Aangepaste motor of niet

Bijlagen

  • 743D90E6-E4FD-4254-9658-915F75E4DD89.jpeg
    743D90E6-E4FD-4254-9658-915F75E4DD89.jpeg
    241,6 KB · Weergaven: 41
  • 0C60F944-0307-4049-AF85-6B671AC81F3A.jpeg
    0C60F944-0307-4049-AF85-6B671AC81F3A.jpeg
    224,1 KB · Weergaven: 40
Zijn er hier BMW deskundigen die me kunnen tippen? De abs van mijn gaat in de fout en dan gaan de rode lichtjes wisselend knipperen. Nu niet dat ik de abs mis hoor. Maar kan ik op de een of andere manier de foutcode uitlezen? Of is dit enkel bij de dealer? Het is misschien enkel een wielsensor??? Af kan ik de abs compleet uitschakelen?
 
Heb je een ABS schakelaar op je dashboard?
Wanneer gaan de lampjes knipperen? Alleen bij opstart of blijven ze knipperen bij het rijden?
 
Als je twee kilometer gereden hebt en dan even stopt, motor uit, weer starten en de lichtjes zijn uit. Dan is het je accuspanning.
Je kan de ABS uilezen met een lampje op het blauwe stekkertje onder je zadel. Daar zijn ook luxe kastjes met een ledje voor te koop, maar met een 12v lampje en twee draadjes kan het ook. Het lampje gaat dan knipperen in een soort morse code, dat kan je vertalen. Op internet vindt je wel hoe.

Hierbij de uitleg in het buitenlands:
1)- First,, place analog voltmeter between pin #2 of ABS diagnostic connector & ground.. (don’t use a digital voltmeter as most won’t respond quick enough to show stored codes correctly).. Another way is to use a LED & resistor in place of the voltmeter..
2)- Then,, turn ignition S/W on..
3)- Voltmeter should indicate (close to) a steady 11volts,, (IF) no fault codes are stored..
4)- If it has stored fault code(s) in the ABS controller it should show as voltage swings or drops.. To find ABS code or codes just count the voltmeter needle swings towards zero volts..


-(Here are the ABS 2 fault codes)-

1)- front pressure modulator..
2)- rear pressure modulator..
3)- front sensor..
4)- rear sensor..
5)- battery voltage low..
6)- ABS relay..
7)- ABS control unit..
8)- sensor gap front or rear..
 
Als ze na een koude start knipperen dan is het vaak de accu. Er is een fix te vinden waarbij je in de draadboom wat aanpast waardoor de fout niet meer voorkomt. als ook met een helemaal volle accu het optreedt dan kan er iets aan de hand zijn. Uitlezen kan redelijk gemakkelijk als je een diagnoseplug onder het zadel hebt (ronde stekker met een stapel pennetjes) erin. Losse kabel met verloop naar OBD-2 en een app op je telefoon helpen je.




Goedkoper dan een GS911 in ieder geval

Als je in de buurt bent mag je ook langskomen, ik heb dat spul wel liggen maar volgens mij woon je niet in de buurt van Langeweg (NL)
 
Als ze na een koude start knipperen dan is het vaak de accu. Er is een fix te vinden waarbij je in de draadboom wat aanpast waardoor de fout niet meer voorkomt. als ook met een helemaal volle accu het optreedt dan kan er iets aan de hand zijn. Uitlezen kan redelijk gemakkelijk als je een diagnoseplug onder het zadel hebt (ronde stekker met een stapel pennetjes) erin. Losse kabel met verloop naar OBD-2 en een app op je telefoon helpen je.




Goedkoper dan een GS911 in ieder geval

Als je in de buurt bent mag je ook langskomen, ik heb dat spul wel liggen maar volgens mij woon je niet in de buurt van Langeweg (NL)
Hij heeft ABS II. Dat is nog zonder OBD.
De methode die Halflive beschrijft werkt prima.
 
ik heb hier laatst een rs gehad van die leeftijd met een obd onder het zadel. die kon ik uitlezen maar weet niet precies wanneer BMW de overstap gemaakt heeft.

Halflive zijn methode werkt zeker.

Benno
 
Hoho, wat een mooie uitleg. Als ik de tijd vind ga ik hiermee eens aan de slag. Thx mannen 👍
De lampjes branden en na een poosje rijden knipperen ze afwisselend, en ja er is een abs knop aanwezig.
 
Ik wist niet dat er een ABS knop op een RT zat. Die knop is om de ABS uit te schakelen voor als je in het terrein je achterwiel wil kunnen blokkeren.
 
Die knop zit op elke 11xx met ABS-II

Die knop gebruik je om, als de boel in storing valt, de om en om knipperende lampen uit te schakelen.
1 lamp gaat dan uit, de andere blijft branden.
Wel elke minuut herhalen, zodat je niet vergeet.

Functie 2 is om een fout te resetten, testdraad aan massa en die knop 10sec indrukken.

Functie 3 geldt alleen voor de GS om de ABS uit te schakelen.

Nu eens de vraag wat die lampjes hier precies doen?
Normaal is;
Bij contact aan, 2 tegelijk knipperende lampjes.
Na starten knipperen deze nog steeds tegelijk.
Bij wegrijden hoor je de ABS even zijn werk doen en gaan de lampjes uit.
 
Nog een vraag, ik zou graag een druppel lader aankopen, iemand tips wat er een goede is? Is dit specifiek BMW? Of bij deze nog universele lader?
 
Nog een vraag, ik zou graag een druppel lader aankopen, iemand tips wat er een goede is? Is dit specifiek BMW? Of bij deze nog universele lader?
Ik had op de R1100s/EZS combi een Optimate lader die ik aan sloot op een stekkertje die aan de accu zat en ergens op de zijkant tevoorschijn kwam.

Maar op de Dnepr gebruik ik een druppellader uit de knakenbak van ik geloof de Action (de Optimate kon geen 6V) en die doet het tot dusver ook helemaal prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan