aanvraag rijbewijs vernieuwd

TriMeX

MF veteraan
13 sep 2006
5.934
0
Venlo
Ik hoorde vanmorgen dat men tegenwoordig nieuwe maten rijbewijs krijgt.
Ter grote van een creditcard. Hierdoor kan de gemeente ze zelf niet meer maken en duurt het 5 werkdagen alvorens je je rijbewijs hebt.

Ik zelf ben van plan 11 oktober te slagen en dan was de bedoeling 12 oktober mijn motor te gaan halen. Ziet er naar uit dat dit niet gaat lukken.

Tegen een betaling van 40,- euro extra kan men het een spoedgeval noemen en de volgende dag nog krijgen ( totale onzin dus )

weet iemand hier al meer van of een manier met een een of ander bewijs dit te omzeilen zodat ik bijv. ( mocht ik slagen :P ) 12 oktober mijn motor kan ophalen ?

ik heb al een mailtje gestuurd of ik iets van een bewijs van slagen kan krijgen en zo toch op de weg mag. Maar ik denk dat ik aan t kortste strootje trek.
 
:^

Dat gaat niet lukken :N Wel mooi zo'n rijbewijs op creditcardformaat, alleen wel erg vervelend voor de mensen die net hun rijbewijs halen, en eigenlijk meteen de weg op willen -O-
 
:^

Dat gaat niet lukken :N Wel mooi zo'n rijbewijs op creditcardformaat, alleen wel erg vervelend voor de mensen die net hun rijbewijs halen, en eigenlijk meteen de weg op willen -O-

best wel ? vind t alleen afpersing dat t voor 40 euro extra wel ff kan... :S k*t ambtenaren !!! ( srry moet er ff uit )
 
weet iemand hier al meer van of een manier met een een of ander bewijs dit te omzeilen zodat ik bijv. ( mocht ik slagen :P ) 12 oktober mijn motor kan ophalen ?
:Y Tegen betaling van die 40 euro :P maar dan moet je volgens mij wel voor 12.00 uur op het gemeentehuis staan. Dus het betalen of wachten -O-
 
Dat is toch logisch? Dan moet alles opeens met spoed verstuurd en verwerkt worden, en dat kost extra. Is met paspoorten enzo hetzelfde. :)

tsjah gewoon dom dat de gemeente t zelf nie kan... eerst wel maar dit schijnbaar niet. En opsturen is wat mij betreft een kweste van digitalizeren ?
pasfoto's en uitreksels kunnen ze digitaal ff sneller versturen ?

mjah zal wel teveel gevraagd zijn..
 
ja, maar dan missen ze het geld van de spoedaanvragen :+ ... Ik denk nog steeds dat het een verkapte vorm van belasting is.

Onder het motto: van de paspoorten kregen we ook meer geld, omdat meer mensen spoed hadden, dus waarom niet voor de rijbewijzen....
 
tsjah gewoon dom dat de gemeente t zelf nie kan... eerst wel maar dit schijnbaar niet. En opsturen is wat mij betreft een kweste van digitalizeren ?
pasfoto's en uitreksels kunnen ze digitaal ff sneller versturen ?

mjah zal wel teveel gevraagd zijn..
Dat komt doordat er nieuwe beveiligingen in dat rijbewijs zijn ingebouwd, net zoals in paspoorten. Als elke gemeente die dingen zelf kan maken, zijn ze per definitie niet goed beveiligd. :N

Verder ben ik het wel eens met je stelling dat gemeentjes dom zijn :Y *O*
 
tsjah niet echt een stelling meer teleur gesteld dat als ik het haal ( nog nie op de feiten vooruit lopen ) dat ik dan nog een week mag wachten.

ze kunnen toch alvast t rijbewijs klaar maken ? klaar leggen ( ik heb t examen betaald en als ze het daar ff inclusief bij doen ) en klaar maken hebben ze genoeg tijd. Dan meteen afgeven als ik geslaagd ben.
 
Wat ik me afvraag is wat de straf is als je dan toch een rondje wil rijden. Is het hetzelfde als dat je rijbewijs thuis ligt? Of als je rijbewijs gestolen/kwijt is. Of is het echt helemaal rijden zonder rijbewijs (dat je het examen niet gehaald heb) en dus ook niet verzekerd zijn natuurlijk.

Weet ook niet of hier verschillende straffen voor zijn, maar ik wil ook wel graag direct rijden nadat ik hem gehaald heb natuurlijk...
 
aan de andere kant is even geduld hebben voor anderen weer teveel gevraagd.....

tsjah 5 dagen is misschien niets maar als je motor klaar staat en jij je rijbewijs hebt en nog nooit zonder lespak en les motor gereden hebt dan is 5 dagen best veel omdat je in smacht zit te wachten...

ik heb hier lang voor gespaard en moeten wachten ik loop elk regeltje netjes na zoals begrenzen op 25 kw op kenteken en dan zal dit er ook maar bij horen.

Maar als een maat van je het rijbewijs al heeft dan wil je samen kunnen rijden en niet alleen toekijken. ( klinkt als een klein hebberig kind ) maar denk dat velen hetzelfde zouden hebben in deze situatie. :Y
 
Wat ik me afvraag is wat de straf is als je dan toch een rondje wil rijden. Is het hetzelfde als dat je rijbewijs thuis ligt? Of als je rijbewijs gestolen/kwijt is. Of is het echt helemaal rijden zonder rijbewijs (dat je het examen niet gehaald heb) en dus ook niet verzekerd zijn natuurlijk.
Het is 100% gewoon rijden zonder rijbewijs.
Dus gewoon zwaar de lul als je een ongeluk krijgt/veroorzaakt. -O-

aan de andere kant is even geduld hebben voor anderen weer teveel gevraagd.....
:^ _O-
 
Het is 100% gewoon rijden zonder rijbewijs.
Dus gewoon zwaar de lul als je een ongeluk krijgt/veroorzaakt. -O-

Ah das k*t ... Als het alleen een boete ofzo was, kon ik het risico natuurlijk wel lopen. Maar onverzekerd ;(

Zo stellen ze mijn geduld wel heel erg op de proef, vooral als het een mooie droge week is natuurlijk.
 
tsjah 5 dagen is misschien niets maar als je motor klaar staat en jij je rijbewijs hebt en nog nooit zonder lespak en les motor gereden hebt dan is 5 dagen best veel omdat je in smacht zit te wachten...

ik heb hier lang voor gespaard en moeten wachten ik loop elk regeltje netjes na zoals begrenzen op 25 kw op kenteken en dan zal dit er ook maar bij horen.

Maar als een maat van je het rijbewijs al heeft dan wil je samen kunnen rijden en niet alleen toekijken. ( klinkt als een klein hebberig kind ) maar denk dat velen hetzelfde zouden hebben in deze situatie. :Y

:^

Mijn vriend die zelf al jaren rijdt en eigenlijk geen dag zonder kan, vindt het zogenaamd ook maar raar dat ik niet nog even kan wachten straks, maar ik weet zeker dat ie het diep van binnen ook best begrijpt dat ik zeer waarschijnlijk een spoedaanvraag ga doen!

En die 40 euro zit voornamelijk kosten in om dat ding weer snel op jouw gemeentehuis te krijgen. Een spoedkoeriertje kost nogal wat vandaag de dag -O-
 
Ik ben ook bang dat er niets anders opzit dan die paar dagen geduld hebben

hoe moeilijk dat ook is... :X
:^
Je zit al bijna 20 jaar zonder rijbewijs, dus dat weekje maakt ook weinig meer uit ;)

hoe moeilijk dat ook is... :X
Wat ik me afvraag is wat de straf is als je dan toch een rondje wil rijden. Is het hetzelfde als dat je rijbewijs thuis ligt? Of als je rijbewijs gestolen/kwijt is. Of is het echt helemaal rijden zonder rijbewijs (dat je het examen niet gehaald heb) en dus ook niet verzekerd zijn natuurlijk.

Weet ook niet of hier verschillende straffen voor zijn, maar ik wil ook wel graag direct rijden nadat ik hem gehaald heb natuurlijk...
Zolang jij je rijbewijs niet opgehaald heb staat er nergens geregistreerd dat je mag motorrijden :N
Als je aangehouden word zul je een hele dikke preek krijgen :P

Maar je kan de gok nemen natuurlijk ;) . Hoe groot is de kans dat ze je staanden houden nou? :z
 
:^

Mijn vriend die zelf al jaren rijdt en eigenlijk geen dag zonder kan, vindt het zogenaamd ook maar raar dat ik niet nog even kan wachten straks, maar ik weet zeker dat ie het diep van binnen ook best begrijpt dat ik zeer waarschijnlijk een spoedaanvraag ga doen!

En die 40 euro zit voornamelijk kosten in om dat ding weer snel op jouw gemeentehuis te krijgen. Een spoedkoeriertje kost nogal wat vandaag de dag -O-

jah als ik het haal ( heb er best veel vertrouwen in maarjah t kan altijd fout gaan )

dan zit ik ook die spoed dingens te overwegen ( de kennis van wie ik de informatie kreeg heeft het ook gedaan ( autorijbewijs )) maar ik moet ff kijken of ik uit kom
met alle kosten 40 euro is ook een leuke tank vol benzine...

k zie t wel gebeuren. mocht ik deze x niet slagen dan doe ik 100% spoed over een kleine 2 a 3 weekjes aangezien dan de loon toch alweer binnen is.( mits t rijweer is ) anders boeien mij die 5 dagen geen reet als alles is dichtgesneeuwd ofzow..
 
:^
Je zit al bijna 20 jaar zonder rijbewijs, dus dat weekje maakt ook weinig meer uit ;)

hoe moeilijk dat ook is... :X Zolang jij je rijbewijs niet opgehaald heb staat er nergens geregistreerd dat je mag motorrijden :N
Als je aangehouden word zul je een hele dikke preek krijgen :P

Maar je kan de gok nemen natuurlijk ;) . Hoe groot is de kans dat ze je staanden houden nou? :z

Weet je het zeker? is het niet als je het pasje aanvraagt ze gegevens invoeren dat je het gehaalt hebt en dat je vervolgens permissie krijgt voor het pasje en dat deze dan gemaakt wordt? anders zouden ze misschien het pasje voor niks maken als je ze voor de gek houd.

Als ze gegevens invoeren is het dus bekend dat je het hebt gehaalt.. alleen je pasje is nog in de maak :) dus alleen een boete voor rondrijden zonder rijbewijs...
 
Weet je het zeker? is het niet als je het pasje aanvraagt ze gegevens invoeren dat je het gehaalt hebt en dat je vervolgens permissie krijgt voor het pasje en dat deze dan gemaakt wordt? anders zouden ze misschien het pasje voor niks maken als je ze voor de gek houd.

Als ze gegevens invoeren is het dus bekend dat je het hebt gehaalt.. alleen je pasje is nog in de maak :) dus alleen een boete voor rondrijden zonder rijbewijs...

daarom en dan een bewijsje ofzow waar op staat hiero u kunt een week rondrijden terwijl u wacht op onze slome ambtenaren tot het pasje gemaakt is en u officieel een motormuis bent ?
 
Ik destijds de motor opgehaald, zonder het papiertje! Ik ben zelfs op de motor naar het gemeentehuis gegaan en heb daar mijn A-tje opgehaald. De dames achter de balie vonden het wel lachen :)
 
Ik destijds de motor opgehaald, zonder het papiertje! Ik ben zelfs op de motor naar het gemeentehuis gegaan en heb daar mijn A-tje opgehaald. De dames achter de balie vonden het wel lachen :)

Ik zou samen met me pa em gaan ophalen en me pa is helaas geen mf'er anders zou ie t wel goedkeuren :P

maar verbied alles wat hij vroeger zelf deed zeg maar :)
 
Ik zou samen met me pa em gaan ophalen en me pa is helaas geen mf'er anders zou ie t wel goedkeuren :P

maar verbied alles wat hij vroeger zelf deed zeg maar :)
haha, ik had ook al afgesproken dat we van voertuig zouden wisselen nadat ik men rijbewijs opgehaald zou hebben, maarja als je eerst 5 dagen moet wachten is de lol er wel vanaf.

Weet je het zeker? is het niet als je het pasje aanvraagt ze gegevens invoeren dat je het gehaalt hebt en dat je vervolgens permissie krijgt voor het pasje en dat deze dan gemaakt wordt? anders zouden ze misschien het pasje voor niks maken als je ze voor de gek houd.

Als ze gegevens invoeren is het dus bekend dat je het hebt gehaalt.. alleen je pasje is nog in de maak :) dus alleen een boete voor rondrijden zonder rijbewijs...
Dan zou ik het risico wel nemen willen nemen, dan ben je ook gewoon verzekerd *O*
 
haha, ik had ook al afgesproken dat we van voertuig zouden wisselen nadat ik men rijbewijs opgehaald zou hebben, maarja als je eerst 5 dagen moet wachten is de lol er wel vanaf.Dan zou ik het risico wel nemen willen nemen, dan ben je ook gewoon verzekerd *O*

jup idd.. en in princiepe ben je er toch klaar voor ? je hebt eindelijk het vinkje gekregen dat je op de weg zonder instructeur achter op je mag rijden.

mjah eerst maar eens halen dan zien we wel verder...
volgend jaar wordt het halen van het rijbewijs moeilijker gemaakt (auto en motor ) omdat er teveel ongelukken gebeuren op de weg. dus dan wordt het nog duurder..

dus klaag ik misschien nu al klagen ze volgend jaar nog harder..
 
Terug
Bovenaan Onderaan