abus granite extreme, hoezo waterdicht?

keeslelystad

Die hard MF'er
11 nov 2009
797
0
lelystad
Ik heb dus een abus schijfremslot art4 met alarm gekocht in maart. Wilde de batterijen verwisselen omdat er geen alarm meer ging en het lampje niet meer brandde na afsluiten.
Opengemaakt en tot mijn stomme verbazing zijknat.
Ding open op deverwarming gelegd 4 dagen en toen weer geprobeerd. Helaas geen signaal of alarm.
Abus gebeld in Terschuur. Krijg ik een muts aan de telefoon die me verwijst naar waar ik hem gekocht heb. Opzich logisch.
Op mijn vraag hoe het kan dat dat ding volloopt met water, het is een schijfremslot en dus voor buiten gebruik neem ik aan, kreeg ik al antwoord dat ik de motor droog moets neerzetten.
Toen ik vroeg of de dame ook wist dat het wel eens regende in dit land, werd het angstvallend stil.

Wederom advies om terug te gaan naar waar ik het slot gekocht heb, die konden zien of het garantie was.
Zelfs de sticker met het nummer op de batterij bevestiging was bijna geheel verweekt.

Heb nu het slot naar de motorzaak gebracht die het slot op gaan sturen voor garantie.
Kreeg meteen een ander slot mee ook art4 zodat ik wel verzekerd blijf.

Hebben meerdere forumleden last van een zijknat schijfremslot zodat het alarm niet meer werkt??
Je zou denken dat zo'n sot gemaakt is voor buiten, maar dat schijnt begreep ik raar te zijn.
 
_O- _O- _O-

sorry ik snap je probleem en hoop dat het snel (en kostenloos) verholpen is.
Maar het klinkt echt als een vrijdagvraag _O-

Hebben meerdere forumleden last van een zijknat schijfremslot zodat het alarm niet meer werkt??

edit: en om zelf antwoord te geven op de vraag: Ja zo nu en dan heb ik wel eens een zeiknat schijfremslot, alleen heb ik alarm op de motor en niet op me slot dus verder nergens last van.
 
Laatst bewerkt:
Op zich klopt het dat jij niets met Abus te maken hebt en zij niet met jou. En de winkelier heeft in ieder geval voor een mooie oplossing gezorgd dus die snapt hoe het zit.

Maar wel waardeloos inderdaad, een slot dat je alleen binnen kunt gebruiken, terwijl de slotplicht van de meeste verzekeringen juist buiten geldt.
 
zal wel ontworpen zijn als 'spatwaterdicht' meer dan dat heb je ook niet nodig in normale regen, maar als het ff goed los gaat dan gaat ie dat niet houden :N

Net als horloges die tot 1M 'waterdicht' zijn.
 
Op zich klopt het dat jij niets met Abus te maken hebt en zij niet met jou. En de winkelier heeft in ieder geval voor een mooie oplossing gezorgd dus die snapt hoe het zit.

Maar wel waardeloos inderdaad, een slot dat je alleen binnen kunt gebruiken, terwijl de slotplicht van de meeste verzekeringen juist buiten geldt.

De fabrikant of importeur is aansprakelijk, niet de verkoper!
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat Abus er wel rekening mee heeft gehouden, waarschijnlijk een fabricagefout waardoor er water naar binnen kan (rubbertje ofzo)
 
De fabrikant of importeur is aansprakelijk, niet de verkoper!

Van aansprakelijkheid is sowieso geen sprake, er is immers geen schade geleden.

Daarnaast is de fabrikant of importeur helemaal geen partij bij een consumentenkoop, die wordt gesloten tussen consument en verkoper, meestal een winkelier. Die laatste is verantwoordelijk indien een ondeugdelijk product wordt verkocht. Die kan op zijn beurt natuurlijk best verhaal gaan halen bij fabrikant of importeur maar daar staat de consument volledig buiten.
 
_O- _O- _O-

sorry ik snap je probleem en hoop dat het snel (en kostenloos) verholpen is.
Maar het klinkt echt als een vrijdagvraag _O-

Hebben meerdere forumleden last van een zijknat schijfremslot zodat het alarm niet meer werkt??

edit: en om zelf antwoord te geven op de vraag: Ja zo nu en dan heb ik wel eens een zeiknat schijfremslot, alleen heb ik alarm op de motor en niet op me slot dus verder nergens last van.

Heeft niks met vrijdag te maken. Ging mij erom dat iemand me zegt dat ik de motor droog moet "parkeren". Je zou denken dat een schijfremslot berekend is op het weer hier in dit land.
Ik heb ook nog een extra alarm op de motor alleen verplicht mijn verzekering me 2 ART4 sloten op de motor te hebben.

Vond het een beetje "debiel" dat me gezegd wordt de motor ergens droog te parkeren.
Misschien zouden ze die sloten waterproof kunnen maken?? Kost ook niet zo weinig he.
 
Ik heb dus een abus schijfremslot art4 met alarm gekocht in maart. Wilde de batterijen verwisselen omdat er geen alarm meer ging en het lampje niet meer brandde na afsluiten.

Welk slot gaat het hier eigenlijk om?

De Abus granite extreme heeft geen alarm.
images



Bedoel je misschien de Abus Detecto?
images
 
:^

Ik heb al jaren een ABUS detecto schijmremslot en dat gebruik ik zonder probleem buiten, ook in de stromende regen. Misschien heb jij gewoon een maandagochtend exemplaar gehad?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al 2 jaar een soortgelijk slot (Abus met alarm, zonder ledje, weet niet of het ART compatible is), doet het nog steeds op 1e setje batterijen. Ook na talloze regenbuien. (heb hem dus recentelijk niet open gemaakt)

Het enige vreemde is dat na het activeren van het slot *soms* in plaats van een enkele piep er een soort morsecode wordt verzonden. In de user manual wordt nergens vermeld wat dat inhoud.

Maar dat doet hij al vanaf het begin, en werkt verder OK.

Waterschade - Lijkt me dus een fabrikagefoutje?
 
Ook mijn detecto kan tegen water, al kan ik me nog wel voorstellen dat het uitmaakt hoe je het slot bevestigd.

Vraagje van de ScubaRider: hoort dat ding nou echt herrie te maken? DIe van mij geeft wel een piep, maar dat is absoluut niet hard.
 
Er is toch wel schade namelijk de alarmfunctie is defect geraakt door waterschade

Als dat het geval is, dan zou je moeten zijn bij degene die het water over het slot heeft gegooid.

Voor zowel leverancier als fabrikant is hierbij geen aansprakelijkheid. Dat zou bijvoorbeeld wel zo kunnen zijn als door een defect aan het slot de motorfiets gestolen wordt en de verzekering niet uitkeert omdat het slot niet aan de eisen voldoet.

Aansprakelijkheid speelt hierbij geen enkele rol, wel productverantwoordelijkheid maar dat zijn twee totaal verschillende dingen.
 
Aansprakelijkheid zal me me reet roesten. Ik vind dat je mag verwachten dat een schijfremslot dat je dus gebruikt om je motor op slot te zetten om diefstal te voorkomen dan wel te bemoeilijken tegen regen kan.
In dit land schijnt het zo af en toe een beetje hemelwater te geven.
Als ik dan als antwoord krijg om hem droog weg te zetten dan zakt me broek af.
Zeker als het een ding is dat ruim 100 euro kost en waarvan ze adverteren dat ie geluid geeft zodra er beweging is.
Maar goed regen zal wel heel uitzonderlijk zijn toch???
Had ik hem nu in een emmer water geflikkerd ok, maar gewoon op mijn remschijf en dan gaat het ineens regenen???
 
Maak je niet dik, dun is de mode!! :Y

Produkt doet niet wat het belooft, gewoon de verkopert aanspreken. Klaar.
Moet mi geen problemen geven. :N

:W
 
Als dat het geval is, dan zou je moeten zijn bij degene die het water over het slot heeft gegooid.

Voor zowel leverancier als fabrikant is hierbij geen aansprakelijkheid. Dat zou bijvoorbeeld wel zo kunnen zijn als door een defect aan het slot de motorfiets gestolen wordt en de verzekering niet uitkeert omdat het slot niet aan de eisen voldoet.

Aansprakelijkheid speelt hierbij geen enkele rol, wel productverantwoordelijkheid maar dat zijn twee totaal verschillende dingen.

Als je een laptop koopt waarvan de processor het binnen een maand begeeft stuurt de verkoper je ook door naar de fabrikant/importeur... De garantie die op het product zit is van hun en niet van de verkoper. Ik nam/neem aan dat het bij dit slot hetzelfde verhaal is. Vaak wil een verkoper als tussenpersoon fungeren, maar hoeft dit naar mijn weten niet te doen? Even vanuit gaande dat dit defect buiten de schuld van de gebruiker om is.

PS Het is toch ook vaak fabrieksgarantie wat je bij nieuwe producten krijgt...
 
Laatst bewerkt:
Dit is volgens mij altijd bij fabrieksgarantie, in dit geval heb je winkel garantie en ben jij geen partij voor ABUS direct maar wel voor je dealer omdat hij ook ABUS dealer is. Als je daar een nieuwe motor koopt en hij draait in de soep, dan hoef je toch ook niet naar het merk zelf?

Moet wel zeggen dat je dealer het netjes oplost op deze manier. Van die mevrouw van ABUS moet je ook maar denken dat ze niet al teveel technische kennis heeft, ze doet haar best.

Staat er geen IP classificatie op het slot/beschrijving? IP44... IP65... zoiets...
 
Laatst bewerkt:
Als dat het geval is, dan zou je moeten zijn bij degene die het water over het slot heeft gegooid.

Voor zowel leverancier als fabrikant is hierbij geen aansprakelijkheid. Dat zou bijvoorbeeld wel zo kunnen zijn als door een defect aan het slot de motorfiets gestolen wordt en de verzekering niet uitkeert omdat het slot niet aan de eisen voldoet.

Aansprakelijkheid speelt hierbij geen enkele rol, wel productverantwoordelijkheid maar dat zijn twee totaal verschillende dingen.

Je mag een degelijk product verwachten, en daarom is het ook verplicht om minimaal 1 jaar garantie af te geven, en op sommige producten zelf langer.
Dit slot is normaal behandeld en je kan niet verwachten dat iemand zo slot droog kan houden in buitenconditie's, de leverancier zal dit moeten aankaarten bij de fabrikant.
 
Als je een laptop koopt waarvan de processor het binnen een maand begeeft stuurt de verkoper je ook door naar de fabrikant/importeur... De garantie die op het product zit is van hun en niet van de verkoper. Ik nam/neem aan dat het bij dit slot hetzelfde verhaal is. Vaak wil een verkoper als tussenpersoon fungeren, maar hoeft dit naar mijn weten niet te doen? Even vanuit gaande dat dit defect buiten de schuld van de gebruiker om is.

PS Het is toch ook vaak fabrieksgarantie wat je bij nieuwe producten krijgt...

Hoi het klinkt raar maar de verkoper is volledig verantwoordelijk voor het product en mag je dus niet doorsturen naar de fabrikant, hij moet inderdaad als tussenpersoon optreden ( bij laptops kan je meestal wel gelijk zaken doen met de leverancier maar dit is een service bijvoorbeeld hp acer enz.) Bij de verkoper heb jij iets gekocht en daarmee heeft de verkoper zich verplicht een degelijk product te leveren, consumenten bescherming is daar vrij duidelijk over gelukkig in Nederland :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan