Advies gevraagd!!

Clay

Die hard MF'er
18 okt 2002
866
0
Hollysum
Wie heeft er ervaring met een Honda vtr sp1 en/of een rsv mille model 2001. ik heb op beide gereden en ze bevielen me beide, Kan iemand wat gebreken,nadelen of voordelen van de ene tov de ander geven? :)
 
rsv mille is sneller en heeft dry sump smering, dus je kan bij wijze de motor op zijn kop zetten en dan wordt ie nog gesmeert. ik zou gaan voor de mille
 
De SP zuipt niet meer als je er een PowerCommander in zet.

Twee vrienden van me hebben een SP-1, één vriend een Mille, en volgens mij ontloopt het elkaar niet zoveel. Het is allemaal ontzettend snel en betrouwbaar. Alleen vind ik de Mille mooier :)
 
De SP zuipt niet meer als je er een PowerCommander in zet.

Twee vrienden van me hebben een SP-1, één vriend een Mille, en volgens mij ontloopt het elkaar niet zoveel. Het is allemaal ontzettend snel en betrouwbaar. Alleen vind ik de Mille mooier :)
Mee eens, alleen vindt ik dit SP mooier (OK ik ken die motoren van die vrienden van PentAr niet...maar in het algemeen). Gelukkig is smaak persoonlijk.
Ik heb echter begrepen dat de SP niet echt een allemansvriend is qua rijgedrag (moet je wat harder op werken...) en dat heb ik van de Mille nog nooit gehoord.
 
Laat je gevoel spreken. Mijn gevoel zei destijds de Mille. Ik denk trouwens dat een Mille ook beter stuurt dan een SP1.
 
Laat je gevoel spreken. Mijn gevoel zei destijds de Mille. Ik denk trouwens dat een Mille ook beter stuurt dan een SP1.
Ja mijn gevoel zegt dat de sp misschien betrouwbaarder is en vindt de Mille mooier en voor wat het finaciele gedeelte betreft, krijg je voor een sp geen betere prijs terug bij eventuele inruil?
 
Ja mijn gevoel zegt dat de sp misschien betrouwbaarder is en vindt de Mille mooier en voor wat het finaciele gedeelte betreft, krijg je voor een sp geen betere prijs terug bij eventuele inruil?

koop nou maar een sp het is en blijft een honda net zoals je fireblade
(mijn ervaring met honda :} )

off-topic

dus je fireblade heb je nu niet meer, wanneer kom ik je weer eens tegen op hoevelaken of beekbergen? zodat ik weer wat van je kan leren(zo goed en kwaad mogelijk je proberen bij te houden zodat ik een idee krijg van de ideale lijnen)

off-topic
 
De SP zuipt niet meer als je er een PowerCommander in zet.

Twee vrienden van me hebben een SP-1, één vriend een Mille, en volgens mij ontloopt het elkaar niet zoveel. Het is allemaal ontzettend snel en betrouwbaar. Alleen vind ik de Mille mooier :)

agree!
 
Ja mijn gevoel zegt dat de sp misschien betrouwbaarder is en vindt de Mille mooier en voor wat het finaciele gedeelte betreft, krijg je voor een sp geen betere prijs terug bij eventuele inruil?

Kijk, dat zijn de betere vragen!
Ik denk dat een Mille net zo waardevast is als een Honda. Misschien is een Mille zelfs wel waardevaster dan een SP1.
Wat betrouwbaarheid betreft: de blokken van een Mille komen van Rotax en die blokken zijn echt wel goed hoor.
Ik zie het zo: voor de ene 15.000 euro krijg je een Honda en voor de andere 15.000 euro krijg je een paar Brembo's, een Rotax-blok en hele mooie andere onderdelen verpakt in een schitterende vormgeving met indrukwekkende rij-eigenschappen en vriendelijke onderhoudskosten. :)
 
voor 15000 euro hebbie ook een MV agusta met nog geen 10000km erop!!!

dan krijg je een mede door ferrrari ontwikkeld blok in een oer frame met :9~ velgen

en volgends de bladen/artikelen ook een V-twim gevoel bij deze 4-cil
 
Iedereen moet gewoon lekker zelf weten waar hij of zij op rijd ja!!
Ik kan alleen maar zeggen dat een sp1 een wereld fiets is en dat je er inderdaad op moet werken!!! Maar goed een beetje rijder blijft niet stil zitten in zijn zadel!!! SP1 GROET DONNYBRASCO

Bijlage: animatedtwin.gif
 
Op dinsdag 04 maart 2003 11:25 schreef mark mense het volgende:koop nou maar een sp het is en blijft een honda net zoals je fireblade
(mijn ervaring met honda :} )

off-topic

dus je fireblade heb je nu niet meer, wanneer kom ik je weer eens tegen op hoevelaken of beekbergen? zodat ik weer wat van je kan leren(zo goed en kwaad mogelijk je proberen bij te houden zodat ik een idee krijg van de ideale lijnen)

off-topic
]

Hee Mark ik hoop zeer binnenkort weer te rijden op een ss heb nu alleen nog een xr600r je moet eigenlijk maar eens meegaan als ik een vro dag heb (die geef ik via de NVVM) of we spreken gewoon eens af dan kan ik je daar wel eens wat over vertellen en laten zien ok grtn

off-topic
 
Ja tot zover iedereen bedankt voor de reacties ik ben er nog niet uit nog maar eens een aantal proefritjes maken en dan maar de knoop door hakken :)
 
Ik zie het zo: voor de ene 15.000 euro krijg je een Honda en voor de andere 15.000 euro krijg je een paar Brembo's, een Rotax-blok en hele mooie andere onderdelen verpakt in een schitterende vormgeving met indrukwekkende rij-eigenschappen en vriendelijke onderhoudskosten. :)
stupid.gif
 
Hee Mark ik hoop zeer binnenkort weer te rijden op een ss heb nu alleen nog een xr600r je moet eigenlijk maar eens meegaan als ik een vro dag heb (die geef ik via de NVVM) of we spreken gewoon eens af dan kan ik je daar wel eens wat over vertellen en laten zien ok grtn

Dus jij bent instructeur? had al zo'n vermoeden zoals ik jou zag rijden
nou ik zou graag een dagje mee willen als je zo'n cusrsus geeft...
waar geef je die cursus?
wat kost dat?
en hoe schrijf ik me in?
en wat leer ik daar allemaal?

of is dit allemaal te offtopic? O-)
 
Hee Mark ik hoop zeer binnenkort weer te rijden op een ss heb nu alleen nog een xr600r je moet eigenlijk maar eens meegaan als ik een vro dag heb (die geef ik via de NVVM) of we spreken gewoon eens af dan kan ik je daar wel eens wat over vertellen en laten zien ok grtn

Dus jij bent instructeur? had al zo'n vermoeden zoals ik jou zag rijden
nou ik zou graag een dagje mee willen als je zo'n cusrsus geeft...
waar geef je die cursus?
wat kost dat?
en hoe schrijf ik me in?
en wat leer ik daar allemaal?

of is dit allemaal te offtopic? O-)
Jou kost dat niks we spreken gewoon een keer af gaan we lekker rijden en dan vertel ik je gewoon het een en ander ok *D
 
Jou kost dat niks we spreken gewoon een keer af gaan we lekker rijden en dan vertel ik je gewoon het een en ander ok *D

:} :}

laat maar weten zodra je je nieuwe motor hebt.......

kunnen we samen lekker :] eens kijken of je mij kunt opleiden tot een
echte 'coureur'...
 
Hey Clay, is de blade al weg ?
ja inderdaad en ik kan je vertellen dat het een kl*te gevoel is om geen motor (behalve een xr600r en een ouwe k1100lt) te bezitten maar er is licht aan de horizon er komt binnenkort een sp1 of een mille *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan