Precies wat ik ooit eens een keer gelezen heb, de eerste drie kilometer is de concentratie vaak niet wat het moet zijn.
En daar gebeuren dus veel ongelukken. Sindsdien ben ik scherp als een mes vanaf de eerste meters.
Dit artikel ging overigens over autorijden. Een reden om bij korte stukjes en vooral vanaf het begin je gordel om te doen.
Klopt, de eerste kilometers van huis of bij huis zijn het gevaarlijkst. Je let dan minder op omdat je de route al helemaal kent...
Dat ABS voor een langere remweg zorgt is niet geheel onjuist of onbekend.
Het zorgt er in de 1e plaats voor dat de wielen niet blokkeren. En dus dat je je niet onderuit remt.
In een paniekreactie is menig motorrijder niet meer in staat om de voorrem optimaal te benutten.
Tijdens oefeningen is er geen sprake van paniek of ‘n schrikreactie.
Dan is het goed mogelijk om sterker te remmen dan mét abs.
Om een paniekreactie na te bootsen zou een emmer met nat zand op het asfalt een goed idee zijn.
ABS geeft je een iets langere remweg, zorgt ervoor dat je wielen niet blokkeren en je kunt reageren.
Remweg is substantieel iets langer omdat de remmen aangrijpen, en weer loslaten enz. enz.
Vochtig gras werkt ook prima, plus een zachtere landing als