Aanrijding, zonder rijbewijs of certificaat

Zo, ff oma weg gepoetst en dit oude topic omhoog geschopt.

'k Ben benieuwd of er nog nieuwe kritieken gaan losbarsten... :+

B|



Ja dus...







...geen stijl om dit topic (uitgerekend vanavond) weer omhoog te hijsen in de lijst. :(



Ik ben vanavond alleen thuis en zou lekker uuuren gaan sleutelen. -O-
Heb na het lezen van het gehele topic nog maar anderhalf uur over ofzo. :(


Maar ff serieus, om je zoon alsnog een beetje te straffen (als mede veroorzaker van mijn bovengenoemde leed) laat hem ook maar dit hele topic lezen. B|





;)
Nee serieus, ongeluk zit in een klein hoekje & haast iedereen doet wel eens wat ondoordachts. Soms loopt zoiets totaal verkeerd af. Zo te lezen in dit geval, staat voor zoonlief nog steeds de deur open voor een 'happy end'. ;)
 
Laatst bewerkt:
B|

Ja dus...

...geen stijl om dit topic (uitgerekend vanavond) weer omhoog te hijsen in de lijst. :(

Ik ben vanavond alleen thuis en zou lekker uuuren gaan sleutelen. -O-
Heb na het lezen van het gehele topic nog maar anderhalf uur over ofzo. :(


Maar ff serieus, om je zoon alsnog een beetje te straffen (als mede veroorzaker van mijn bovengenoemde leed) laat hem ook maar dit hele topic lezen. B|

;)
Nee serieus, ongeluk zit in een klein hoekje & haast iedereen doet wel eens wat ondoordachts. Soms loopt zoiets totaal verkeerd af. Zo te lezen in dit geval, staat voor zoonlief nog steeds de deur open voor een 'happy end'. ;)

Sorry ! O-) :+
 
Geen zorgen, prima leesvoer hier. _O-

Waarschuwingen

GLADHEID
Door bevriezing van natte weggedeelten kan het de komende uren plaatselijk worden. In het zuidoosten van het land is het door sneeuwval plaatselijk glad.
dinsdag 06 februari 2007 21.15 uur

Ik zat me te vervelen en dacht laat ik eens kijken waarom er in Eindhoven niet wordt gereden... ;)
 
De mooie groene kawasaki ZXR400 die stond te wachten totdat m'n zoon 18 zou worden is foetsjie... Straf genoeg dacht ik zo.

'k Ben benieuwd of er nog nieuwe kritieken gaan losbarsten... :+

Ja eind goed al goed, of niet? :N
Wat hij nooit heeft gehad, zal hij nooit missen.
Waar is de straf vroeger gebleven :+, huisarrest etc.
Al mag hij zo oud zijn (17 d8 ik), als hij onder jouw dak leeft, zal hij jou regels op moeten volgen.
En ik wil geen oude koeien uit de sloot halen O-)
 
Laatst bewerkt:
Jah, da's een slimme zet man...... want vanaf nu ben je natuurlijk nóóit schuldig als je zonder rijbewijs rijdt..... en zal je verzekering de schade nooit meer op jou verhalen...... :X :X

Ik had misschien de }) moeten vervangen voor :+. ;)
 
Waarschuwingen

Ik zat me te vervelen en dacht laat ik eens kijken waarom er in Eindhoven niet wordt gereden... ;)
Hmm, vrouw is met het koekblik op pad. :X :o

Maar ik ging dus eigenlijk sleutelen aan m'n brikjes & rijden is pas daarna weer een optie. Nu dus weer een halve week vertraging. :P


Via dit sleutel-verhaal toch nog een beetje aansluiting, maar waarom is dit topic al die tijd in algemene motorpraat blijven staan? :? *O*


En ik zit me intussen ook te vervelen. :W (soms ook wel eens leuk in de drukte van het jachtige bestaan van tegenwoordig) :P
 
Ja eind goed al goed, of niet? :N
Wat hij nooit heeft gehad, zal hij nooit missen.
Waar is de straf vroeger gebleven :+, huisarrest etc.
Al mag hij zo oud zijn (17 d8 ik), als hij onder jouw dak leeft, zal hij jou regels op moeten volgen.
En ik wil geen oude koeien uit de sloot halen O-)

Maar jij weet niet hoeveel uren hij kwijlend(!) aan die prachtige groene kikker kwijt was met poetsen... En hoeveel hij er van droomde daarop te kunnen rijden. Wanneer je dat eens wist, dan zou je ook begrijpen hoe afschuwelijk dit voor hem is. B|

Huisarrest is echt niet alleen een manier om te straffen... er is méér onder de zon. :Y
 
Via dit sleutel-verhaal toch nog een beetje aansluiting, maar waarom is dit topic al die tijd in algemene motorpraat blijven staan? :? *O*


En ik zit me intussen ook te vervelen. :W (soms ook wel eens leuk in de drukte van het jachtige bestaan van tegenwoordig) :P

Tsja... er was tot nog toe geen modje die deze story eruit heeft willen verwijderen :?
 
Laatst bewerkt:
Tsja... er was tot nog toe geen modje die deze story eruit heeft willen verwijderen :?

Best kans dat ie alsnog naar offtopic gaat (of op slot). :P

En ook grappig wat gaat gebeuren, van die mensen die alleen de eerste pagina lezen & vervolgens op hoge poten heftige reacties gaan geven op allerlei posts van heeeeel lang geleden. :Y
 
Best kans dat ie alsnog naar offtopic gaat (of op slot). :P

En ook grappig wat gaat gebeuren, van die mensen die alleen de eerste pagina lezen & vervolgens op hoge poten heftige reacties gaan geven op allerlei posts van heeeeel lang geleden. :Y

Inderdaad... Ik wilde slechts de afloop laten weten, that's all. ;)
 
't Is hier nu alleen maar nat (in de stad) geen idee hoe het buiten de bebouwde kom zal zijn.
'k Ga het niet uitzoeken ook :N

In ieder geval weltruste voor straks. :W
 
Laatst bewerkt:
Ach vormfouten daar wordt je altijd mee vrijgesproken! Hun hebben een fout gemaakt! Dus jij kan weer vrij doorlopen!
 
Laatst bewerkt:
In een civiele zaak kan je je geld terugkrijgen mocht je moeten dokken!
Het gaat hier namelijk om een sterke en zwakke bestuurder.

Artikel 185
Op schade die is veroorzaakt vóór 1 oktober 2005 blijft de tekst van toepassing zoals deze luidde tot dat tijdstip:

Artikel 185
1. Indien een motorrijtuig waarmee op de weg wordt gereden, betrokken is bij een verkeersongeval waardoor schade wordt toegebracht aan, niet door dat motorrijtuig vervoerde, personen of zaken, is, behoudens de beperking in het derde lid, de eigenaar van het motorrijtuig of - indien er een houder van het motorrijtuig is - de houder verplicht om die schade te vergoeden, tenzij aannemelijk is dat het ongeval is te wijten aan overmacht, daaronder begrepen het geval dat het is veroorzaakt door iemand, voor wie onderscheidenlijk de eigenaar of de houder niet aansprakelijk is.
2. De eigenaar of houder die het motorrijtuig niet zelf bestuurt, is aansprakelijk voor de gedragingen van degene door wie hij dat motorrijtuig doet of laat rijden.
3. Ter zake van eenzelfde ongeval is, behalve in het geval dat een fout wordt aangetoond van de eigenaar of houder zelf of van iemand voor wie de eigenaar of houder aansprakelijk is, het bedrag van de ingevolge het eerste lid verschuldigde vergoeding voor aan zaken toegebrachte schade beperkt tot de waarde van het motorrijtuig op het ogenblik van het ongeval, tenzij het motorrijtuig alsdan een geringere waarde heeft dan vijfhonderd gulden, in welk geval het bedrag van de bedoelde vergoeding wordt beperkt tot vijfhonderd gulden. In geval van geschil heeft de eigenaar of houder aan te tonen tot welk bedrag zijn aansprakelijkheid is beperkt.
4. Het eerste tot en met derde lid vindt geen toepassing ten aanzien van schade, door een motorrijtuig toegebracht aan loslopende dieren, aan een ander motorrijtuig in beweging of aan personen en zaken die daarmee worden vervoerd.
5. Dit artikel laat onverkort de uit andere wettelijke bepalingen voortvloeiende aansprakelijkheid.

1. Indien een motorrijtuig waarmee op de weg wordt gereden, betrokken is bij een verkeersongeval waardoor schade wordt toegebracht aan, niet door dat motorrijtuig vervoerde, personen of zaken, is de eigenaar van het motorrijtuig of - indien er een houder van het motorrijtuig is - de houder verplicht om die schade te vergoeden, tenzij aannemelijk is dat het ongeval is te wijten aan overmacht, daaronder begrepen het geval dat het is veroorzaakt door iemand, voor wie onderscheidenlijk de eigenaar of de houder niet aansprakelijk is.
2. De eigenaar of houder die het motorrijtuig niet zelf bestuurt, is aansprakelijk voor de gedragingen van degene door wie hij dat motorrijtuig doet of laat rijden.
3. Het eerste en het tweede lid vinden geen toepassing ten aanzien van schade, door een motorrijtuig toegebracht aan loslopende dieren, aan een ander motorrijtuig in beweging of aan personen en zaken die daarmee worden vervoerd.
4. Dit artikel laat onverkort de uit andere wettelijke bepalingen voortvloeiende aansprakelijkheid.



Hoe ik het zie zijn ze beide schuldig. Maar civiel is er altijd nog wat voor elkaar te krijgen!

Schuldvraag is afgelopen week al door de rechter beantwoord.

Na overleg tussen Officier en Kantonrechter waren zij eensgezind: "vrijspraak".
Let wel, die uitspraak had alleen betrekking op de tenlastelegging...

Wat de verzekeraars onderling overeenkomen is natuurlijk een geheel andere kwestie. Alhoewel zij dikwijls de uitspraak van een rechter laten mee tellen. Tevens heb ik al diverse malen telefonisch van de schade-afhandelaar te horen gekregen dat:

M'n verzekering naar aanleiding van twee door automobilist nr.1 van elkaar afwijkende verklaringen laatstgenoemde beslist niet schadeloos, maar aansprakelijk stellen...
(automobilist heeft immers gejokt)

Met andere woorden, wat kan een civiele zaak (door wie?) nog aan deze kwestie veranderen... :?
 
Hij is al voldoende gestraft. ;)


Auw die verdwenen kawa komt vast vele malen harder aan, dan datgene wat een rechter aan straf had kunnen verzinnen.


















P.s als hij echt heeft geleerd van zijn straf en hij wordt 18, kan je denk ik geen beter cadeau verzinnen, dan een kawa, maar dat zou ik hem voorlopig maar niet gaan vertellen. ;)
 
Auw die verdwenen kawa komt vast vele malen harder aan, dan datgene wat een rechter aan straf had kunnen verzinnen.


















P.s als hij echt heeft geleerd van zijn straf en hij wordt 18, kan je denk ik geen beter cadeau verzinnen, dan een kawa, maar dat zou ik hem voorlopig maar niet gaan vertellen. ;)

Sssttttt .... :+
 
Sssttttt .... :+


En vertel hem nog maar eens dat hij boft met jou als pappa, want de meeste ouders slaan hun kroost eerder van een motor af. dan dat ze er een aan hun cadeau doen.


Je had mijn ouwelui vroeger moeten horen tekeergaan tegen motorrijders :X

Voor straf zijn 3 van de 5 koters motor gaan rijden _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan