7db te hard, 420 euro

Je bent er toch al, dus.............................................

Kom maar op met je mening, ook al zullen er een aantal van balen, dat je meestal gelijk hebt :P
 
@ icephase,

Als ik het zo lees gaat het TS niet om dat hij een boete krijgt, maar om de hoogte van het bedrag.
Zeg nou zelf, staat de boete van door rood rijden in verhouding tot teveel DB?
Tuurlijk weet je dat wanneer je een vervangingsdemper hebt (met of zonder E) je een boete kan krijgen. Maar 460.. Dan kan je die lui toch niet serieus nemen meer.
 
Nee heb helemaal niks tegen deze mensen(rijders).
Gaat mij er om dat politie selectief is.

Selectief? Heb je wel eens aan het alternatief gedacht.....
Iedereen bekeuren bij elke situatie. Wees blij dat dingen selectief zijn. Je zou anders elke maand tientallen bonnen ontvangen voor elk klein vergrijpje. Waarom snappen mensen dat nooit? Soms heb je mazzel, soms niet.
 
7db, jeetje. Mijn fiets was met het OEM uitlaatsysteem luider dan met het akra volsysteem. OEM deed ie 101db bij 3750tpm, en ongeveer 5db meer indien je niet rond dat toerental zat (en de klep dus openstond)...
 
Ik meen mij te herinneren dat ongeveer 20 jaar geleden de boetes hierop ook al rond de 750 gulden lagen.
Dus qua hoogte is er niet veel veranderd...
 
Selectief? Heb je wel eens aan het alternatief gedacht.....
Iedereen bekeuren bij elke situatie. Wees blij dat dingen selectief zijn. Je zou anders elke maand tientallen bonnen ontvangen voor elk klein vergrijpje. Waarom snappen mensen dat nooit? Soms heb je mazzel, soms niet.

Ik bedoel dat, wanneer het te lastig wordt, ze overtredingen laten gaan. Nu gaat het om een (sub)cultuur. Wordt dat tegenwoordig niet gelijk op discriminatie gegooid?
 
"De motorrijders die wel aan de geluidsnorm voldoen, horen mij toch ook niet zeiken dat hun te weinig herrie maken? Dus laat mij ook gewoon lekker mijn gang gaan. Als iedereen nou gewoon lekker op zichzelf blijft letten ipv naar een ander te wijzen, wordt t leven een stuk aangenamer"

Krompraat 2.0. Waarschijnlijk ook weer vande ik ik ik generatie
 
Ben er mee eens dat de boetes belachelijk hoog zijn in vergelijking met landen om ons heen . Nederland wordt bestuurd door Mafia al jaren trouwens. Als je goed de kranten leest is men alleen bezig met geld te genereren en 99% de rekening bij de burgers te leggen .
Lekker makkelijk en Nederlanders staken niet, zijn over het algemeen schijtbakken en laten over zich heen wandelen . Ideaal voer voor de mafia kliek . Hoe men aan een bedrag van 420 euro komt ??? en niet te vergeten 6 euro admin kosten _O- helemaal een aanfluiting van de bovenste plank !
ps sterkte
 
Laatst bewerkt:
Een boete voor te veel lawaai kan ik goed begrijpen maar 420 euro vind ik persoonlijk buiten proportie.Het heeft niets meer te maken met correctieve maatregel maar met de schatkist vullen. Als men de pakkans vergroot met een lagere boete, laten we zeggen 100 - 150 euro haal je de meeste kabaalschoppers ook wel van de weg.
 
Laatst bewerkt:
Nee heb helemaal niks tegen deze mensen(rijders).
Gaat mij er om dat politie selectief is.


Klopt, meestal trok je dan wel eerst hun aandacht }) Beweren zij dan _O-

Vrij | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl


De boetebedragen in een overzicht

* Rijden over de vluchtstrook: 370 euro

* Rijden terwijl rijbewijs is ingevorderd of ingenomen: 370 euro

* Rijden zonder rijbewijs (nooit behaald of langer dan een jaar verlopen): 370 euro

* Parkeren op een invalidenparkeerplaats: 370 euro

* Onnodig claxonneren: 370 euro _O-

* Negeren van een stopteken: 370 euro

* Bumperkleven: minimaal 280 euro Zo weinig maar :?

* Rechts inhalen: 230 euro :( Iedereen haalt tegenwoordig rechts in :/

* Door rood rijden: 230 euro

* Geen voorrang verlenen: 230 euro

* Niet handsfree bellen: 230 euro

* Negeren van spoorbomen / overweglichten / bruglichten: 230 euro

* Niet meewerken aan alcoholblaastest: 230 euro

* Vervoeren van personen in de laadruimte: 140 tot 230 euro

* Niet dragen van autogordel: 140 euro

* Niet stoppen bij stopbord: 140 euro

* Geen gevarendriehoek plaatsen bij een obstakel: 140 euro

* Rijden zonder rijbewijs (vergeten of minder dan een jaar geleden verlopen): 90 euro

* Afslaan zonder richting aan te geven: 90 euro

* Niet stoppen voor rood bij toelichtdosering: 90 euro

* Doorsnijden militaire colonne of uitvaartstoet: 90 euro

* Fout parkeren: 90 euro

* Rijden met onleesbaar kentekenbewijs: 45 tot 130 euro

Snelheidsovertredingen

En wat als je op de snelweg, buiten de bebouwde of juist binnen de bebouwde kom te hard rijdt? Hoe hoog zijn de bedragen dan? In onderstaand overzicht wordt dat duidelijk. Vergeet niet dat bij de genoemde bedragen de 7 euro administratiekosten niet meegerekend is. Indien je meer dan 30 km/h te hard rijdt (op snelweg geldt 40 km/h), stelt de officier van justitie de hoogte van de boete vast.

* 4 km/h te hard:
Op snelweg: 23 euro
Buiten bebouwde kom: 23 euro
Binnen bebouwdekom: 26 euro

* 5 km/h te hard:
Op snelweg: 28 euro
Buiten bebouwde kom: 29 euro
Binnen bebouwdekom: 32 euro

* 6 km/h te hard:
Op snelweg: 34 euro
Buiten bebouwde kom: 35 euro
Binnen bebouwdekom: 39 euro

* 7 km/h te hard:
Op snelweg: 41 euro
Buiten bebouwde kom: 41 euro
Binnen bebouwdekom: 46 euro

* 8 km/h te hard:
Op snelweg: 47 euro
Buiten bebouwde kom: 48 euro
Binnen bebouwdekom: 52 euro

* 9 km/h te hard:
Op snelweg: 53 euro
Buiten bebouwde kom: 55 euro
Binnen bebouwdekom: 59 euro

* 10 km/h te hard:
Op snelweg: 59 euro
Buiten bebouwde kom: 63 euro
Binnen bebouwdekom: 67 euro

* 11 km/h te hard:
Op snelweg: 82 euro
Buiten bebouwde kom: 86 euro
Binnen bebouwdekom: 91 euro

* 12 km/h te hard:
Op snelweg: 82 euro
Buiten bebouwde kom: 86 euro
Binnen bebouwdekom: 91 euro

* 13 km/h te hard:
Op snelweg: 94 euro
Buiten bebouwde kom: 104 euro
Binnen bebouwdekom: 109 euro

* 14 km/h te hard:
Op snelweg: 103 euro
Buiten bebouwde kom: 113 euro
Binnen bebouwdekom: 118 euro

* 15 km/h te hard:
Op snelweg: 112 euro
Buiten bebouwde kom: 122 euro
Binnen bebouwdekom: 127 euro

* 16 km/h te hard:
Op snelweg: 121 euro
Buiten bebouwde kom: 130 euro
Binnen bebouwdekom: 136 euro

* 17 km/h te hard:
Op snelweg: 130 euro
Buiten bebouwde kom: 139 euro
Binnen bebouwdekom: 147 euro

* 18 km/h te hard:
Op snelweg: 139 euro
Buiten bebouwde kom: 149 euro
Binnen bebouwdekom: 157 euro

* 19 km/h te hard:
Op snelweg: 150 euro
Buiten bebouwde kom: 161 euro
Binnen bebouwdekom: 168 euro

* 20 km/h te hard:
Op snelweg: 162 euro
Buiten bebouwde kom: 172 euro
Binnen bebouwdekom: 180 euro

* 21 km/h te hard:
Op snelweg: 173 euro
Buiten bebouwde kom: 182 euro
Binnen bebouwdekom: 193 euro

* 22 km/h te hard:
Op snelweg: 183 euro
Buiten bebouwde kom: 194 euro
Binnen bebouwdekom: 205 euro

* 23 km/h te hard:
Op snelweg: 194 euro
Buiten bebouwde kom: 205 euro
Binnen bebouwdekom: 218 euro

* 24 km/h te hard:
Op snelweg: 205 euro
Buiten bebouwde kom: 218 euro
Binnen bebouwdekom: 231 euro

* 25 km/h te hard:
Op snelweg: 216 euro
Buiten bebouwde kom: 231 euro
Binnen bebouwdekom: 244 euro

* 26 km/h te hard:
Op snelweg: 227 euro
Buiten bebouwde kom: 244 euro
Binnen bebouwdekom: 259 euro

* 27 km/h te hard:
Op snelweg: 238 euro
Buiten bebouwde kom: 257 euro
Binnen bebouwdekom: 274 euro

* 28 km/h te hard:
Op snelweg: 249 euro
Buiten bebouwde kom: 270 euro
Binnen bebouwdekom: 287 euro

* 29 km/h te hard:
Op snelweg: 260 euro
Buiten bebouwde kom: 286 euro
Binnen bebouwdekom: 301 euro

* 30 km/h te hard:
Op snelweg: 271 euro
Buiten bebouwde kom: 301 euro
Binnen bebouwdekom: 316 euro

* 31 km/h te hard:
Op snelweg: 282 euro

* 32 km/h te hard:
Op snelweg: 294 euro

* 33 km/h te hard:
Op snelweg: 308 euro

* 34 km/h te hard:
Op snelweg: 323 euro

* 35 km/h te hard:
Op snelweg: 337 euro

* 36 km/h te hard:
Op snelweg: 351 euro

* 37 km/h te hard:
Op snelweg: 366 euro

* 38 km/h te hard:
Op snelweg: 382 euro

* 39 km/h te hard:
Op snelweg: 400 euro
 
Laatst bewerkt:
Klopt, meestal trok je dan wel eerst hun aandacht }) Beweren zij dan _O-

Vrij | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl


De boetebedragen in een overzicht

ze hebben het al voor elkaar dat ik in Nederland vrijwel geen motor meer rijdt idd

Zo krijgen ze het ook voor elkaar dat er geen typhus herrie meer gemaakt wordt door motorrijders. Dit land is te klein voor dat soort vrijheid jammer genoeg, maar bevalt het je niet, ga dan lekker in de sahara rond blaffen. Heeft niemand last van.
 
"Een boete voor te veel lawaai kan ik goed begrijpen maar 420 euro vind ik persoonlijk buiten proportioneel."



Ik vind hem binnen helemaal proportioneel.
 
Een boete voor te veel lawaai kan ik goed begrijpen maar 420 euro vind ik persoonlijk buiten proportioneel.Het heeft niets meer te maken met correctieve maatregel maar met de schatkist vullen. Als men de pakkans vergroot met een lagere boete, laten we zeggen 100 - 150 euro haal je de meeste kabaalschoppers ook wel van de weg.

Het enigste zinnige wat er tot nu toe is gezegd hier in dit topic. Luide uitlaat is storend maar 420€ boete is waanzin gewoon. Dit zou misschien zo hoog moeten zijn bij een 2de of 3de maal ... 1ste maal was een boete van 100€ ook al duidelijk geweest.

Ik laat hem lekker standaard...ook geen commentaar van de politie erop.
 
zouden ze ooit berekend hebben wat het verband is tussen boete hoogte en recidive?
Als de boete 150 euro zou zijn, zouden dan net zoveel mensen hun uitlaat in orde maken als bij 420 euro?

Dan liever het engelse/duitse systeem. Milde boetes bij "ongevaarlijke" overtredingen maar forse sancties en je RBW kwijt bij "gevaarlijke" overtredingen.
 
Op zich vind ik een uitlaatgeluid ook erg mooi en mag het best wat harder. Maar we leven in Nederland best wel dicht op elkaar dus heeft iemand er snel last van de hobby van de ander.

Om te voorkomen dat we allemaal straks thuis moeten blijven moet je elkaar zoveel mogelijk ruimte gunnen voor hun hobby en de ander zo min mogelijk belasten met je eigen hobby. Een stille uitlaat vind ik dan een kleine consessie.

Om deze reden heb ik zelf een aantal jaren terug de DB killers er weer in gezet.

Overigens zijn de boete bedragen wel absurd hoog de laatste jaren voor allerlij kleine vergrijpen. Vaker controleren is volgens mij effectiever.
 
Terug
Bovenaan Onderaan