Aangepaste motor of niet

Ik wens je alvast veel plezier met aansluiten. Ik zou een Hella stekker kopen voor de accessoireplug bij de startmotor.
 
Ik wens je alvast veel plezier met aansluiten. Ik zou een Hella stekker kopen voor de accessoireplug bij de startmotor.
Bij deze net zo beroerd als bij een 1100S ?

Ik heb het destijds aangelegd toen ik de accu toch moest vervangen...
Ach, je leert wel je motor kennen
 
Ja, de accu zit onder de tank. Dus zadels er af, zijpanelen. Tank cover, tank omhoog.Ik zou daarom een Hella stekker aan de lader monteren. Die accu komt wel als hij overleden is.
 
Volgens mij zit er bij een RT links bij de opbok beugel 1 of 2 van die dingen.
Die op de startermotor zit achter het plastiek
 
Volgens mij zit er bij een RT links bij de opbok beugel 1 of 2 van die dingen.
Die op de startermotor zit achter het plastiek
Precies, daar kun je prima een acculader of druppelaar op aansluiten. Is een vaste 12V aansluiting, dus loopt niet over het contact.
 
Daar was een directe 12 volt kabeltje aanwezig, was reeds eerder gebruikt, zat netjes getaped
 

Bijlagen

  • 07C22F9D-74D3-44DD-A37F-4A178CFAC137.jpeg
    07C22F9D-74D3-44DD-A37F-4A178CFAC137.jpeg
    127,2 KB · Weergaven: 49
Mijn interpretatie is dat op dat Hella ding al een loze en afgeteepte kabel zat. Waar die nu zelf dat Ctek stekkertje weer aan heeft gefreubeld.


Toch wel netjes met kroonsteentje gewerkt zeker?


O-)
Wat er voorheen aanhing, geen idee, deze kabeltjes waren afgeknipt. En na meten, heb ik er het stekkertje aan gesoldeerd en een krimpkousje erover.
 
We hebben een Corbin zadel. nu heeft mijn vrouw als opmerking dat de ruggesteun op de topcase te laag is. Onder de klittenband voel ik een rechthoekig buisje zitten. Iemand een idee waarvoor dit dient? Zou er ook een soort ruggesteun bestaan om hierin te bevestigen?
 

Bijlagen

  • tempImageRfbANs.png
    tempImageRfbANs.png
    869,1 KB · Weergaven: 32
Misschien heeft er wel iemand zo’n ruggesteun op de plank liggen? Even zoeken, en anders wordt er wel eentje gemaak.
 

Bijlagen

  • 176D4884-649F-45B7-B0FA-EBD83A7E6D5E.jpeg
    176D4884-649F-45B7-B0FA-EBD83A7E6D5E.jpeg
    27,7 KB · Weergaven: 12
  • E0B95422-5683-4243-97B8-D6E660AD0B6A.png
    E0B95422-5683-4243-97B8-D6E660AD0B6A.png
    280,8 KB · Weergaven: 11
Terug even opnemen. Vandaag de door de vorige eigenaar gemaakte zit in de bak verwijderd. En een nieuw stoeltje gekocht.
eerste foto van de lege bak. Wordt zeker vervolgd met wat leuke foto's.
 

Bijlagen

  • tempImageN2nbt5.png
    tempImageN2nbt5.png
    926,9 KB · Weergaven: 24
En tussendoor nog een vraagje aan de ervaringsdeskundigen. ;)
Als we met z'n drieën op stap zijn, mama en papa op de moto en dochter van 25 in de bak, dan dien ik echt voorzichtig te zijn bij oneffenheden, en am zeker bij op en afrijden van een oprit. Het chassis van de motor raakt dan echt regelmatig de straat. Nogal een vies geluid en vooral een raar gevoel. Wat kan ik hier best aan veranderen? Hogere autobanden? nu staat ie op 175/55R15. is dit een standaard? Of kan ik er beter een hogere op monteren? Of ? Pas ik de achterveer aan? maak ik deze iets langer?
 
Je achterveer is te licht voor de belading. Het kan ook zijn dat de demping te licht staat. Daar zou ik mee beginnen. De veer omhoog schroeven, dat gaat bij een RT met die zwarte draaiknop. De demping zal ergens een schroefje op de demper zelf zitten.
Als je met de zwarte knop geen weerstand kan opbouwen kan het zijn dat je hem moet bijvullen.
 
Je achterveer is te licht voor de belading. Het kan ook zijn dat de demping te licht staat. Daar zou ik mee beginnen. De veer omhoog schroeven, dat gaat bij een RT met die zwarte draaiknop. De demping zal ergens een schroefje op de demper zelf zitten.
Als je met de zwarte knop geen weerstand kan opbouwen kan het zijn dat je hem moet bijvullen.
Halffive, er zit geen originele demper meer onder denk ik, wel met de mogelijkheid de demping in te stellen en deze staat al helemaal op hard(dicht) Het gaat me meer om de hoogte, want zelfs traag de straat op vanop onze oprit is mogelijks raken aan de grond. Loopt echt laag bij de grond hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan