. Komt er op neer dat je een lening NOOIT via zo'n flexplan moet doen.
Maar uiteindelijk beslis je zelf....... dat geldt ook of je nou wel of niet moet lenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan