Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Achterwiel Aprilia RS125 wiebelt

Zet de motor neer op de zijstandaard of de middenbok, pak de bovenkant van het wiel en probeer deze heen en weer te bewegen in de richting dat hij niet wil draaien (Haaks op de rijrichting dus) Als je daar iets merkt dat er beweging is dan kun je er donder op zeggen dat het je lagers zijn.

Als dit niet duidelijk was dan kun je altijd nog zoeken hoe het moet: Youtube, motor speling achterwiel.

db
 
Nee, staat nog recht. Daarnet gecontroleerd.
Remblokken achteraan maken ook een grommend geluid bij remmen, zo een geluid als je een stoel over de vloer schuift. Maar dat zal eerder aan de kwaliteit van de blokken liggen denk ik
Schurend bedoel je ?
Misschien wat zooi er tussen zand enzo?(of is het niet continu)
als ze grommen moet je even naar de dierenarts
 
Dus niet meer mee rijden tot een deskundig iemand alle problemen op heeft gelost...

Remmen doe je niet met kopervet en je motormanagementlampje brand ook niet zonder reden.

Een achterband die wiebelt is ook ronduit gevaarlijk, zeker als je geen goede diagnose kan stellen.

Overigens zie je met het oog niet of een schijf krom is tenzij het wel heel erg is.
 
Zet maar op aanhanger naar garage.
En daar in één keer alle klachten aangeven.
 
Naast het checken van de speling op het achterwiel controleer ook op dezelfde manier of er speling zit op het achter tandwiel.

Als je ook maar iets van speling kan voelen ook als is dat weinig dan is het niet goed.

Controleer ook de bandenspanning en bekijk de achterband of deze raar is versleten o.i.d.

Remschijf kan je controleren door om je achterbrug een tywrap/ teenkbandje te doen en deze zo te draaien dat het uiteinde net de schijf niet raakt. Daarna met de motor op de middenbok het achterwiel ronddraaien en tussen de schijf en het uiteinde door kijken. Als de afstand varieerd is de schijf krom
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt een beetje alsof er een afstandsbus mist in het achterwiel. Pak er eens een onderdeelschema bij en loop dat na.

Betreffende het "soms wel soms niet" remmen, waarschijnlijk lucht i.c.m. een kromme schijf. Deze hoeft maar enkele tienden krom te zijn om te voelen.

Bovendien: Maak eens foto's voor ons! veel fotos!
 
Als je eerst schreef dat het wiebelen met 100 km/u onveilig voelde dan moet er toch iets aan de hand zijn? Je hebt toch lessen gehad? Dan weet je hoe een motor aan moet voelen.
 

Een missende bus resulteert in het niet kunnen monteren van een achterwiel zonder achterlijk veel geweld en buigen.

Een garage die een meetklok op de motor zet, een zwiepert geeft en vervolgens 100 euro afrekent is een oplichter. Tenzij ze meer gedaan hebben.
 
Laatst bewerkt:

De rubberen ring rondom de remzuiger zijn er om je rem weer los te laten gaan als je je rem loslaat.
Als er een slepend geluid in je achterrem zit wat weg gaat als je de rem los laat zal het dus niet die rubberen ring bij je remzuiger zijn......