Afbranden nieuwe leden

We dwalen af...
Geen zorgenom te verdwalen, er zijn altijd nog Suske en Wiske om ons te redden ;)

172-Suske-en-Wiske-Het-laatste-dwaallicht-Nieuwe-cover.jpg
 
Ik lach er om 😂
De Jeugd Van Tegenwoordig (4 genien met bijmekaar een IQ van 600) hebben me de ogen geopend met de voor mij onsterfelijk geworden gevleugelde worden "Wees gewoon de klootzak die je bent". Geldt ook voor de topicstart trollen, pleur die image van coole MSNner of Whatapper weg joh, dit is een andere wereld waar je geen masker op hoeft, juist jezelf zijn wordt gewaardeerd...
 
Maar dat zijn ook geen motorrijders, slechts wannabees
B| komen me wel buitenom voorbij op die MP3 in korte broek bij Afslag Delft, waar ik die stelten onder de vangrail in mijn kansberekening verwerk

Vaak ben je te bang
 
Heel simpel: je kunt ook niet reageren.
Ik heb het geprobeerd, het is sterker dan ik.
Slaat de openingspost echt nergens op, dan zijn daar mods en admins voor.
Dan is heel het idee van de vrijheid van een forum om zeep. Dat betekent dat er alleen op bepaalde posts gereageerd mag worden en dat deze aan criteria onderhevig is, zowel vraag als antwoord. Dat past niet bij de sfeer van dit forum. Kun je beter bij andere forums gaan kijken waar de moderatie als kapo’s de onderwerpen in de gaten houden en het grote gelijk aan hun kant is. In lekenterm, machtsmisbruik.
Ik ben oprichter en jarenlang eigenaar geweest van puchmaxi.nl en het daarbij behorende forum. Daar hadden de mods en admins het druk, hoort erbij.
Van mij mogen de admins en mods op dit forum actiever zijn rondom het onderwerp van dit topic.
Ik denk dat ik als moderator wel bereid zou zijn een dikke middelvinger op te steken wanneer een forumlid gaat eisen dat ik harder zou moeten werken, alsof ze me betalen.

Zoals je ziet, ik kan het gewoon niet laten.
Zo kan ik het ook niet laten om te reageren in onderwerpen die werkelijk nergens op slaan. Dat is ook wat een forum een forum maakt. Anders is het een berichtenbord.
 
Na lange dit topic lange tijd te hebben laten sudderen wil ik toch nog even reageren.

Hoewel ik veel ''negatieve'' reacties lees (waar ik me ook wel in kan vinden, begrijp me niet verkeerd) hoor ik toch ook wel positieve opmerkingen en heb ik nog nooit zoveel likes op een post gehad. Normaal geef ik niet zo veel om likes, maar ik ga er voor het gemak maar even van uit dat de ''likers'' het eens zijn met de boodschap in de OP.

Er is altijd iemand verbaal sterker dus ruzie zoeken en discussies voeren die uitmonden in punten en komma's heeft dan ook totaal geen zin. Ik wil hier gewoon een boodschap over te brengen en hoop dat men er wat mee doet. Zo niet, nouja ik ben geen mod/admin hier dus dan heb ook ik het er maar gewoon mee te doen...

Het is ook niet dat ik perse wat te zeuren wil hebben, maar dit patroon van TS'en demotiveren heb ik al op andere fora zien escaleren tot een niveau waardoor nieuwe leden maar gewoon niks meer vroegen.
Hierdoor viel de uitdaging weg voor de leden die graag mensen hielpen, waardoor die minder vaak terugkwamen. Wat weer resulteerde in minder antwoorden op de vragen die gesteld werden, wat nieuwe leden nog minder trok. Dat zijn fora waar je in het begin niet snel genoeg meelezen kon die 2 jaar later praktisch uitgestorven zijn.

Zowel het gedrag van ''domme'' vraagstelling als horkerige antwoorden is niet van de huidige generatie. Zoek je verder terug dan zie je het al zeker vanaf begin jaren 2000 toen de fora een beetje opkwamen. Echter heb ik wel het idee dat het reageren de afgelopen paar jaar extremer wordt.

Het verhaal van @Clank kan ik beamen. Ik ben dan wat jonger dan de meeste interieurleden hier dus heb het huidige schoolsysteem meegemaakt waarin je geleerd wordt vooral bronnen te raadplegen, vragen te stellen en waar zelfredzaamheid geen punt op de agenda is. Erg vervelend, maar zelfs in het bedrijfsleven werkt dit zo. Ik werk in de techniek, maar vooral bij stagiaires en jonge medewerkers zijn technische oplossingen bedenken er al lang niet meer per definitie bij. Alles wordt vastgelegd in checklists en procedures om de menselijke factor maar zoveel mogelijk uit te sluiten, meedenken wordt steeds minder gewaardeerd en een probleem moet je bij de juiste persoon/afdeling neerleggen, wat natuurlijk niet ten goede komt van het niveau van de medewerkers.
Als dat al de techneuten zijn, wat verwacht je dan van een willekeurig ander iemand...?
Dit ga je niemand bijbrengen in één sarcastisch bericht of een algehele lynchpartij. Met een beetje geluk groeit iemand er wel een beetje in als men met zijn probleem mee denkt en zo zelf ook aan het denken gezet wordt.

Ik denk dat het al een stuk makkelijker/beter zou zijn voor nieuwe leden als er de eerste dag(en) wat gematigder gereageerd wordt. Benoemen dat je meer informatie nodig bent en daarbij aangeven dat een beetje grammatica ook gewaardeerd wordt moet zeker kunnen. Maar moet dat door 7 verschillende mensen gezegd worden...?
Reageer op zo'n topic als je wat toe te voegen hebt wat men voor jou nog niet gedaan heeft, kan het topic niet door de beugel ram dan even op die ''Rapporteer'' knop of blijf lekker weg.
 
Ik heb het geprobeerd, het is sterker dan ik.

Dan is heel het idee van de vrijheid van een forum om zeep. Dat betekent dat er alleen op bepaalde posts gereageerd mag worden en dat deze aan criteria onderhevig is, zowel vraag als antwoord. Dat past niet bij de sfeer van dit forum. Kun je beter bij andere forums gaan kijken waar de moderatie als kapo’s de onderwerpen in de gaten houden en het grote gelijk aan hun kant is. In lekenterm, machtsmisbruik.

Ik denk dat ik als moderator wel bereid zou zijn een dikke middelvinger op te steken wanneer een forumlid gaat eisen dat ik harder zou moeten werken, alsof ze me betalen.

Zoals je ziet, ik kan het gewoon niet laten.
Zo kan ik het ook niet laten om te reageren in onderwerpen die werkelijk nergens op slaan. Dat is ook wat een forum een forum maakt. Anders is het een berichtenbord.

Toch geen schorpioen van sterrenbeeld hé?! Blijven prikken :D
 
Ik denk dat het al een stuk makkelijker/beter zou zijn voor nieuwe leden als er de eerste dag(en) wat gematigder gereageerd wordt. Benoemen dat je meer informatie nodig bent en daarbij aangeven dat een beetje grammatica ook gewaardeerd wordt moet zeker kunnen. Maar moet dat door 7 verschillende mensen gezegd worden...?
Reageer op zo'n topic als je wat toe te voegen hebt wat men voor jou nog niet gedaan heeft, kan het topic niet door de beugel ram dan even op die ''Rapporteer'' knop of blijf lekker weg.
Dus je legt het probleem volledig bij de bestaande gebruikers neer?
Lijkt mij niet terecht.

Ik denk dat het een stuk makkelijker/beter zou zijn als de nieuwe leden eerst even rondkijken op het forum en de regels lezen zodat ze weten hoe ze een vraag dienen te stellen. Het op het onderwijs systeem gooien is wel heel erg makkelijk, lui en calimero gedrag.
 
Ik ben dan wat jonger dan de meeste interieurleden hier dus heb het huidige schoolsysteem meegemaakt waarin je geleerd wordt vooral bronnen te raadplegen, vragen te stellen en waar zelfredzaamheid geen punt op de agenda is.

Ik ben nóg jonger, en heb hier totaal geen last van gehad.

Het is puur hoe je zelf in het leven staat.
Als je altijd maar verwacht dat iemand je handje vasthoudt dan ga je niet ver komen, daar heb je geen schoolsysteem voor nodig om daar achter te komen.

Heb ik nooit hulp nodig? Zeker wel, maar ik doe er dan wel alles aan om het degene die mij helpt zo makkelijk mogelijk te maken. Het moet van 2 kanten komen. En degene die hulp vraagt mag zich wat mij betreft van z'n beste kant laten zien, en hier ook moeite voor doen, hij is tenslotte degene die een ander nodig heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan