Afbranden nieuwe leden

Wat de leden van M-F bindt is dat we allemaal motorrijden. Verder komen we allemaal uit verschillende werelden met hun eigen normen en waarden. Wat in Den Haag normale spreektaal onder vrienden is, is in het zuiden van het Drenthse noorden waarschijnlijk best grof en wordt als afbranden gezien.
Wat de leden van MF bindt is dat de meeste veelposters ouwe zeikerds zijn. Verder komt het merendeel uit de randstad en weten niet wat fatsoen is. Wat in DH als verbale diarree naar buiten word geperst is totaal onacceptabel voor het overige normale volk zoals bijvoorbeeld die uit gelderland en naar boven tm Groningen. Over brabanders en belgen, wielen/Walen weet ik hoe ze dat allemaal noemen begin ik helemaal maar niet over.


Zo lees ik het zonder roze bril op ;)
 
Wat ik aan zit te denken.... mensen kennen elkaar niet echt en online praten is wat anders dan in het echt. Als je in het echt elkaar kan ontmoeten , een gezellige dagdeel van maakt met eten, etc dan werkt dat de sfeer wel ten goede. Want je weet wie die iemand in het echt.

Zou trouwens niet zo een gek idee zijn om 100 man op BBQ te hebben en iedereen betaald zijn deel.....leuke BBQ wordt dat denk ik. Nadat de situatie van corona voorbij is natuurlijk....
Zie nou wel, je kan het wel ;) :t
 
Wat de leden van MF bindt is dat de meeste veelposters ouwe zeikerds zijn. Verder komt het merendeel uit de randstad en weten niet wat fatsoen is. Wat in DH als verbale diarree naar buiten word geperst is totaal onacceptabel voor het overige normale volk zoals bijvoorbeeld die uit gelderland en naar boven tm Groningen. Over brabanders en belgen, wielen/Walen weet ik hoe ze dat allemaal noemen begin ik helemaal maar niet over.


Zo lees ik het zonder roze bril op ;)
Ik zou opzich als brabander wel willen dat je er eens over begint :Y
 
Alles wordt vastgelegd in checklists en procedures om de menselijke factor maar zoveel mogelijk uit te sluiten, meedenken wordt steeds minder gewaardeerd en een probleem moet je bij de juiste persoon/afdeling neerleggen, wat natuurlijk niet ten goede komt van het niveau van de medewerkers.
Heel herkenbaar ! Ik werkte bij een groot Amerikaans bedrijf en nét in de tijd dat ik groot onderhoud aan de rikketik kreeg (al met al een half jaar niet op de werkvloer) ging het bedrijf over van 'family run' naar een 'production operating system', zoiets als je boven beschrijft. Ik kwam enthousiast terug, vol energie om er tegenaan te gaan: de gebouwen waren hetzelfde, dezelfde machines stonden er nog in en de zelfde collega's liepen 'r rond. En toch was 't een compleet andere toko geworden 8)7. Gelukkig kon ik me het veroorloven om heel snel met pre-pensioen te gaan, heb er geen seconde spijt van gehad.

En wat 't Motor-Forum betreft, het is groot genoeg om weg te blijven van de kluppies die me niet zo liggen en die plekkies op te zoeken waar ik me wel thuis voel om 't zo maar te zeggen.

gr. Leo
 
Dus je legt het probleem volledig bij de bestaande gebruikers neer?
Lijkt mij niet terecht.

Ik denk dat het een stuk makkelijker/beter zou zijn als de nieuwe leden eerst even rondkijken op het forum en de regels lezen zodat ze weten hoe ze een vraag dienen te stellen. Het op het onderwijs systeem gooien is wel heel erg makkelijk, lui en calimero gedrag.
Jullie hebben allebei gelijk in de zin dat het grootste probleem lijkt te liggen bij mensen die toch reageren.
en reacties lokken ook meer reacties uit en op MF kan het soms erg snel gaan.
Best logisch dat iemand een bericht plaats op internet met het voornemen om de volgende dag eens te gaan kijken of er gereageerd is.
Als er dan 7 grammatica reacties, 15 links , 3 A4's met tekst,2 pdf's en 4 whitepapers zij langs gekomen zou ik ook verbaasd staan te kijken.

Een goed uitgangspunt zou ook zijn om minder woorden te gebruiken in je antwoord , dan er in de vraagstelling worden gebruikt.

en gewoon het woord Calimero gebruiken verhuld ook een bepaalde leeftijd ;)

hqdefault.jpg
 
Wat de leden van MF bindt is dat de meeste veelposters ouwe zeikerds zijn. Verder komt het merendeel uit de randstad en weten niet wat fatsoen is. Wat in DH als verbale diarree naar buiten word geperst is totaal onacceptabel voor het overige normale volk zoals bijvoorbeeld die uit gelderland en naar boven tm Groningen. Over brabanders en belgen, wielen/Walen weet ik hoe ze dat allemaal noemen begin ik helemaal maar niet over.


Zo lees ik het zonder roze bril op ;)

Zegt degene met ruim 13.000 posts O-)
 
Zegt degene met ruim 13.000 posts O-)
ik vind het ook heel confronterend, maar inderdaad.
Is het laatste half jaar ook niet bepaald minder geworden hoor.
Maar onder het motto 'It takes one to know one' plaats ik regelmatig een plaatje als het echt te gek word :

stalter en waldorf.jpg


en wat betreft aantal posts, ik weet niet of ze er nog steeds zijn maar vroeger had je topics waarbij het gebruikelijk was om elke dag zo krom mogelijk 'goedemorgen' of iets van die strekking door 30 verschillende leden achter elkaar aan.
Net als dat iedereen elkaar likt in het nachttopic, maar dat doet de naam natuurlijk al vermoeden ;)

de term ' Nutteloze statistieken e.a' rond de jaarwisseling is dus ook erg goed gekozen, hoewel een bepaalde hoeveelheid activiteit/verslaafheid er wel uit op te maken is ;)
 
Dus je legt het probleem volledig bij de bestaande gebruikers neer?
Lijkt mij niet terecht.

Ik denk dat het een stuk makkelijker/beter zou zijn als de nieuwe leden eerst even rondkijken op het forum en de regels lezen zodat ze weten hoe ze een vraag dienen te stellen. Het op het onderwijs systeem gooien is wel heel erg makkelijk, lui en calimero gedrag.

Ja ze zijn niet de grote veroorzaker misschien, maar wel de enige kant die je met goed fatsoen bereiken kan hier op het forum.
Ik heb ook liever, net als jullie, dat ze een beetje fatsoenlijk typen, een compleet verhaal plaatsen enz.

Eerlijk is eerlijk, als ik wat wil weten over een willekeurig ander onderwerp op een ander forum dan lees ik ook niet het complete forum en de 3 pagina's regels door. Ik durf wel te stellen dat ik een leesbaar verhaal neerzet dat redelijk compleet is, maar een onderwerp waar ik de ballen verstand van heb zal ook geen vooronderzoek krijgen waar dat forum blij van wordt. Ik stel dan mijn vraag en kom ook de volgende dag pas terug, dusja ook een half uurtje oid online.
 
Wat de leden van MF bindt is dat de meeste veelposters ouwe zeikerds zijn. Verder komt het merendeel uit de randstad en weten niet wat fatsoen is. Wat in DH als verbale diarree naar buiten word geperst is totaal onacceptabel voor het overige normale volk zoals bijvoorbeeld die uit gelderland en naar boven tm Groningen. Over brabanders en belgen, wielen/Walen weet ik hoe ze dat allemaal noemen begin ik helemaal maar niet over.


Zo lees ik het zonder roze bril op ;)
De meeste Nederlanders wonen nu eenmaal in de Randstad. En die draaien meestal niet om de hete brei heen. Randstelingen kunnen meestal niet goed tegen het achterbakse geroddel en de achterklap die je in huichelachtige dorpsgemeenschappen ziet.
 
De meeste Nederlanders wonen nu eenmaal in de Randstad. En die draaien meestal niet om de hete brei heen. Randstelingen kunnen meestal niet goed tegen het achterbakse geroddel en de achterklap die je in huichelachtige dorpsgemeenschappen ziet.
Wat zijn randstelingen en hoezo is huichelarij aan dorpsgemeenschappen voorbehouden? En om de hete brij heen draaien (of breien ze bij jullie heel heet) daar is hier niet genoeg vocabulaire voor? Als je al op de man speelt, doe het dan goed, geen onnozele dorpelingen erbij halen maakt het geheel toch veel chiquer denk je niet? Geef ons ‘de rest’ ook een kans aangezien we nog vol in ontwikkeling zijn, wie weet word het nog wat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan