ABUS 8000 gaat onnodig af

Fido #77

Die hard MF'er
19 feb 2006
844
2
Lansingerland
Een hele tijd ging het goed met mijn pas aangeschafte ABUS 8000 schijfremslot.
Was er zeer tevreden mee. Alleen onlangs plaatste ik mijn motor in een garage, dus windstil, zette het slot erop, vervolgens hoorde ik het slot middels de toon activeren. Ik loop weg en nog geen 3 sec later gaat dat ding af. Dus ik denk zeker verschoven of zo. Weer opnieuw geplaatst, maar na 3 keer hetzelfde heb ik dat ding er maar afgehaald.
Zie niets bijzonders aan het slot.

Heeft iemand ook al eens dit probleem gehad met dit type slot.
De batterijen zijn het volgens mij niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mischien een seintje dat je batterijen leeg zijn...

Of je hebt 'm 3 keer verkeerd geplaatst.. :+

Wat schreef ik nu ... ik plaats dat ding zoals ik dat al vaker deed op dezelfde wijze, hoor het signaal en loop weg. Vervolgens gaat dat ding zonder reden af. Zonder reden is ook zonder beweging in dit geval.
Op de beschrijving staat dat wanneer de batterijen leeg zijn hij 3 korte piepjes geeft. En dat doet hij in dit geval dus niet.
 
WD40 inspuiten? :?

Of te rade gaan bij die Xenalockgebruikers, die volgens mij ook boeken vol kunnen schrijven hier over..
 
Deze kan je weggooien.

Als dit gebeurt betekent het dat je slot de motor niet mooi genoeg vind. Soms willen extra's zoals een andere demper of kleine knippers wel helpen, maar de meeste sloten zijn echt model-gebonden en kun je weinig aan doen. :N Staat ook in de handleiding als t goed is.

Nee ik weet niet waar het aan ligt sorry
 
Ik heb een Xena en ik heb de sensor schoongemaakt.
Nu gaat hij een stuk minder af _O-
HEEL af en toe gaat hij af ( is te verwaarlozen ), maar dat houd de mensen van mijn motor weg :+
 
Ik heb ook de XENA, super handig, als ik dat ding niet de hele dag onder mijn raam hoor jengelen en blèren, dan weet ik dat mijn motor gejat is.


Of door een boze buur begraven is onder een berg beton.....



Ik heb dit nog niet eerder van abussloten gehoord/gelezen. Ik zou iig GEEN Xena kopen als vervanging, mocht het niet te repareren zijn.
 
Wij hebben twee ABUSsen.

Een zit er een bijna permanent op slot. (mijn vrouw rijd niet erg veel) '(

En een gebruik ik dagelijks. Sinds we ze hebben ca 1 jaar heb ik het ooit 1 keer mee gemaakt dat er een zomaar af ging. Die ene keer niets gedaan om herhaling te voorkomen.

Dus als de jouwe regelmatig zomaar afgaat dan is inderdaad batterij op of defect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan