Ik en mijn zoon hebben met het originele frame op Francorchamps geraced en ik rijdt op de weg als het kan ook niet bepaald zachtjes.
Daarbij komt dat mijn blok is opgeboord en getuned , dus loopt heel behoorlijk , geschatte snelheid op Francorchamps , de tellernaald liep helemaal buiten de schaal , een dikke 220 kmu.
Volgas met deze snelheid de snelle bochten gereden en strak blijven sturen.
Dit op Bridgestone BT45 banden.
Vroeger zocht men heil in vervangende frames omdat men toen weinig tot geen keus had tav goed instelbare vering en demping en de banden uit die periode waren ook wel even anders dan bv een BT45.
Nu er keuze genoeg is in vering en demping en goede banden zou ik persoonlijk hier mijn aandacht op richten ipv willekeurig ergens het frame te gaan verstevigen.
Maar goed de keus is aan jou , ik spreek enkel uit eigen ervaring over mijn eigen fiets.
Dit 'mannetje ' hieronder die vroeger 24 uurs races (podium) heeft gereden heeft mijn CB vorig jaar in Oss "mishandeld" en ik heb hem niet horen klagen over de wegligging.
Kijk ook nog eens even hier :
klassieke Honda voorvork moderniseren