Agent verzint overtreding

1990biker

MF'er
13 mei 2012
94
0
Drachten
#edit: opgelost, was een vergissing


Hallo,

3 week terug reed ik op de motor even snel naar de MAC heen en weer.
op de terug reis gaf ik net gas toen ik een politie motor tegemoet reed, Ik reed zo'n 90 in de 1 op moment van paseren.

Hij sprak me aan op de snelheid en t geluid waar hij gelijk in had.

Had me kenteken papieren niet bij me en ja hoor meneer zou wel even kijken wat dat koste, OOK AL WOON IK 200 METER VERDEROP!
120 euro zou het grapje kosten maar dit vonden we beide aan de hoge kant en oom agent zou het op het bureau gaan nakijken is het echt 120 euro dan zou hij het erbij laten en had ik geluk gehad...

nu, 3 weken later, krijg ik een bekeuring binnen voor het "niet op eerste vordering behoorlijk het rijbewijs ter inzage afgeven"

Hij heeft dus gewoon een overtreding bedacht die ik duidelijk niet gemaakt heb en heeft me hiermee proberen te 'straffen voor iets waar hij me niet mee kon bekeuren...


Wat kan ik hier nu het beste mee doen... hij kan toch niet zomaar wat bedenken en me er een bekeuring voor geven?!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook boos worden dat mensen er bij mij uitnaaien zonder dat ik er op mag schieten. :+

Gewoon dokken .
 
Uhm, raar verhaal maar als ik het goed begrijp heb je toch juist geluk gehad?
Hij denkt met je mee om je geen bekeuren van 120 euro te geven..

Degene die ik vorige week trof gaf me 480 euro boete voor een snelheid overtreding..
Volgens mij heb je gewoon geluk gehad.
En vind het ook zeker triest als een agent je matst door je een lagere bekeuring te geven en jij dan gaat lopen zeuren.. Dan wordt het de volgende keer een geluidsmeting, boete voor geen papieren en ect..
 
Dat ie daar pist om is oke...

Maar dan kun je toch niet zomaar een overtreding gaan verzinnen om me te straffen?!
 
Dus je verstopt je omdat je 60 reed????
Dan hoef ik me nooit meer te vertonen op de weg!

Wat zeur je nou, je doet iets dat niet mag, dat weet je ook, anders verstop je je niet. Je dreigt een boete van 120 te krijgen, dat vind die vriendelijke agent teveel en nu krijg je een andere boete en ga je lopen piepen.
Vreemd verhaal.
 
Hallo,

3 week terug reed ik op de motor even snel naar de MAC heen en weer.
op de terug reis gaf ik net gas toen ik een politie motor tegemoet reed, Ik reed zo'n 60 in de 1 op moment van paseren.
*1*ik deed snel me licht uit en wachte om de hoek, in de hoop dat ie me niet kon vinden..
maar helaas
...

Hij sprak me aan op de snelheid en t geluid waar hij gelijk in had.
maar vond het niet kunnen dat ik probeerde uit te naaien me te verstoppen en ging op zoek naar iets waarmee hij me kon 'straffen'

*2*Had me papieren niet bij me en ja hoor meneer zou wel even kijken wat dat koste, OOK AL WOON IK 200 METER VERDEROP!
120 euro zou het grapje kosten maar dit vonden we beide aan de hoge kant en oom agent zou het op het bureau gaan nakijken is het echt 120 euro dan zou hij het erbij laten en had ik geluk gehad...

nu, 3 weken later, krijg ik een bekeuring binnen voor het "niet op eerste vordering behoorlijk het rijbewijs ter inzage afgeven"

Hij heeft dus gewoon een overtreding bedacht die ik duidelijk niet gemaakt heb en heeft me hiermee proberen te 'straffen voor iets waar hij me niet mee kon bekeuren...


Wat kan ik hier nu het beste mee doen... hij kan toch niet zomaar wat bedenken en me er een bekeuring voor geven?!

punt 1, je weet dus al dat je iets verkeerds heb gedaan en ipv op gepaste (normale) snelheid verder te rijden ga je verstoppertje spelen.....
ben dan een vent en rijdt rustig verder en als hij je dan aan houdt ben dan gewoon eerlijk en meewerkend zijn hun (plisie) vaak ook wat coulanter ;)

punt 2, je hebt ze niet bij dus ik vind het nou niet echt een verzonnen overtreding, of versta je onder je papieren alleen je kentekenbewijs en had je wel een rijbewijs (kunnen) laten zien ?
edit: woow wat een reacties in eens... je had dus wel je rijbewijs kunnen laten zien :)
 
Laatst bewerkt:
Nou dan maak je bezwaar waarin je vermeld dat je het rijbewijs wel hebt getoond maar dat je je kenteken papieren niet bij je had. Krijg je de boete voor het niet tonen van je kenteken bewijs.

Volgens mij is dat om het even.
 
Op zich heeft 'ie niks bedacht denk ik, jij kon je papieren niet tonen en die hoor je bij je te hebben. Waarschijnlijk als je gewoon normaal had gereden had 'ie je helemaal niet opgemerkt en dus ook geen boete gegeven. Ik vind het trouwens ook een beetje vreemd dat je je gaat verstoppen :?

Maar dat kan aan mij liggen.

Stel dat je dus iets fout deed, te hard gereden, teveel geluid, dan weet je dat er neem je er verantwoordelijkheid voor, dan ga je je niet verstoppen. Maar dat is puur mijn denkwijze.

Ben je het er niet mee eens kan je bezwaar aantekenen, achterop de beschikking staat dacht ik hoe en wat.
 
Hahahahahahaha

Of rij gewoon weg , of wees een vent en accepteer het praatje met eventuele boete.

/ik deed snel me licht uit en wachte om de hoek, in de hoop dat ie me niet kon vinden..
maar helaas .../ :')

Hoe oud ben je? 12 _O-

60 in zijn 1 levert al herrie problemen op? of was het toch iets harder misschien???
 
Dat ie daar pist om is oke...

Maar dan kun je toch niet zomaar een overtreding gaan verzinnen om me te straffen?!

Dit begrijp ik dus niet.
Hij matst je en toch zeiken.

Je had 'm ook voor 120 kunnen hebben hè?!
En je trekt toch zelf de aandacht met 90 in z'n 1....
 
Laatst bewerkt:
Wees blij dat je geen trap in je kruis hebt gekregen en op je sokken naar huis mocht wandelen. :+
 
Laatst bewerkt:
Heb je het rijbewijs op eerste vordering overhandigd aan de agent?
Overigens, niet op eerste vordering tonen van de kentekenpapieren kost 40 euro en geen 120. Vreemd verhaal al met al weer.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan