Jammer joh. Pay up!

Je weet donders goed dat je op zo'n hok je snelheid goed in de gaten moet houden. Voor je het weet rij je dus effe 41 te hard en kost het je €400,- Ik wens je veel succes met er tegenin gaan.
Dus, zoals het er nu uitziet; even door de zure appel heen bijten en schokken.
 
Zielig.
Er zal werkelijk niet 1 ambtenaar zijn die hier iets van merkt of wakker van ligt.
Maar door het verzieken van het systeem worden vanzelf de opbrengsten minder, dus de boetes of administratiekosten gaan gewoon omhoog.

Dan kan je volgend jaar een topic openen over de gestegen boetebedragen.

Neh, die stijgen toch wel , net zo iets als .. regenen in Nederland, helemaal
precies weet je niet wanneer..
Maar vallen... gaat het zeker :)

Nee inderdaad, het is beter om met een getrokken pinpas elk transactie voorstel meteen te betalen die het rijk naar je toegooit .

Geen probleem... mág..
Als dat iemand z'n ding is.. waarom niet...


Ik heb liever zo veel mogelijk lol van m'n centen, door op z'n minst de zaak zo veel
mogelijk te vertragen en hinderen..
Als in, kusje na genaaid te zijn..

Beetje zo iets als in colonne 60 km/u op de snelweg rijden uit protest en de hele zooi
voor iedereen vertragen.
Helpen doet het niet echt.. Maar hinderlijk is het wel..

Dan niet mauwen dat een ander dezelfde tactiek al veel eerder heeft gevonden en hier ook gebruik van maakt.


partij'tje knokken met toko's zoals de belastingdienst ,CJIB en diverse andere onderdelen van dit mooie landje * bevolkt door ambtenaren * , ga je head-to-head niet winnen.

Maar je kan hem wel behoorlijk laten zweten met rondjes door de ring rennen, voor je je gewonnen geeft.
 
Laatst bewerkt:
Geen gekut,gewoon betalen.
Next.


En slotje graag
full
 
>>KNIP<<


Ik heb liever zo veel mogelijk lol van m'n centen, door op z'n minst de zaak zo veel
mogelijk te vertragen en hinderen..
Als in, kusje na genaaid te zijn..


>>KNIP<<



Maar je kan hem wel behoorlijk laten zweten met rondjes door de ring rennen, voor je je gewonnen geeft.

Beetje een domme vergelijking, niet?

Klinkt meer als dat je een strafbaar feit wil verantwoorden middels een persoonlijke menig.
 
Laatst bewerkt:
partij'tje knokken met toko's zoals de belastingdienst ,CJIB en diverse andere onderdelen van dit mooie landje * bevolkt door ambtenaren * , ga je head-to-head niet winnen.

Maar je kan hem wel behoorlijk laten zweten met rondjes door de ring rennen, voor je je gewonnen geeft.
Ervan zweten gaan ze echt niet hoor, maar de afhandeling van al die bezwaarschriften kost gewoon geld. Drie maal raden wie dat uiteindelijk betaalt...
 
Ervan zweten gaan ze echt niet hoor, maar de afhandeling van al die bezwaarschriften kost gewoon geld. Drie maal raden wie dat uiteindelijk betaalt...


Als ik zo naar m'n belasting aangifte van afgelopen jaar kijk...

Heb ik het voorgeschoten ,
Maar wat ze met de rest van het geld hebben gedaan.. is me nog een raadsel
 
Als ik zo naar m'n belasting aangifte van afgelopen jaar kijk...

Heb ik het voorgeschoten ,
Maar wat ze met de rest van het geld hebben gedaan.. is me nog een raadsel

Ben blij dat je in de 52% regeling zit, je verdiend óf beurt schijnbaar genoeg :P
 
Laatst bewerkt:
Beetje een domme vergelijking, niet?

Klinkt meer als dat je een strafbaar feit wil verantwoorden middels een persoonlijke menig.


het is pas een feit als de rechter heeft beslist dat het een feit is,
Tot die tijd is het nog altijd een mening van een ambtenaar ( die zich , misschien, vergist heeft ) .

Hoe ver je het wil laten oplopen ( tot rechtbank ) , is een afweging die je zelf moet
maken.
( kosten / baten analyse )


Dit komt van iemand, die daadwerkelijk ( en , nee, had het echt niet gedaan ) , tot 2 keer toe voor is iets opgepakt en in de gerechtelijke molen is gegooid , waar een ambtenaar had
bedacht dat ik iets had misdaan. ( 2x , een vrij ernstig misdrijf )

Ambtenaren maken fouten, en geregeld hele slordige ook.
 
het is pas een feit als de rechter heeft beslist dat het een feit is,
Tot die tijd is het nog altijd een mening van een ambtenaar ( die zich , misschien, vergist heeft ) .

Hoe ver je het wil laten oplopen ( tot rechtbank ) , is een afweging die je zelf moet
maken.
( kosten / baten analyse )


Dit komt van iemand, die daadwerkelijk ( en , nee, had het echt niet gedaan ) , tot 2 keer toe voor is iets opgepakt en in de gerechtelijke molen is gegooid , waar een ambtenaar had
bedacht dat ik iets had misdaan. ( 2x , een vrij ernstig misdrijf )

Ambtenaren maken fouten, en geregeld hele slordige ook.


Zelfs met "maar" 40 Km/h te hard (waar het hier initieel over gaat) ben je nou niet écht een voorbeeld voor.....

Ga er nou geen "voorbeeld" kwestie van maken, dat win je niet.
 
Reed je inderdaad te snel? Dan ben ik het eens met Wimmel.

Ben je er echt van overtuigd dat je niet te snel reed, dan doen wat MasterTommy zegt. Dat recht heb je, dat mag je gebruiken.
 
Zelfs met "maar" 40 Km/h te hard (waar het hier initieel over gaat) ben je nou niet écht een voorbeeld voor.....

Ga er nou geen "voorbeeld" kwestie van maken, dat win je niet.


Wat ik wil aangeven is eenvoudig,
*de pinpas trekken en betalen zonder tegen te sputteren *

Dat kan altijd..


En ja, door sommige ervaringen in het leven word je verstandig ( of, bevooroordeeld ) ,
en ga je hier naar handelen.
- en eventueel een ander in adviseren -
 
Goeiemorgen wat een naïeve figuren hier weer :') :')

Gewoon betalen joh.... :') :')

TS is niet eens zeker van de overtreding en een motoragent rijd even aan de andere kant van het kanaal een meting te doen. (hoe? wat? enz?) (maar motormattie? mwah samen geknikkerd? motoragent, de man doet ook maar zijn werk)

Daar krijg je dan een strafbeschikking voor die voorlopig blijft staan en waar je een volgende keer ook weer last van hebt.

Dan mag je zeker wel in verzet en opvragen hoe een en ander in zijn werk gaat.
De politie moet zich ook aan regels houden vwb meting en dergelijke, die regels zijn er niet voor niets.
En wat ik de laatste tijd om mij heen hoor is vooral de politie kant van de regels nogal vaag en grijs. Misschien begrijpelijk, maarja ook zij moeten zich toch ook aan de regels houden

Kortom laat deze agent maar eens goed aantonen hoe deze meeting gegaan is, daar is helemaal niets mis mee en dat recht heb je gewoon.
Dat kost geld, ja en? daar betaal ik wel graag belasting voor, er voor kunnen zorgen dat iets daadwerkelijk op een goede manier loopt.
Er worden miljoenen aan pruts en mislukte projecten aan belastinggeld verbrand en dan gaan liggen mauwen wanneer iemand gewoon wil weten hoe en wat zijn meeting tot stand gekomen is?

@TS, wobben enz, laat ze het maar aantonen dat is je recht en maak er gebruik van.
De rest betaald wel gewoon wanneer ze een bekeuring krijgen, dat mag :W

note: het daadwerkelijk zand in de raderen strooien bij een flitsboete van 4 km/h te hard is in mijn ogen ook onnodig en levert meer ellende op dan voordeel op de lange duur. Bewijs is dan ook 'hard'
Maar dat is zeker hier niet in het geval.
 
Goeiemorgen wat een naïeve figuren hier weer :') :')

Gewoon betalen joh.... :') :')

TS is niet eens zeker van de overtreding en een motoragent rijd even aan de andere kant van het kanaal een meting te doen. (hoe? wat? enz?) (maar motormattie? mwah samen geknikkerd? motoragent, de man doet ook maar zijn werk)

Daar krijg je dan een strafbeschikking voor die voorlopig blijft staan en waar je een volgende keer ook weer last van hebt.

Dan mag je zeker wel in verzet en opvragen hoe een en ander in zijn werk gaat.
De politie moet zich ook aan regels houden vwb meting en dergelijke, die regels zijn er niet voor niets.
En wat ik de laatste tijd om mij heen hoor is vooral de politie kant van de regels nogal vaag en grijs. Misschien begrijpelijk, maarja ook zij moeten zich toch ook aan de regels houden

Kortom laat deze agent maar eens goed aantonen hoe deze meeting gegaan is, daar is helemaal niets mis mee en dat recht heb je gewoon.
Dat kost geld, ja en? daar betaal ik wel graag belasting voor, er voor kunnen zorgen dat iets daadwerkelijk op een goede manier loopt.
Er worden miljoenen aan pruts en mislukte projecten aan belastinggeld verbrand en dan gaan liggen mauwen wanneer iemand gewoon wil weten hoe en wat zijn meeting tot stand gekomen is?

@TS, wobben enz, laat ze het maar aantonen dat is je recht en maak er gebruik van.
De rest betaald wel gewoon wanneer ze een bekeuring krijgen, dat mag :W

note: het daadwerkelijk zand in de raderen strooien bij een flitsboete van 4 km/h te hard is in mijn ogen ook onnodig en levert meer ellende op dan voordeel op de lange duur. Bewijs is dan ook 'hard'
Maar dat is zeker hier niet in het geval.


Laat de TS dan ook even de originele stukken hier posten :P
 
Laat de TS dan ook even de originele stukken hier posten :P

Ik ga er natuurlijk wel even van uit dat TS de waarheid verteld :)

En anders bij een lasermeting o.i.d. is hij toch kansloos en is het bewijs hard.
Maar bij een gewone meting of meerijden gaat het nog wel eens mis.
(En ja dat heb ik ook meegemaakt, wiskundig kon het echt niet wat die agent op papier had gezet ;) nieuwe natuurwetten _O- )

Dus bij twijfel kan het zeker geen kwaad om het eens op te vragen en door te rekenen / te bekijken ook een motoragent kan fouten maken en dat is bij een 30+ meting BBK toch anders als bij een Mulder, deze blijft even staan en kan je recidive opleveren bij een volgende.

Dus juistheid van de meeting is best belangrijk
 
Laatst bewerkt:
Ik ga er natuurlijk wel even van uit dat TS de waarheid verteld :)

En anders bij een lasermeting o.i.d. is hij toch kansloos en is het bewijs hard.
Maar bij een gewone meting of meerijden gaat het nog wel eens mis.
(En ja dat heb ik ook meegemaakt, wiskundig kon het echt niet wat die agent op papier had gezet ;) nieuwe natuurwetten _O- )

Dus bij twijfel kan het zeker geen kwaad om het eens op te vragen en door te rekenen / te bekijken ook een motoragent kan fouten maken en dat is bij een 30+ meting BBK toch anders als bij een Mulder, deze blijft even staan en kan je recidive opleveren bij een volgende.

Dus juistheid van de meeting is best belangrijk

Waarschijnlijk mag de TS blij zijn dat er géén juiste meting uitgevoerd heeft kunnen worden en dat 'ie beoordeelt is gedurende een "gereden" afstand.... Ik denk dat 'ie zelf ook wel weet dat er een verschil zit tussen de gemeten snelheid én de daadwerkelijk gereden snelheid....

Een YZF 750 rijden.... :)

Beste motorliefhebbers,

Sinds een jaar rijd ik op een prachtige YZF-750 die al redelijk op leeftijd is, maar nog steeds lekker reageert als ik het gas open trek.

... en dat vormt dan ook de basis van mijn huidige probleem...
 
Laatst bewerkt:
Beste motorliefhebbers,

Sinds een jaar rijd ik op een prachtige YZF-750 die al redelijk op leeftijd is, maar nog steeds lekker reageert als ik het gas open trek.

... en dat vormt dan ook de basis van mijn huidige probleem...

Ik ben staande gehouden door een blauwe motormattie met de mededeling dat ik 101 km/u reed, waar 60 km/u is toegestaan...
Ik heb geen flauw idee, maar het zou kunnen... al hoewel... om 8.13u (waar ik ook over twijfel), is het doorgaans vrij druk op deze weg en het is mij in de dagen na de staande houding dan ook niet meer gelukt deze snelheid te bereiken vanwege het overige verkeer.

Ik heb destijds niet te horen gekregen hoe mijn snelheid is vastgesteld en op de STRAFBESCHIKKING (gloeiende...) staat hierover ook niets.
Wel weet ik dat de blauwe motormattie mijn snelheid heeft vastgesteld terwijl hij zich aan de andere kant van het kanaal bevond. Ik heb hier mijn twijfels over... (tweede keer)

Iemand enig idee hoe ik dit aan moet pakken? €400 is best veel geld, zeg maar...

Overigens is dit de eerste keer in bijna 15 jaar rijden dat ik überhaupt een bekeuring ontvang en vind ik het schikkingsvoorstel daarmee dan ook behoorlijk buitenproportioneel.

Dus... tips? Iemand?
Ik zou de beschikking van 400 euro maar nemen.

Vorig jaar ben ik geflitst met 114 waar ik 80 mocht, de foto was helder en mijn geheugen was het eens, dus er was geen ontkomen aan. Na correctie was het minder dan 30 te hard. De boete van ruim 300 euro deed wel een beetje zeer, maar gelukkig heb ik ze niet vaak.

Dus als jij ruim 100 rijdt waar je 60 mag, dan lijkt mij in dat licht 400 euro niet buitenproportioneel. Ik vind overigens wel dat vrijwel alle verkeersboetes in Nederland buitenproportioneel zijn, maar dat is nu even niet de discussie.

Waarom twijfel je aan het tijdstip? Je bent staande gehouden, dus het tijdstip lijkt me glashelder (geen reden voor twijfel).

Meetmethode en correctie zijn inderdaad vraagtekens, maar ik ken wel een paar plekken waar je iemand aan de overkant van een kanaal prima zou kunnen meten door mee te rijden. Het is nu dus interessant voor welke snelheid je nu precies bent aangeslagen (dus met aftrek van de correctie).

Dan blijft de vraag: waartegen zou je nou precies bezwaar willen maken? Het feit, de locatie en het tijdstip zijn daar en het enige wat je nu nog hebt is dat je 15 jaar geen bekeuring hebt gehad. Helaas is dat geen steekhoudend argument, dus de rechter hamert je snel af, met een boete die ongetwijfeld een stuk hoger zal zijn dan de 400 euro die er nu ligt.
 
Beetje jammer dat er direct geroepen wordt dat ik huilie-huilie doe...

Ik betwijfel of ik die 101 km/u heb gehaald, gezien het tijdstip en de drukte die er normaliter heerst. Dat mijn blauwe motormattie die snelheid wél gehaald heeft, kan ik verder niet over oordelen, maar ik heb geen moment beseft dat ik zó snel reed. Bovendien, zoals ook al eerder gezegd, is dit de eerste keer dat ik staande gehouden wordt vanwege een snelheidsovertreding en heb ik zelfs nog nooit een bekeuring ontvangen voor te hard rijden met mijn motor. In die zin vind ik het dus onwaarschijnlijk dat ik zo hard gereden heb, omdat ik dit, op een dergelijke weg ook nooit doe.

Maar goed... laat de diegene(n) die onschuldig is(/zijn) de eerste steen werpen...

Overigens is er bij mij een tijd geleden ook ingebroken en ben ik toen uitermate correct, helaas zonder resultaat maar toch, geholpen door de blauwe zwart/gele heren en dames.

Fijn om te merken dat je bij je eerste overtreding direct wordt neergezet als notoire hardrijder, tevens kindermoordenaar en huilie-huilie jankende macho...

Bedankt voor de tips, ik ga even verder zoeken!
 
Beetje jammer dat er direct geroepen wordt dat ik huilie-huilie doe...

Ik betwijfel of ik die 101 km/u heb gehaald, gezien het tijdstip en de drukte die er normaliter heerst. Dat mijn blauwe motormattie die snelheid wél gehaald heeft, kan ik verder niet over oordelen, maar ik heb geen moment beseft dat ik zó snel reed. Bovendien, zoals ook al eerder gezegd, is dit de eerste keer dat ik staande gehouden wordt vanwege een snelheidsovertreding en heb ik zelfs nog nooit een bekeuring ontvangen voor te hard rijden met mijn motor. In die zin vind ik het dus onwaarschijnlijk dat ik zo hard gereden heb, omdat ik dit, op een dergelijke weg ook nooit doe.

Maar goed... laat de diegene(n) die onschuldig is(/zijn) de eerste steen werpen...

Overigens is er bij mij een tijd geleden ook ingebroken en ben ik toen uitermate correct, helaas zonder resultaat maar toch, geholpen door de blauwe zwart/gele heren en dames.

Fijn om te merken dat je bij je eerste overtreding direct wordt neergezet als notoire hardrijder, tevens kindermoordenaar en huilie-huilie jankende macho...

Bedankt voor de tips, ik ga even verder zoeken!

Als jij onschuldig bent: Werp die steen eens :P
 
Trouwens: overduidelijk "wobben" alleen maar om te zieken/vertragen wordt tegenwoordig ook aangepakt (en terécht!) dus daar zou ik voorzichtig mee zijn.

Je recht halen is 1 ding maar als een olifant in de porseleinkast jan en alleman lastig vallen terwijl je wéét dat je fout zit (ik heb het hier niet per se over de TS) is natuurlijk verschrikkelijk kinderachtig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan