Precies wat ik ooit eens een keer gelezen heb, de eerste drie kilometer is de concentratie vaak niet wat het moet zijn.
En daar gebeuren dus veel ongelukken. Sindsdien ben ik scherp als een mes vanaf de eerste meters.
Dit artikel ging overigens over autorijden. Een reden om bij korte stukjes en vooral vanaf het begin je gordel om te doen.
Dat ABS voor een langere remweg zorgt is niet geheel onjuist of onbekend.
Het zorgt er in de 1e plaats voor dat de wielen niet blokkeren. En dus dat je je niet onderuit remt.
In een paniekreactie is menig motorrijder niet meer in staat om de voorrem optimaal te benutten.
Tijdens oefeningen is er geen sprake van paniek of ‘n schrikreactie.
Dan is het goed mogelijk om sterker te remmen dan mét abs.
Om een paniekreactie na te bootsen zou een emmer met nat zand op het asfalt een goed idee zijn.
Zo werkt een *moderne* ABS dus niet. Niet *aan/uit* maar *meer/minder*abs laat je schijf los als hij dreigt te blokkeren. wat zorgt voor dat je stukken asfalt aflegt zonder te remmen. dus nu kunnen jullie allemaal lullig reageren maar ga graag die uitdaging aan hoor. en dat hoeft niet op een superbike
En dan op nat wegdek Succesabs laat je schijf los als hij dreigt te blokkeren. wat zorgt voor dat je stukken asfalt aflegt zonder te remmen. dus nu kunnen jullie allemaal lullig reageren maar ga graag die uitdaging aan hoor. en dat hoeft niet op een superbike
abs laat je schijf los als hij dreigt te blokkeren. wat zorgt voor dat je stukken asfalt aflegt zonder te remmen. dus nu kunnen jullie allemaal lullig reageren maar ga graag die uitdaging aan hoor. en dat hoeft niet op een superbike
Vindt het stoer van je echt maar ik geloof in je zelfvertrouwen Toppywaar en wanneer frits ?
Ik zie vooral berijders die geen voertuigbeheersing hebben. Zij negeren de omstadigheden en gebruiken de remmen verkeerd.Ik heb op mijn CRF250L (TET bike ) ook geen ABS maar dit filmpje zegt denk ik genoeg:
Toen ABS er net was, was er een discussie over het nut ervan. Hoe bestaat het dat die nog steeds voortduurt?
Ach ja het gaat ook sins 2008 over een apk voor motoren die er misschien nooit komt .Toen ABS er net was, was er een discussie over het nut ervan. Hoe bestaat het dat die nog steeds voortduurt? Degenen die denken dat je met een motor op glad wegdek snel en zonder te vallen tot stilstand kunt brengen hebben dat nog nooit geprobeerd.
Ik zie vooral berijders die geen voertuigbeheersing hebben. Zij negeren de omstadigheden en gebruiken de remmen verkeerd.
Als je niet kunt rijden moet je niet op de motor gaan zitten.
Ja, ik denk dat dat ook de bedoeling is vd testen, zo weinig mogelijk invloed en anticipatie vd berijder om de verschillen duidelijk te maken anders krijg geen "eerlijk" beeld natuurlijk.
Er zijn genoeg motorrijders die zonder ABS al jaren rijden en geen problemen hebben maar dat is volgens mij de discussie niet?
Dezelfde rijder op dezelfde motor ( merk/type ) met en eentje zonder ABS wat is dan veiliger, met welke motor kun je dan ( hoeveel ) meer zonder in de problemen te komen?